Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
papagroom schreef:Even wat betreft die ribbels...die worden vaak veroorzaakt door overgewicht...als je paard buiten de manen geen jeuk heeft is dat waarschijnlijk het geval.
Vooral fjorden en haffen zijn hier gevoelig voor.
Marjo89 schreef:Harpoon schreef:Wat moet ik doen? Aangezien hij al hele plekken weg heeft geschuurd.
wat eet je pony, hoe word hij gehouden ?
Beweging etc.. ??
Yvank_ schreef:Af doen? zou ik niet voor kiezen zitten nog genoeg mugjes.... ik heb regendeken met hals op dan wordt die ook niet gestoken.
Celine_Famke schreef:Yvank_ schreef:Af doen? zou ik niet voor kiezen zitten nog genoeg mugjes.... ik heb regendeken met hals op dan wordt die ook niet gestoken.
Ik had afgelopen dagen ook een regendeken met hals op gedaan en dan dus haar eczeemdeken niet om, maar merkte toch meer jeuk dan normaal daarna.. Dus heb haar eczeemdeken nu onder haar vliegendeken gedaan.
norton84 schreef:http://i57.tinypic.com/23lefph.jpg
Zo trots op diego. Heb de eczeem voor mijn gevoel goed onder controle.
Hij heeft soms iets jeuk bij nek hoofd staart of buik. Maar dit is goed te handelen met derfen. En bij hoge druk een eczeem deken. Verder kan hij gewoon op gras staan.
Zou schuuren bijvb ook aangeleerd gedrag kunnen zijn op den duur. Stalgenoot haar paaard doet het alleen bij op stal staan. Ook eczemer
Ollytje schreef:ik ben nu 2/3 weken ongeveer blue horse care aan het gebruiken....
ik moet heel eerlijk zeggen dat ik hier behoorlijk sceptisch over was maar het lijkt tot zover extreem goed te helpen..
We konden onze eczemer tot voor 2 weken terug niet eens op stal zetten want dan krabde ze zich helemaal kapot, en nu kriebelt ze nog een heel klein beetje maar niet meer dat extreme krabben tot bloedens aan toe. Alle wondjes zijn aan het genezen, en de jeukkies zijn bijna allemaal weg.
Ik durf nog niet te juigen want alle producten die ik gebruikte werkte wel eventjes, toch heb ik het gevoel dat dit iid wel eens de oplossing kon zijn voor onze fjord, Die ik wel onder de gevallen extreme eczemer durf te benoemen.
Zonder haar snuggyhood gaan we haar absoluut nog niet zetten maar haar hoofdkap hebben we inmiddels al wel af durven doen. Ik hou jullie op de hoogte of het goed blijft gaan. Inmiddels ga ik wel de 2e fles bestellen dus zoveel vertrouwen heb ik er al wel in.