Graasmasker -> paard echt dunner?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Graasmasker -> paard echt dunner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 13:56

Wij hebben er 2. Eentje voor de shet en eentje voor de d-pony. We hebben de maten besteld die bij de halsters passen en dan kom je ook goed uit met het aansluiten.

De eerste dagen deden ze niks en waren ze boos. Nu gaan ze 's ochtends meteen op de wei en eten ze goed. Eerste 2 dagen aten ze zelfs iets teveel meteen, maar gister was de d-pony niet zo opgezet.

Ik heb de maskers gecontroleerd en bij de shet zie je niks, die eet rustig en gaat goed.
Bij de d-pony is hij aan de binnenkant al wat afgesleten. Die heeft naast het gat al een stuk afgesleten en daarachter staan tandafdrukken van zijn ondertanden. Even in de gaten houden.

Ik wil ook de neusgaten nog wegknippen, want de d vind dat wel heel vervelend. Die heeft ook een hoofdmasker met netje en wordt gek van het netje voor zijn neus. Nu hoor ik hem ook erg snuiven en ademhalen, dus dat gaan we anders doen.

Ze hebben nu nog kort en lang gras. Kort is niet makkelijk, maar lang drukken ze plat, dus geen idee wat ideaal is.
Ik hoop wel dat het echt 70% de opname verminderd, anders is het nog steeds niet DE oplossing en als het even kan wil ik ze wel wat op de wei hebben. In de paddock is ook maar saai.

We hebben op de weides alleen automatische drinkbakken en denk dat dat wel lastig is. Voor nu zit er wel vocht in het gras en gaan ze maar 4 uurtjes, maar straks is dat even zien.........Sta in pension, dus kan niet zomaar bakken neerzetten en is ook best ver gelegen daarvoor.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 14:22

kleine drinkbakjes en paarden maat greenguard past niet zo goed. een ruime vlotterbak kan wel.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 22:22

Kasmir schreef:
...
Ik denk dat ik dan toch ook een kort van IR ga proberen, die GG is geen succes voor haar gebit :n En dan sowieso de XL, als jouw haffie al een L heeft dan is een XL zeker niet te klein.
Dan ga ik denk ik net als pluklief ook de 2 verticale banen bij de neusgaten wegknippen, dat ziet er opzich wel goed uit. Heeft deze aan de binnenkant nog bontjes nodig?

Pablo uit mn profiel heeft maar L, niet de Haf ;)
Die van mij heeft verder niks qua bontjes e.d. In de voorbeeld filmpjes in mn profiel heeft hij nog wel van die microvezel doekjes er op zitten, maar nu heeft hij dat niet meer. Dat was toen ook een iets kleinere maat geloof ik.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 22:35

Hmm ben aan het twijfelen of ik een L of een XL moet hebben, mijn gevoel zegt XL.
Ze is 1.70m en heeft niet echt een klein hoofd.. Dan kan ik beter de XL nemen of niet?
Afbeelding

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 22:43

Welke halstermaat heeft ze? Volgens mij kan je ook beter een te ruime dan een te krappe hebben ;)

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 22:49

Full en die zit dan ongeveer halverwege vast qua gespen/gaatjes. Dus denk dat ik voor de XL ga.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 23:02

Dat zou ik dan ook wel doen ja. Schrik niet als je de korf in je handen hebt, want dan lijkt ie echt mega groot! :D

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 23:04

Haha, idd. toen ik hem in handen had dacht ik echt die gaat nooit passen.. Maar hij past wel :)

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 09:05

Mijn graasmasker was ook een Full, terwijl ik een Tinker heb van 1.38 m, maar ik had echt geen kleinere maat moeten hebben.
Ik had eigenlijk nog niet zo nagedacht over de drinkbakken, maar dat is wel een punt.. Mijn paard drinkt zonder graasmasker al niet zo goed op de weide (drinkbak zit onder de stroomdraad en dat vindt ze een beetje eng) maar zij hebben ook alleen maar van die kleine automatische drinkbakjes op de weide.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 09:09

Hahaha oke xD. Ga 'm bestellen ben benieuwd. Bij ons drinken de paarden gelukkig uit de sloot dus daar hebben we geen last van.

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:02

Hier helaas een schuurplek aan de kin. Iemand tips?H

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:18

Bontje eromheen?

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 23:13

duktape!

op de plek waar t wondje ontstaat maar dan op de korf he ;)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 16:26

Die van mij staat sinds een paar dagen eindelijk met het masker op. Vanavond gaan ze weer terug naar de kale wei (i.v.m. hoog water), dus dan mag hij weer even af. Na 1,5 dag kreeg hij toch nog een schuurplekje op de neus, maar dat is van het halster en niet van de korf zelf. Ook daar een stukje bont omheen gemaakt en nu gaat het goed... Zal nog even foto's maken als ik hem weer hier heb liggen (en hem op de een of andere manier schoon heb gekregen).

Wat het gewicht betreft, heb ik al wel het idee dat hij minder opgeblazen is! Het is nu gewoon een te dikke pony in plaats van een luchtballon :=

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 16:47

Ik mag me vanaf nu ook vast hier melden?
Afbeelding

Fjordje van 15. Hij staat 24/7 buiten, op gras. Apart zetten geen optie. En in verband met een weidegenootje van 31 kan minder voeren ook niet. Dus dan bij hem een beperking gaan opleggen :)

Bij de boerenbond gehaald, maat Full. ( :wow: halstermaat is een kleine cob :oo )
Ik vraag me op het moment echt af of hij er ooit mee gaat leren eten :o
Hij heeft er 4 uur mee buiten gestaan maar kwam niet veel verder dan boos naar mij kijken, en boos doen tegen zijn weidemaatjes, korf proberen af te doen en boos kijken :')

Hij dronk er wel goed mee :)

Hoe lang moet ik nu wachten voor hij met dat ding gaat eten?.. En hoe moet ik het omdoen opbouwen.. Hij eet niet echt..?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 17:00

Die van mij was ook in het begin woest en dan ook heel boos naar mij kijken, maar uiteindelijk was die van mij met grasmasker alsnog een vreetschuur.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 17:04

Vanaf Morgen gaat mijn oudste merrie ook weer met een graasmasker om naar buiten..

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 17:08

Marcella schreef:
Die van mij was ook in het begin woest en dan ook heel boos naar mij kijken, maar uiteindelijk was die van mij met grasmasker alsnog een vreetschuur.

Die van jou heeft dezelfde kleur..
Hoe ver is ''uiteindelijk'' van nu vandaan? :) ;)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 17:21

Is alweer een hele poos terug en ik geloof ongeveer in 2010. Tegenwoordig gebruik ik hem niet meer, want hij staat niet meer vol in het gras. Aangezien hij met masker toch te dik bleef.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-IXB7GBUU.jpg

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 18:00

als ze het eenmaal door hebben ga je nog denken, oh my god, wat vreet ie...haha

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:13

Heb m'n masker binnen it's bloody HUGE haha. Ben benieuwd of die past xD. Vind het gaatje nog steeds klein maar misschien valt het mee, ze krijgt m morgen om :)

In het begin snapte Karlijn de GG ook niet, heb er echt grassprieten doorheen moeten duwen en toen begon ze door te krijgen dat ze er ook door kon eten xD

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:33

ik heb nu de GG om.

ben erg benieuwd hij is erg stevig, tanden zijn geheel zwart van het gebruik nu al.
alleen vind hem wel lastig om het op de juiste maat te krijgen met die bandjes.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:41

Mijn pony had vrij snel door hoe het werkte, met die korf om deed ze ook wel gelijk haar hoofd naar beneden.. Alleen ze kreeg er geen gras door :') Maar binnen 1 uur had ze het al door :))

alwayshorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:59

Mijn paard eet er niet mee heb het 2 weken om gelaten maar ze ging niet met haar hoofd naar beneden. Ze was zoo hectische geworden dat ik niet meer aan haar hoofd mocht komen met die korf om. Nu heb ik dr maar weer zonder op gezet en moet ik iets anders gaan zoeken..

Tess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 10:09

Meld me ook even, ik heb een super leuke shet gekocht die alle kwaliteiten in zich heeft die ik zocht :j , alleen... hij is echt heel dik en dus moet er iets gebeuren en is hij de :7 .
Hij staat op heel kort gras met 2 leuke shetvriendjes en krijgt de hele dag door hooi wat in een ruif wordt gedaan (pensionstal dus weinig invloed op).
Kan hij met een korf om gewoon uit de ruif blijven eten?
Ik wil hem niet te snel laten afvallen maar toch zeker beperken zodat hij verantwoord afvalt.