[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:31

opisop_shop schreef:
eczeemhals is hier de hele winter opgeweest, dus ook in november enz toen het zo hard regende, heeft ie geen last van gehad hoor, dus je kunt gewoon je regendeken over je eczeemdeken doen. Zeker een halsdeel heeft niet zoveel te lijden.

Waarom kies je voor in de winter ook een halsdeken op te laten?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:33

selenium/vitamine E tekort geeft ook die symptomen hoor,zou dus zeker kijken via bloedonderzoek of dat mogelijk is :j

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:33

Kimbeerly schreef:
Voor de derfen gebruikers onder ons.
Verdunnen jullie het en zo ja waarmee?
@ Jotoma, uiercreme werkt dus niet echt,als je het wilt mengen met derfen?

Wij mengen het met vaseline. Er is ook een derven verkrijgbaar die al gemengd is ;) de eigenaar van mijn vz paard heeft het net besteld, ben benieuwd of het werkt!

Bij mijn vz paard werkt het overigens erg goed!

Marvel

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:35

Maar vaseline is toch hard, verwarm je dat dan eerst voordat je het mengt met Derfen? Hoe zorg je ervoor dat het bindt?
En zit je niet met het probleem van zon en vaseline.. qua verbranden? Daarom wou ik dus gaan voor een lotion..

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:36

ellepel schreef:
selenium/vitamine E tekort geeft ook die symptomen hoor,zou dus zeker kijken via bloedonderzoek of dat mogelijk is :j

Hij heeft dat dus kort geleden bijgevoerd gekregen voor 7 weken, zou het dan nog kunnen? Ik hoop binnenkort bloed te kunnen laten prikken en dus meer te weten.. Voor ik allerlei duren dingen ga kopen etc.

Edit] en dat heeft voor mijn gevoel niet geholpen, maar deels doordat hij snachts op stal stond (grote stal) met die andere pony waar het dus niet mee klikt (al denkt die andere pony daar anders over). Het is een lieve pony, te lief, en staat dus altijd heel laag in rang, andere pony is echt eentje die het liefst over alles en iedereen heen loopt (letterlijk..)..
Laatst bijgewerkt door ZusJacobs op 02-03-12 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:36

_CS_ schreef:
Nono: Schilfers is op dit moment heel normaal, oude huid eraf, nieuw huidje eronder.
Je zou evt. wat klitwortel (lotion voor mensen met roos bij de kruidvat te verkrijgen), erop kunnen smeren, dan help je haar er wat sneller erdoorheen.

Hartelijk dank! Ik ga straks naar de winkel.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:39

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:42

Jotoma schreef:
Maar vaseline is toch hard, verwarm je dat dan eerst voordat je het mengt met Derfen? Hoe zorg je ervoor dat het bindt?
En zit je niet met het probleem van zon en vaseline.. qua verbranden? Daarom wou ik dus gaan voor een lotion..

Zachte vasaline gebruiken :D alleen voor gebruik mengt ze het dus ik weet niet hoe het gaat als je een voorraad maakt.
Wij hebben geen probleem ontdekt met zon. Misschien omdat we het ook niet te dik doen en goed insmeren. Dat doen we trouwens ook met alleen derven. Goed uitsmeren en in masseren.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:45

Jotoma schreef:
@no_no: bedoel je dit mengsel: http://www.vidoma.nl/magento/index.php/ ... -ml-1.html

Ik vind het een beetje geldklopperij als je het zelf ook kan mengen, mits dat goed wil :) Maar misschien werkt het wel beter.. don't know

Ik denk het. Het is nog niet binnen. Dit is de eerste keer dat ze het besteld.
Derven droogt de huid bij het paard vandaar dat ze de crème wil proberen. Vasaline zelf is bij dit paard niet voldoende.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:57

No_No schreef:
Jotoma schreef:
@no_no: bedoel je dit mengsel: http://www.vidoma.nl/magento/index.php/ ... -ml-1.html

Ik vind het een beetje geldklopperij als je het zelf ook kan mengen, mits dat goed wil :) Maar misschien werkt het wel beter.. don't know

Ik denk het. Het is nog niet binnen. Dit is de eerste keer dat ze het besteld.
Derven droogt de huid bij het paard vandaar dat ze de crème wil proberen. Vasaline zelf is bij dit paard niet voldoende.

Ik heb deze ook besteld. Na dat probeer potje wist ik dat de creme beter zou werken. Paard houd niet van 'nat'. Dus vloeibaar ging niet werken. Het hoofd ging omhoog en alle kant op .. en daar sta je dan met je vloeibare derfen en handschoenen aan. Zat overal ipv op paard.

De creme vind ik fijn werken. Goed wrijven en dan wordt het mooi zacht. Breng dit met kammetje of met de hand langs de manenkam aan en wrijf het er dan tussen.
Tot nu toe HEEL tevreden. Want meisje heeft geen jeuk en manen groeien weer mooi aan!
Al zag ik toch echt weer muggen en de deken gaat denk ik volgende week weer op.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:59

Blijven de manen onder jullie dekens wel goed? Ze breken hier onwijs snel af (pagony deken en bij de SWH).

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:02

ZusJacobs schreef:
opisop_shop schreef:
eczeemhals is hier de hele winter opgeweest, dus ook in november enz toen het zo hard regende, heeft ie geen last van gehad hoor, dus je kunt gewoon je regendeken over je eczeemdeken doen. Zeker een halsdeel heeft niet zoveel te lijden.

Waarom kies je voor in de winter ook een halsdeken op te laten?

luiheid :o Paard met lange witte manen in een zeiknatte paddock.
Halsdeken is nu af.
Heeft de manen niet veel goeds gedaan inderdaad, doe het volgend jaar niet weer zo!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:07

Oh zo.. Ja zonde.. Pony heeft hier prachtige manen gehad, tot we de eerste zomer ingingen (ze kreeg bij mij ZE) en al haar mooie lange manen met plukken uitvielen (heb gejankt haha).. Sindsdien heeft de deken niet veel geholpen met het behoud van lange manen.. Zitten nu op kort fjorden kapsel maar alles vouwt alweer dubbel, ga het dus maar weer millimeteren..

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:08

No_No schreef:
Jotoma schreef:

Zachte vasaline gebruiken :D alleen voor gebruik mengt ze het dus ik weet niet hoe het gaat als je een voorraad maakt.
Wij hebben geen probleem ontdekt met zon. Misschien omdat we het ook niet te dik doen en goed insmeren. Dat doen we trouwens ook met alleen derven. Goed uitsmeren en in masseren.

Hmm, hoorde ook van mensen dat ze het in potjes doen. Lijkt me wel zo handig. Ben toch erg benieuwd of anderen daar nog tips voor hebben. Vraag me af of vaseline zo'n verschil maakt met uiercreme, want uiercreme is al zacht. Maar het worden nu dus klontjes..

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:30

Wij hebben geen klontjes.

Derven puur brengen wij in een spuitje aan. Een spuitje van 5 ml geloof ik. Manen opzij direct op de huid en dan wrijven. Dat om de paar centimeter herhalen, zelfde verhaal bij de staart.
Dit paard heeft overigens geen deken op. Derven werk voldoende ( bij regelmatig gebruik)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:56

No_No schreef:
Wij hebben geen klontjes.

Derven puur brengen wij in een spuitje aan. Een spuitje van 5 ml geloof ik. Manen opzij direct op de huid en dan wrijven. Dat om de paar centimeter herhalen, zelfde verhaal bij de staart.
Dit paard heeft overigens geen deken op. Derven werk voldoende ( bij regelmatig gebruik)

Het gaat ook om derfen verdund met uiercreme, dat geeft klontjes.
Mijn vraag is hoe het verdund wordt dat het goed bindt en er geen rare substanties onstaan.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:00

Zou dat niet gewoon aan de uiercreme liggen?
Mengen met jojobaolie gaat ook niet zeker?
Ik heb wel eens zelf zalf gemaakt door vaseline au bain marie te verwarmen en daar druppeltjes lavendel en teatree olie in gedaan. Dat ging toen erg goed :j

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:16

Ik heb het ook gemengd met vaseline, maar ik heb geen last van klontjes :?
Ik heb sinds het najaar niet meer gesmeerd met Derfen en nu zitten er nog steeds geen klontjes in het potje.
Misschien een andere verhouding proberen?

Of die creme van Derfen, is ook erg fijn in gebruik (en makkelijker).

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:27

Ik heb de derfen er voor de helft gewoon bij in gegooid en ben toen gaan roeren :o Misschien niet de beste manier haha.
Ik zou het inderdaad ook erin kunnen druppel om het zo langzamer te laten wennen.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:27

Peachy schreef:
Ik heb het ook gemengd met vaseline, maar ik heb geen last van klontjes :?
Ik heb sinds het najaar niet meer gesmeerd met Derfen en nu zitten er nog steeds geen klontjes in het potje.
Misschien een andere verhouding proberen?

Of die creme van Derfen, is ook erg fijn in gebruik (en makkelijker).

Hoe heb jij het gemengd dan? Halve pot vaseline en dan ook derfen erbij in druppelen?

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:30

chipieke schreef:
@ellepel: dat is ook mijn twistpunt? Zitten de meeste suikers niet kort tegen de grond?

Volgens mij is het zo dat er veel fructaan in kort gras zit, juist omdat het zo kort is....
Die van mij staan dan ook altijd op een stuk land waar een centimeter of 8 gras op staat. Hoe korter, hoe slechter.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:32

opisop_shop schreef:

Hier ook hele winter een hals opgehad. Laat me niet weer foppen door mijn peerd..... HIj heeft vorig jaar in januari met 10 graden vorst een stuk uit zijn manenkam geschuurd. Hoe en waarom is me een raadsel. Dus de mijne blijft 365 dagen per jaar onder een halsdeken.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:34

ZusJacobs schreef:
Blijven de manen onder jullie dekens wel goed? Ze breken hier onwijs snel af (pagony deken en bij de SWH).

Geen last van. Mijn Fries heeft de winter over onder een staldeken met hele hals gestaan, nu heeft hij een Snuggyhoods turnout hals om, met een gladde voering. Hij verliest er geen haren van.

Wat voor hals heb jij aan je Pagony?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:03

Bedoel de pagony eczeem deken.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:13

Derfen bestaat zelf ook uit ongeveer 80 % uit olie (grof geschat).
Dus ook hiermee met puur smeren uitkijken met de zon.