Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:19

liempje schreef:
Dit kun je ook bij de paardendrogist bestellen. Lysine + vitamine B6.

Was ik ook van plan maar met deze pillen kon ik zaterdag al beginnen,anders moest ik wachten tot aankomende maandag of dinsdag ;)

Sharon89

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:54

Dit is wel een goed idee !

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:05

Moderatoropmerking:
Er worden weer veel speculaties gedaan die achteraf niet waar blijken te zijn. Willen jullie absoluut geen berichten van horen zeggen plaatsen! Als je duidelijke gegevens hebt kun je dit doorgeven aan de nieuwsredactie.

olanis schreef:
Is het misschien ook handig, om een lijstje te maken welke stallen/plaatsen het nu hebben. En die om de pagina te plaatsen in dit topic. Hoef je niet steeds alle pagina's doorlezen.

Dit is niet nodig, de getroffen bevestigde stallen staan op de voorpagina. Daarom is het in dit topic niet nodig stallen te noemen. Dit topic is puur om over Rhino te praten.

ChaosJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:09

Shauni nou daarom geloof ik het allemaal niet. :P Hij doet zo raar...

Onze overbuurvrouw schijnt gister trouwens gewoon naar jullie toe te zijn geweest met paard. :(

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:33

Ook wij moeten 3 mrt naar het NK ponydressuur. Morgen maar eens bellen met de KNHS, lijkt me eigenlijk logisch dat ze in deze situatie geen evenement willen houden waar men vanuit heel Nederland naar toe komt. Of valt de situatie erg mee en maken we ons in dit topic te druk en blijft het bij de bevestigde stallen en zijn de genomen maatregelen genoeg?????

ChaosJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:34

Dat laatste hopen we natuurlijk allemaal!

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:36

Ik heb mijn wedstrijd morgen na veel wikken en wegen toch maar afgezegd.
Mijn paard staat in Dronten maar we hebben thuis ook paarden staan nog geen 6km van Berg en Dal af. En daarbij geef ik af en toe les op een manege in de buurt. Kans is misschien klein dat ik het mee zou nemen naar de polder en het is misschien beetje overdreven om af te zeggen maar beter het zekere voor het onzekere...

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:41

Ik zou er niet lang over hoeven na te denken om een wedstrijd af te lassen.... Mn ponys boven alles plus ik zou het niet op mn geweten willen hebben om de omgeving hier te besmetten.

Maar we mogen toch niet van het erf af whaha dat maakt de keus dubbel makkelijk.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 01:31

ik bedoelde met reputatie dat paardenmensen dat meestal wel weten dat een eigenaar er niets aan kan doen maar dat is helaas niet iedereen natuurlijk, dat bedoel ik, op de stal waar ik werkte zijn ze daar ook bang voor ook bv als er iets anders uitbreekt.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 07:44

Er gaan meer stallen/plaatsen rond. Zijn echt alleen de stallen op de voorpagina bevestigd??

Joowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 08:47

HouVanUtopia schreef:
Er gaan meer stallen/plaatsen rond. Zijn echt alleen de stallen op de voorpagina bevestigd??

dat is altijd de vraag. de mensen zelf hoeven het niet te melden. wel de dierenarts, die zou hier over moeten uitkomen. eigenaren zelf hoeven dit niet. die mogen zwijgen. dit is natuurlijk heel vervelend en hoop dat de meeste stallen, als ze het hebben, dat ze het niet stil houden maar gewoon openbaar maken maar deze 3 stallen zijn bevestigd en hebben dus een besmetting.

we hopen allemaal dat er niet nog meer paarden er onderdoor gaan en we hopen dat het stabiel begint te worden. maar net zo als iemand hier vertelde die zelf haar paard aan rhino heeft verloren. dat het een vreselijke rot ziekte is en dat als ze koorts vrij zijn nog niet betekend dat ze beter worden. er kan een staartje aan zitten. dit is miss dan ook wel het gevaarlijke van het virus.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 09:09

Wedstrijden zou ik zeker afzeggen :j
Wij zouden met een van de paarden over 2 weken een weekendje weggaan.
Accomodatie ligt redelijk ver van het besmette gebied af, maar we nemen toch het zekere voor het onzekere. Ook omdat je niet weet waar de eventuele andere vakantiepaarden vandaan komen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 09:33

Toch zie ik, ondanks deze situatie, het hele weekend nog trailers rijden. Ook vanuit ons gebied naar andere provincies om daar te starten. Ondanks dat er geen vervoersverbod is vind ik dat nog een behoorlijke bedoeling. Ongeacht dat de wedstrijd niet afgelast is, moet je dat eigenlijk toch niet willen?!

gigagent

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 09:37

Jeetje, ik lees nu al een paar dagen mee met dit topic maar het is alles behalve informatief maar lijkt meer op een heksenjacht.
In dit stadium maakt het toch niet meer uit of er op een stal die "op slot" is wel of geen Rhino heerst? De juiste maatregelen zijn genomen, er mag niemand meer in of uit met z'n paard en door het vermoeden alleen al ben je gewaarschuwd.
Volgens mij heeft al dat gespeculeer geen zin. Je kunt zelf toch zorgen dat je niet op pad gaat met je paard. Het in iedergeval niet besmet gebied binnen of uit rijdt, ga niet of met de juiste maatregelen bij vrienden met paarden op bezoek en blijf weg bij de drachtige merries van vrienden en kennissen. En laat geen anderen zonder de juiste maatregelen bij je eigen paarden. Als iedereen een beetje z'n gezond verstand gebruikt voorkomen we denk een hoop ellende.
Al dat welles nietes gedoe over of het hier en daar nu wel of niet bewezen heerst heeft voor mij in iedergeval qua acties niets uitgemaakt.
Ik baal er ook enorm van, heb 2 paarden thuis maar geen rijbak. We kunnen niet op onze verenigingsaccomodatie rijden, we kunnen niet naar vrienden met een rijbak, het is wat longeren in de paddock. Alles behalve fijn. Maar nog minder fijn is dat mensen zoals dierenartsen en stalhouders nu met naam en toenaam in diskrediet worden gebracht.
Ik wens iedereen met zieke paarden veel sterkte en hoop dat de rest gevrijwaard blijft van het virus en alle ellende er omheen!!

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 09:39

en paarden die in de wei staan?
is dit wel zo verstandig vraag ik mij af, maarja dat zal wel weer aan mij liggen hahaha.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 09:45

Caesar schreef:
Toch zie ik, ondanks deze situatie, het hele weekend nog trailers rijden. Ook vanuit ons gebied naar andere provincies om daar te starten. Ondanks dat er geen vervoersverbod is vind ik dat nog een behoorlijke bedoeling. Ongeacht dat de wedstrijd niet afgelast is, moet je dat eigenlijk toch niet willen?!

Ik denk dat heel veel mensen ook niet op de hoogte zijn van het virus, laat staan van de mogelijk ernstige gevolgen.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 09:50

of ze denken er veel te licht over.
ik denk er misschien te zwaar over, maar als je inlichtingen vraagt bij de da en je krijgt te horen dat het allemaal wel meevalt dat je ze gewoon kan enten nu en dat de kans kleiner dan 1% is dat ze het krijgen, gaan mijn nekharen overeind staan hoor.

leliadeidre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 09:55

SuperRoos schreef:
leliadeidre schreef:
volgens de groesbeker is er ook al een stal in Zoelen (bij Tiel) besmet. 40 km van groesbeek/berg en dal..

Heb je een link naar deze bron, kan het nergens vinden en zou het graag lezen

Sorry beetje laat! maar hier de link: http://www.degroesbeek.nl/lokaal-nieuws ... groesbeek/

gigagent

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 10:03

leliadeidre schreef:
leliadeidre schreef:
volgens de groesbeker is er ook al een stal in Zoelen (bij Tiel) besmet. 40 km van groesbeek/berg en dal..

Sorry beetje laat! maar hier de link: http://www.degroesbeek.nl/lokaal-nieuws ... groesbeek/

Wat maakt het nu dan nog uit of ze het wel of niet hebben? Ga er niet heen, blijf er uit de buurt.
Ik heb niets met die stal van doen hoor maar ik verbaas me over de nood die er heerst om het zeker te weten. Als je er recent nog bent geweest kan ik me het voorstellen maar dan is eventueel leed al geschied, dan houd je je paard dus extra goed in de gaten. Verder doet het er toch niet toe? Ze hebben hun terrein gesloten, wat wil je nog meer?
Het lijkt wel of het in tijden van crises heel fijn is om je druk te maken om anderen. Nogmaals, neem allemaal je eigen verantwoording en de juiste maatregelen. Dan houden we het virus het best in de hand toch?

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 10:13

@gigagent: ben het helemaal met je eens. Heb me op zitten vreten toen de eerste melding bij ons in de regio wel bevestigd was maar niet hier genoemd mocht worden omdat het "laster/smaad" zou zijn. Terwijl toen iedereen nog vrolijk op pad ging!

Inmiddels is heel nederland op de hoogte, veel mensen blijven thuis met hun paarden, mocht er ergens nog een nieuwe stal getroffen worden is dat hoogstwaarschijnlijk een nawee van contacten van twee weken geleden (of een nieuwe op zichzelf staande, gezien de aard van het virus) dus inderdaad: kalm aan asjeblieft.

En verbazingwekkend dat mensen van anderen verwachten maatregelen te treffen die je zo simpel zelf kan uitvoeren: blijf thuis, ook al wordt je evenement niet afgelast.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 10:21

fjordowner18 schreef:
ik denk er misschien te zwaar over, maar als je inlichtingen vraagt bij de da en je krijgt te horen dat het allemaal wel meevalt dat je ze gewoon kan enten nu en dat de kans kleiner dan 1% is dat ze het krijgen, gaan mijn nekharen overeind staan hoor.

Misschien is het wel waar... Wij zijn immers geen DA en hebben er niet voor gestudeerd.

Ik vind het vreselijk voor de mensen met zieke paarden en leef mee met de mensen die hun paard of pony hebben verloren aan deze ziekte, :(:) maar we moeten niet overdrijven... Als ik alles zo lees, en dan bedoel ik vooral de verhalen dat het 1 a 2 keer per jaar uitbreekt en dat we er dan nooit wat over horen, dan is er dit keer wel een histerie. Wil niet zeggen dat het ook inderdaad allemaal niet erg is en dat je geen voorzorgsmaatregelen moet nemen, in tegendeel! Wij gaan op dit moment ook het erf niet af, niet naar clublessen en niet op concours. Uit voorzorg ook maar een weekje niet naar het bos.
Ik ben verder wel voor een meldingsplicht. Gewoon om te weten wat waar heerst, zodat je er zelf rekening mee kunt houden. Nu krijg je zo veel speculaties en zie je door de bomen het bos niet meer. Want op basis van de officiele berichten zitten wij nog een best eind van de besmetting af, maar volgens het geruchtencircuit zitten we toch echt al een beetje in de gevarenzone. Zou fijn zijn als er duidelijkheid was.
Maar gelukkig lijkt de rust een beetje wedergekeerd en komen er niet echt nieuwe gevallen (of geruchten) bij. Daar ben ik in ieder geval blij om! En ik hoop ook van harte dat de getroffen paarden er allemaal weer bovenop komen en er niet te veel aan over houden...

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 10:24

SplashIsLief schreef:
Caesar schreef:

Ik denk dat heel veel mensen ook niet op de hoogte zijn van het virus, laat staan van de mogelijk ernstige gevolgen.

In dit geval waren betreffenden wél op de hoogte....

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 10:30

liempje schreef:
Ik hoorde vandaag dat een 6 jarige van de stal in Heumen in de Kliniek staat en die zou het niet redden zoals het er nu uit ziet. Een 2e heeft ook verlammingsverschijnselen.

Maar dat is van horen zeggen.

Je hebt al best oud nieuws :o Die 6 jarige waar jij het over hebt stond al in de kliniek voordat er zowiezo Rhino werd vastgestelt op de veerkracht... Maar ik ga niet ontkennen dat het dier geen verlammingsverschijnselen heeft.
In Heumen gebeurt nu waarvoor iemand in dit topic al gewaarschuwt had... Na de koortsaanvallen begint nu de hel pas echt ;(

SplashIsLief schreef:

Gister reden wij met de auto in maas en waal en zagen ook nog iemand rustig een buitenrit maken. Het was dat ik niet kon stoppen want anders had ik het wel haarfijn uitgelegt...

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:10

Volgens de sectorraad paarden. Hoeft het virus niet eens bekend gemaakt te worden.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:14

Rianneke schreef:
liempje schreef:
Ik hoorde vandaag dat een 6 jarige van de stal in Heumen in de Kliniek staat en die zou het niet redden zoals het er nu uit ziet. Een 2e heeft ook verlammingsverschijnselen.

Maar dat is van horen zeggen.

Je hebt al best oud nieuws :o Die 6 jarige waar jij het over hebt stond al in de kliniek voordat er zowiezo Rhino werd vastgestelt op de veerkracht... Maar ik ga niet ontkennen dat het dier geen verlammingsverschijnselen heeft.
In Heumen gebeurt nu waarvoor iemand in dit topic al gewaarschuwt had... Na de koortsaanvallen begint nu de hel pas echt ;(

SplashIsLief schreef:

Gister reden wij met de auto in maas en waal en zagen ook nog iemand rustig een buitenrit maken. Het was dat ik niet kon stoppen want anders had ik het wel haarfijn uitgelegt...

Dat is eigenlijk vreselijk nieuws.
Ken de eigenaren ontzettend goed en zijn super mensen met veel hart voor hun dieren.
Hopenlijk blijft de schade dus beperkt en komen de paarden er snel bovenop!!