[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Iris_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 21:00

@ellepel, voorgaande jaren had ik ook op tijd de deken op en hield ik overal rekening mee, maar dan nog zodra de vliegjes er waren begon ze flink te schuren ;)
Ze krijgt dus de variant met htc, half om half gemengd met olijfolie. Begonnen mwt 2x daags 1 druppeltje en toen ze meer begon 2x daags 2 druppels. Wanneer ze heftiger werd qua jeuk kreeg ze 2x 4 druppels daags. Je zag haar in een tijdje van een half uurtje weer helemaal rustig worden. Heeft nu gek genoeg niks nodig en staat net zo rustig als een niet eczemer. Ik zal niet zeggen dathet weg is, kan niet, maar ik heb in ieder geval 2 maanden zonder jeuk etc te pakken en een blij en rustig relaxend paard in de wei en op stal terwijl ze de afgelopen 6 jaar verging van de jeuk wat per jaar erger werd. Het is geen verkooppraatje ofzo, het was een expirimentaal iets van mij en een kennis, baadt het niet, schaadt het niet. Wij vinden het gewoon erg vreemd dat ze nu niet schuurt terwijl ze een flinke eczemer is die direct begint met schuren wanneer de 1e vliegjes er zijn ondanks dekens, voer aanpassen, geen gras en smeerspul

Bhriseis

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 21:13

Wat een verlichting moet dat zijn voor je paard!

Iris_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 23:52

Dat zeker weten. Zo fijn om van mijn stalbaas te horen dat ze zo heerlijk rustig lekker in het stro ligt te doezelen en geen jeuk heeft. Kan natuurlijk alsnog gaan komen, maar dan heeft ze wel lekker 2 maanden extra zonder jeuk gestaan.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 00:26

Iris_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 11:57

Jotoma schreef:
@minifries: je bedoelt denk ik thc ipv htc. Ik haal het hier: http://www.suvernuver.org

klopt, hoe kom ik nou weer bij htc haha! Dank je

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 12:11

Mijn paard schuurt de laatste tijd zijn staart. Hij schuurt het niet open, maar er zijn verschillende plekken waar zijn staart kaal is. Hoe komt dit? Hij staat overdag op de weide, en s'avonds op stal met hooi. Dit is redelijk droog en arm hooi. Voor de rest krijgt hij s'morgens en 'savonds 1 schep pulp en een schep Aveve sport mix zero, met een zeer laag percentage aan suiker.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 12:53

nanoukkie schreef:
Mijn paard schuurt de laatste tijd zijn staart. Hij schuurt het niet open, maar er zijn verschillende plekken waar zijn staart kaal is. Hoe komt dit? Hij staat overdag op de weide, en s'avonds op stal met hooi. Dit is redelijk droog en arm hooi. Voor de rest krijgt hij s'morgens en 'savonds 1 schep pulp en een schep Aveve sport mix zero, met een zeer laag percentage aan suiker.

Bekend met ZME of niet?

Aarswormen uitgesloten of andere wormen? Want daarvan gaan ze ook staartschuren.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 14:41

Maar overdag wel op de weide,en met de lage nachttempeaturen van de afgelopen dagen wel meer suikers in het gras
Dus dan maakt dat arme hooi en en suikerarme voer ook niet veel uit.
Gras kan nu wel 20% suiker bevatten.
Zou korter op het gras zetten,denk dat dat al een boel in de jeuk gaat schelen :j

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 15:54

Jotoma schreef:
@minifries: je bedoelt denk ik thc ipv htc. Ik haal het hier: http://www.suvernuver.org

Is dat geen louter informatieve site? :o?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 19:51

Nope. Maar wietolie met thc is niet via een webshop te bestellen ;)

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 08:51

minifries schreef:
Jotoma schreef:

klopt, hoe kom ik nou weer bij htc haha! Dank je

Van wat ik begrijp is dit spul dus niet makkelijk verkrijgbaar of zit ik er helemaal naast?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 08:54

Nou ja thc is illegaal,dus vandaar dat wietolie met thc er in moeilijk te kopen is.
Als je op google naar wat info gaat zoeken over cbd olie,cannabid olie of wietolie vind je wel wat info :j

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 08:55

Je stuurt een envelop toe met je adres en postzegel en zij sturen een zakje retour.
Geloof dat je ook wel bepaalde locaties hebt om het op te halen. En dan niet zoiets als een duistere coffeeshop :D

XkusjesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 12:15

het is toch zo zielig al die paarden, en er eigenlijk niks aan te kunnen doen.
Veel paarden die ik ken hebben het ook, zo jammer dat die deken er telkens op moet, ook als het 30 graden en plus is.
Tuurlijk, wij doen het voor het paard, maar als ze zweten omdat ze een deken op moeten in de zomer (noodgedwongen), heb ik toch altijd de hoop dat er ooit nog een middeltje komt die het hele zomerexczeem weghaalt en niet alleen de jeuk!

wondermiddeltjes die niet alleen jeuk weghalen zijn welkom!

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 12:27

MarliesV schreef:
nanoukkie schreef:

Bekend met ZME of niet?

Aarswormen uitgesloten of andere wormen? Want daarvan gaan ze ook staartschuren.

Geen idee wat dat betekend. En hij heeft nog geen maand geleden ontworming gehad, dit zou het ook niet mogen zijn dan.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 13:20

Zme zal wel voor zomereczeem staan, is alleen niet goed afgekort ;)
En lees mijn bericht even over suikers in het gras.

xyaraax:
Ik vind die deken helemaal niet zielig??
Mijn merrie heeft geen eczeem,staat zich altijd de pleuris te zweten als het warm is,m aar appie onder zijn deken totaal niet.
Nadeel dat mijn merrie bruinbont is en donkere vacht is wel snel warmer, de deken is licht en dat stoot weer af.
En net als de mensen in de sahara enzo, dat laagje helpt juist tegen de warmte.
Plus voordeel dat meneer gewoon geen last heeft van prikkende vervelende vliegen.

Enige meeeega nadeel van de deken vind ik:

Ik heb zo'n ontzettend mooie pony,maar door die deken zie je daar niks van -O-

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 15:12

Ja precies dat ellepel! Bij mij op stal ook idd.. je ziet haar nooit mooi glimmen in de wei...

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 18:34

Erger nog, die shet hier lijkt wel een bromvliegje in dat hele tenue

Amber2106

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 19:20

Ik geef mijn Ford ook thc. Ik maak het zelf, sinds ik het geef schuurt hij bijna niet meer. Ik geef nu 2 x daags 3 druppels. Verder smeer ik een beetje anti itch in zijn manen en verder niks. Ik blijf hem de thc geven omdat ik echt zie dat het hem goed doet. De thc meng ik met hennepzaadolie.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 20:11

Amber2106 schreef:
Ik geef mijn Ford ook thc. Ik maak het zelf, sinds ik het geef schuurt hij bijna niet meer. Ik geef nu 2 x daags 3 druppels. Verder smeer ik een beetje anti itch in zijn manen en verder niks. Ik blijf hem de thc geven omdat ik echt zie dat het hem goed doet. De thc meng ik met hennepzaadolie.

Waar koop jij de thc en hennepzaadolie?
Ik heb al op verschillende sites naar hennepzaadolie gekeken, maar vind het overal echt mega duur...

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 20:34

Amber2106 schreef:

Mag ik vragen hoe je dit zelf doet? Waar koop je de producten en wat zijn de verhoudingen etc.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 21:56

Voor degene die ook reageren op gras, komt dat uit een bloedtest? Ik lees namelijk verschillende dingen..
Ik dacht dat het hier ook aan gras lag, opbouwen op gras en hop flink geschuurd,maar inmiddels is het niet verder open gegaan. Zie geen nieuwe schuurplekken meer op manen en staart. Hoofd en oren wel maar dat is echt vliegjes.. denk misschien toch ook te laat met deken op gedaan te zijn... Ben zo eens benieuwd of gras ook echt te zien is met bloed..

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 08:25

Kan ik hier iemand blij maken met een 3/4 fles sweetitch van sectolin een een bodempje (1/5 deel) Finecto?
Beide nog niet over datum.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 08:39

Heb net een nieuwe fles sweet itch gekocht!
Viel me trouwens we, op dat het veel dunner is, oude fles was een vfij dikke gel zeg maar.
Smeerde mooi uit,maar die ik nu heb is heel erg dun

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 14:02

Hebben jullie paarden ook veel schilfers in de manenkam?