Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xApple schreef:Dit is mijn top10:
1. Eczeemdeken dag en nacht op vanaf half maart.
2. Aangepast voer; Marstall Eczem.
3. 2x per week wassen met teer/tea tree shampoo.
4. Elk jaar in maart en oktober een kuur drainage compositum.
5. Vanaf april het supplement Hippo eczema 1x per dag door het voer.
6. Weidegang met graasmasker.
7. 6x per week rijden/longeren (veel beweging/training dus)
8. Elke dag manen en staart insmeren met anti jeuk crème.
9. Manen kort houden, elke maand knippen. Oké ik heb een fjord, moest ik toch al..
10. Niet bij paarden in de paddock/wei die ook schuren of eczeem hebben.
Als ik me hier aan hou, gaat het erg goed en schuurt ze vrijwel niet.
Myour schreef:Weten jullie, ik heb vorig jaar Kaspar enkele weken Metacam gegeven en toen was z'n jeuk ook stukken minder, zou dat er ook iets mee te maken hebben?
Annetje schreef:Todorien, ik snap eigenlijk geen snars van je hele zin. Misschien dat punten en komma's me een beetje op weg zouden helpen, of je jezelf wat beter kunt verwoorden
Als een paard ziek is en het uit zichzelf niet 1,2,3 goed krijgt en al langdurig ziek is, krijgt hij daarvoor antibiotica. Ik ga er vanuit dat bijna iedereen dat wel met me eens is. Mijn paard krijgt echt niet zomaar medicijnen die hij niet nodig heeft. Zo'n dikke portemonee heb ik niet eens trouwens![]()
Ik zal vanmiddag proberen de naam die op de pot van de antibiotica staat te onthouden.
Het sneeuwt hier. Volgens mij is het wel een mijlpaal dat er al paarden met eczeemdekens rondlopen terwijl het sneeuwt
AngelsDitch schreef:Volgens mij gewoon alle middelen.
Kijk even naar het plaatje bij de mens, met aspirine. Je lichaam went er aan als je het veel gebruikt en daarom zul je steeds meer er van moeten gebruiken om de werking ervan te merken.
Zo is dat ook bij paarden. Als je je paard veel antibiotica geeft (ofh et bij probiotica ook zo is weet ik niet, denk het wel), zoals bijvoorbeeld metacam, dan gaat het lichaam daar aan wennen en heeft steeds meer nodig om hetzelfde effect te hebben.