merrieveulen schreef:maar het is toch ook zo dat de meeste suikers dichtbij het groeipunt, dus lager aan de grond zitten en veel minder in de uitgeschoten stengels?
je onderste foto is idd wel een LEEG weiland ja, haha! heb jij nooit gedonder met zandkoliek? heb er zelf ééntje die daar erg gevoelig voor is dus met hem altijd oppassen geblazen met korter afgegraasd land.
nog niet,maar dat moet ik af kloppen natuurlijk.
ik kook regelmatig lijnzaad dus denk dat het dan wel wat meevalt?
opisop_shop schreef:ellepel, te zien aan het gras is jouw bovenste foto ook niet zo verkeerd voor een eczemer toch, is van dat droge, stengelige "hooi"gras?
ja mooi spul he?
maar als ik appie er op zet vreet hij zich helemaal klem en kan ik hem de volgende dag met een dikke nek en jeuk uit het land plukken.
ik heb geleerd dat het voor hem niet uitmaakt of dat lange gras nou grof en uitgebloeid is..
het is voor hem gewoon teveel.
het is een sobere pony die eigenlijk het beste uit is op kaal land waar hij de hele dag aan het heen en weer lopen is om nog een grassprietje te vinden wat hij eten kan....wel vul ik daarom zijn vitamines aan omdat hij die dan nodig is.
ben wel beniuwd want we hebben er nog 2 eczemers bij op stal...kijken hoe het daarmee gaat dit jaar