Cushing

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 20:52

He gadverderrie Nammie... ik dacht nog aan narcolepsie.
Hoedanook, heel veel sterkte woensdag

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 20:53

Heel veel sterkte Nammie!

dookia

Re: Cushing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:09

ja ik zou ook denken aan epilepsie heel veel sterkte

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:16

Hè, jullie gaan hard. Alles weer even bij gelezen:-)
Mistral is toch door de verhuizing? Bevangen geraakt, gaat nu alweer veel beter gelukkig!
Ze heeft alleen nog steeds die dikke klieren en bultjes boven haar ogen.. Toch de prascend gaan verhogen of pb gaan bijvoeren?

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:19

Dank jullie wel.

Ik zat net te denken , het is al een week eerder gebeurd , dus er zaten 11 dagen tussen de aanval en het prikken , maar goed , dat maakt niet uit.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:31

Nammie , wat ontzettend naar bericht ....
Dikke knuffel vanaf hier .
En goed dat je voor zijn welzijn kiest ...
Topper

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:39

Oh Nammie, wat ontzettend vervelend, maar eigenlijk weten we allemaal dat het hier op uit gaat draaien, op het moment dat je de diagnose cushing krijgt. Toen ik het te horen kreeg, had ik wel zoiets van, jeetje dit is haar doodvonnis. Alleen weten we niet hoe lang het nog gaat duren. Het kan best nog een aantal jaren goed gaan met die medicijnen, maar het kan ook plotseling verergeren. En dan moet je een beslissing gaan nemen. Hoe moeilijk die ook is, maar we willen allemaal het beste voor onze paarden en het leven moet wel paardwaardig blijven vindt ik. Ik denk dat je de juiste beslissing hebt genomen. Heel veel sterkte gewenst.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:42

Oh nammie wat rot voor jullie..
Sterkte en ik hoop dat jullie de komende dagen nog wat mooie momentjes mogen beleven..
Dappere beslissing..

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:50

Sorry, heel egoïstisch dat ik daar niet op heb gereageerd!
Sterkte de aankomende tijd!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:56

Mistral, je bent terug gegaan naar een halfje geloof ik toch?
Misschien dat, samen met de verhuizingsstress...
Hoe ging het op 0,75MG?

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 22:03

Ja klopt, op 0,75 reageerde ze heel apart. Maar nu ik terug kijk was ze toen misschien al bevangen..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 22:08

Hoe reageerde ze dan?
Heb je haar al is laten hertesten?
Wat voer je haar?

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 22:17

Nammie, heel veel sterkte, wat een rotsituatie :(

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 22:24

Ja lastig te omschrijven, ze zwalkte heel erg toen ik haar naar buiten bracht. En was heel sloom.
Ik voer haar goed hooi, marstall vito en magnesium.
Hertesten ga ik binnenkort laten doen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 22:48

Nammie schreef:
dookia schreef:
Sterkte met je beslissing Nammie. Heeft hij nog aanvallen gehad de laatste 2 weken?

Vorige week donderdag tijdens het longeren.
En afgelopen maandag is hij geprikt , dus er zaten maar 4 dagen tussen.

De dierenarts zegt dat het wel epilepsie moet zijn , gezien de acth.
Er zijn wel medicijnen voor [ voor honden] maar je krijgt nooit de garantie dat hij daarmee geen aanval meer krijgt.

Hij wordt woensdag ingeslapen.

Veel sterkte Nammie :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 22:49

Sterkte Nammie.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 23:00

Nammie schreef:
dookia schreef:
Sterkte met je beslissing Nammie. Heeft hij nog aanvallen gehad de laatste 2 weken?

Vorige week donderdag tijdens het longeren.
En afgelopen maandag is hij geprikt , dus er zaten maar 4 dagen tussen.

De dierenarts zegt dat het wel epilepsie moet zijn , gezien de acth.
Er zijn wel medicijnen voor [ voor honden] maar je krijgt nooit de garantie dat hij daarmee geen aanval meer krijgt.

Hij wordt woensdag ingeslapen.

|( wat vreselijk....wat zal jij je rot voelen |(
Heel veel sterkte

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 23:43

Homiafortuna schreef:
Oh Nammie, wat ontzettend vervelend, maar eigenlijk weten we allemaal dat het hier op uit gaat draaien, op het moment dat je de diagnose cushing krijgt. Toen ik het te horen kreeg, had ik wel zoiets van, jeetje dit is haar doodvonnis. Alleen weten we niet hoe lang het nog gaat duren. Het kan best nog een aantal jaren goed gaan met die medicijnen, maar het kan ook plotseling verergeren. En dan moet je een beslissing gaan nemen. Hoe moeilijk die ook is, maar we willen allemaal het beste voor onze paarden en het leven moet wel paardwaardig blijven vindt ik. Ik denk dat je de juiste beslissing hebt genomen. Heel veel sterkte gewenst.

Het punt is juist dat Nammie haar paard dus geen cushings heeft omdat zijn ACTH " in orde" is.

En Cushings is geen doodvonnis perse. Ons paard heeft 5,5 jaar geleefd met medicijnen en cushing en daarvoor waarschijnlijk zo'n 2 jaar zonder medicijnen. Hij heeft een prachtige leeftijd behaald zeker voor een grote gelderse KWPN-er die manegewerk heeft gedaan.

@Nammie, jemig meid wat naar dat het nu toch hierop gaat uitlopen, ik had zo gehoopt dat dit cushing gerelateerd zou zijn en beheersbaar zou worden met medicijnen. BAH wat naar, heel veel sterkte deze dagen en op woensdag ..

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 07:49

NAMMIE Een hele dikke knuffel en heel veel sterkte!

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 09:15

Ik lees nog steeds mee dus zie nu het slechte nieuws van Nammie. Krijg het er koud van. Het is de enige juiste beslissing maar toch zo verschrikkelijk moeilijk. Hopelijk werkt het weer na alle regen van vandaag nog een beetje mee en krijg je de komende dagen nog de kans om lekker buiten in de zon met Fik te genieten. Hou je goed voor hem en gun jezelf na woensdag alle tijd die je nodig hebt om in te storten en weer bij te komen. Sterkte meis.

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 10:23

Dank jullie wel voor alle lieve berichtjes en blijk van medeleven.
De stichting waar Fik onder valt , is er ook kapot van , ze proberen me met alles te helpen.
Zo is er al een maatje geregeld voor Tekla , owwww wat vind ik het zielig voor Tekla....eerst Maike en nu Fik...zou ze dit allemaal bewust meekrijgen? en wat voorn inpackt heeft het op haar?

De oude eigenares is op de hoogte gebracht , maar laat niks van zich horen tot nu toe.Zou ze het nou al geweten hebben?

Nog even dit , voor de mensen die twijfelen of ze genoeg Prascend geven.
Fik met 180 cm schofthoogte en ruim 800 kilo is met zijn acth gezakt van 71 naar 22 met 1 tablet per dag.
Hij had geen uiterlijke kenmerken van cushing , maar achteraf gezien was zijn karakter en gedrag een zeer bepalende factor of hij goed in zijn spiegel zat.

Dank voor alle steun en alle adviezen, dank Fargo voor je support en je goede advies om het met 1 tablet te proberen want dat was in Fik zijn geval echt voldoende!

Fik heeft in ieder geval een poosje gewoon paard kunnen zijn , zonder opsluiting in een stal waar hij voorheen 24 uur per dag in stond , en onbeperkt ruwvoer. Hij heeft modderbaden genomen, lekker vies geworden zonder zijn dekens op. Hij heeft regen op zijn blote lijf gevoelt , en zonnestralen.
De hele zomer lekker gras kunnen vreten.
Het plaatje wat ik elke keer voor ogen zie als ik aan hem denk is dat hij zo heerlijk demonstratief met zijn achterbenen in de stal stond , en zijn voorbenen eruit...nanananaaaanaaaa je kan lekker de deur niet dichtdoen!!!
Dit heeft hij weken volgehouden , het voelde als een triomf

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:09

Hoi allemaal,

Ik kom even binnenvallen, want ik heb een klein vraagje. Ik wil mijn bijrijdpaard waarschijnlijk laten testen op cushing mbv de gratis test. Maar ik zou graag een kleine kostenindicatie hebben voordat ik toezeg dat ik de kosten wil betalen. Ik weet dat dit bij elke da anders is, maar weet iemand misschien hoeveel je ongeveer kwijt ben? Als het dus gaat om alleen de bloedafname en het opsturen van de test?(en natuurlijk eventuele voorrijkosten, maar ik denk dat we er gewoon zelf heen rijden)
Alvast bedankt. :)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:12

Ooh Nammie wat omschrijf je het mooi zeg ...
Fik nog genieten van het paard zijn . Dat heb jij hem maar mooi gegeven zeg ...

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:32

Sterkte Nammie...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 12:09

Heel veel sterkte nammie. Dag Fik :(:)