little_king schreef:dagen, weken, maanden gaan voorbij zonder actie. Bij een paard wat er duidelijk slecht uitziet.
Er wordt om minder de dierenbescherming gebeld...
ze heeft het paard zelfs moeten verhuizen van stal omdat de buurt erover had geklaagd, hoezo bord voor je kop dat er iets MOET gebeuren.
waar blijft die zo gewilde second opinion? waar blijft een behandelplan? paard heeft notabene te koop gestaan omdat ze de sport in wil.. was er toen even een helder moment dat dat met dit paard niet ging gebeuren?
en 2 paarden onderhouden was te duur, en ze wil niet dat het paard onnodig langer lijdt er zitten zoveel kromme verklaringen in dit verhaal.
de foto's van Utrecht laten zien dat dit dier slijtage heeft en nog vele malen erger gaat krijgen, want de tussenwervelschijven zijn weg, wervels liggen tegen elkaar aan! dit komt niet goed met supplementen, dit komt niet goed met trainen, dit komt niet goed met een second opinion en ook niet met een hoop doorzettingsvermogen en hoop.
een sportpaard wordt het nooit, recreatie ook niet als je naar de foto en diep in je hart kijkt, zou jij hier ECHT op durven stappen om haar in te gaan rijden????
de rug is misvormd, ribben zijn kort, darmstelsel wellicht verkeerd aangelegd ( had het paard wat ik al eerder aanhaalde namelijk ook, kon daarom ook niet dikker worden omdat hij niets met de voedingsstoffen kon)
wil je het aankijken en dus voor haar vechten, laat dan nog 1 keer een second opinion doen en onderzoek of er echt geen pijn in het spel is door de drukkende wervels, MAAR leg je erbij neer dat er waarschijnlijk nooit op gereden kan worden.
wil je er geen geld aan uitgeven, laat haar dan gaan.
de waarheid komt soms hard aan maar zo nog een jaar aanklooien en maar afwachten vind ik niet eerlijk tegenover het paard, ze is afhankelijk van jouw inzicht en hulp!
natuurlijk ben ik het ermee eens dat als ze geen pijn heeft ze niet geslacht hoeft te worden, maar je geeft zelf aan haar niet te kunnen houden als weidemaatje, en iemand anders hiermee opzadelen lijkt me ook niet erg zinvol..