Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rideltje1992 schreef:Ik moet van mijn dierenarts 2 weken volle dosis en 2 weken een een halve. Dat is dus niet juist? Dat doe ik nu dus steeds. Maar waarschijnlijk is dat te snel en is het dan niet goed genezen ?
Majestic1 schreef:hebben jullie ervaring met losse lithothanium poeder en hoeveel moet je daarvan geven?
Nouvel schreef:Wat doen julie na het stoppen van de medicatie?
Hij krijgt nog wel gastrovet tot die op is en ik heb nog lithothanium poeder staan wat ik voor de behandeling al gaf.
Dat zou ik na de gastrovet weer kunnen gaan geven.
Maar ik zit ook te denken aan Mastic horse, twijfel even wat een wijze keuze is ter ondersteuning.
Hij moet ook over een paar weken van stal gaan verhuizen…
CarolinePro2 schreef:Nouvel schreef:Wat doen julie na het stoppen van de medicatie?
Hij krijgt nog wel gastrovet tot die op is en ik heb nog lithothanium poeder staan wat ik voor de behandeling al gaf.
Dat zou ik na de gastrovet weer kunnen gaan geven.
Maar ik zit ook te denken aan Mastic horse, twijfel even wat een wijze keuze is ter ondersteuning.
Hij moet ook over een paar weken van stal gaan verhuizen…
Hee ff vraagje, waar haal jij lithothanium vandaan?
Amber_anne schreef:Mijn dierenarts gaf aan om voor een stressvolle situatie een paar dagen van tevoren een kwart dosis te geven en daar twee weken mee door te gaan. Dat zou ik dan doen voor je gaat verhuizen.
Qua normale brok weet ik niet zo goed of ik iets ga aanpassen. Heb het idee dat ze het krijgt van stress dus weet niet of het voer aanpassen zou helpen
Amber_anne schreef:Ik geef het ook geen half uur voor het voer. Ik geef ze ergens door de dag heen, het werkt bij mijn pony nogsteeds goed
Je kan het altijd geven naast ondersteunend voer. Al werkt het iets minder dan werkt het nog steeds
Amber_anne schreef:Staat er bij mij ook op maar dat is bij ons geen doen dus moet het maar op deze manier. Ik merkte na 3 dagen wel verschil dus het werkt wel
Ze krijgt tevens 24/7 hooi dus heeft geen lege maag
lletam schreef:Je kunt het ook ruim een uur ná de brokken geven, het gaat erom dat de medicatie zich niet aan de brokken hecht. Brok geef je in 1x een grote(re) hoeveelheid van in tegenstelling tot ruwvoer.
Jokonootje schreef:OKe ook maar even melden.
Na een tijdje aanmodderen met mijn merrie besloten om een maagscopie te laten doen.
Woensdag 9.30 uur staat ze op de planning. Ze mag thuis vasten vanaf 16:00 geen eten meer en vanaf 22 uur geen water meer. Dus ze gaat samen met een maatje op stal. Heb haar het liefste gewoon op stal omdat het nogal een stresskip kan zijn.
Hoe hebben jullie het eten weer opgebouwd na de scopie? Gewoon weer normaal eten of wel rustig opgebouwd?
Kincses schreef:Jokonootje schreef:OKe ook maar even melden.
Na een tijdje aanmodderen met mijn merrie besloten om een maagscopie te laten doen.
Woensdag 9.30 uur staat ze op de planning. Ze mag thuis vasten vanaf 16:00 geen eten meer en vanaf 22 uur geen water meer. Dus ze gaat samen met een maatje op stal. Heb haar het liefste gewoon op stal omdat het nogal een stresskip kan zijn.
Hoe hebben jullie het eten weer opgebouwd na de scopie? Gewoon weer normaal eten of wel rustig opgebouwd?
Echt rustig aan kleine porties hooi gegeven zodat ze niet ging schransen. Ik zou wel oppassen met thuis vasten zonder zo’n dicht graasmasker.. sommige paarden proberen echt hun eigen mest op te eten