Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maaik schreef:Het blijft soms zoeken.. met betrekking tot aanslaan van medicatie, hier had ik binnen 48 uur weer een pony die overtuigend at. Dus dat ging, in tegenstelling tot de verhalen hier, heel snel.
We heel veel blijven tobben met klachten. Bijna onbeperkt hooi tot zijn beschikking gehad (onbeperkt op stal en buiten iedere 3 uur nieuwe voorbeurt). Uiteindelijk verhuisd naar een andere stal en 95% van al het maag gerelateerde gedrag is weggevallen. Dus soms is het toch niet de juiste omgeving voor je dier en dat valt niet met voeding te compenseren.
HarmanyL schreef:In principe alleen voor t rijden (of longeren). Maar dat is bijna iedere dag. Na erover gelezen te hebben dat het kort werkt leek me dit de beste optie. Ik geef het kleinste voerschepje van Pharmahorse, dacht 5ml
roosje78 schreef:HarmanyL schreef:In principe alleen voor t rijden (of longeren). Maar dat is bijna iedere dag. Na erover gelezen te hebben dat het kort werkt leek me dit de beste optie. Ik geef het kleinste voerschepje van Pharmahorse, dacht 5ml
Niet verwacht, maar dit werkt wel. Hij is een stuk rustiger met opzadelen en hij staat nu zelfs weer ontspannen als ik hem poets. Ik geef het door de slobber heen, samen met een banaan. Als ik er te veel in doe, dan eet hij het niet, dus een maatschepje is erg handig. Dank je voor de tip!
Rizette schreef:Maaik schreef:Het blijft soms zoeken.. met betrekking tot aanslaan van medicatie, hier had ik binnen 48 uur weer een pony die overtuigend at. Dus dat ging, in tegenstelling tot de verhalen hier, heel snel.
We heel veel blijven tobben met klachten. Bijna onbeperkt hooi tot zijn beschikking gehad (onbeperkt op stal en buiten iedere 3 uur nieuwe voorbeurt). Uiteindelijk verhuisd naar een andere stal en 95% van al het maag gerelateerde gedrag is weggevallen. Dus soms is het toch niet de juiste omgeving voor je dier en dat valt niet met voeding te compenseren.
Kun je zelf achteraf plaatsen wat dat was? Te druk, te veel paarden? Of wat dan ook?
Amber_anne schreef:Ik heb een vraag die jullie misschien kunnen beantwoorden. Hoelang duurt het krijgen van een maagzweer ongeveer. Zou het kunnen dat hij is ontstaan in bijvoorbeeld oktober en dat ze hier nu last van krijgt of is het recenter?
Pony krijgt maagzweren van stress en ik probeer te achterhalen wat de oorzaak kan zijn. Ze is in oktober verhuisd en heeft daarvoor erg veel stress gehad
kel106 schreef:Wat vinden jullie van Lucerne geven icm zweren ?
Ik lees wisselende berichten op het internet. Ene zegt goed voor extra speeksel aanmaak andere zegt te scherp. Wat doen jullie ?