[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jace

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 16:32

Ik ben niet om deze reden verhuisd, het komt wel mooi uit dat ik het zelf kan regelen nu !

Jace

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 16:33

Het is echt een ellende dat eczeem, voor het paard als eerste maar ook als eigenaar voel je jezelf vaak zo machteloos

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 16:33

Ik ben inderdaad oa daarom verhuisd naar een plek waar ze 24/7 op de paddock kan staan i.p.v. 24/7 op gras :)

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 16:41

Ik ben in maart verhuist van een stal waar ze in de lente/zomer 24/7 op de wei staan naar een stal waar ze savonds naar binnen gaan.
Gaat tot nu toe goed :D

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 18:00

Ook ik stem stal erop af ja.

Gras kan bij de mijne nooit. Liefst gewoon paddock maar is nog niet mogelijk..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 19:00

Ik ben om die reden ook verhuisd. Ze staat nu op zand met hooi, en gaat in de schemer op stal. Scheelt ook ontzettend veel! Als de beestjes weg zijn gaan ze weer naar buiten.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 19:07

Ik sta met appie al 12 jaar op dezelfde stal :j
Maar op de wei is het open,kan lekker doorwaaien,geen sloten,weinig bomen.
Kan zelf beslissen of ik hem wel of niet op gras wil hebben dus heel goed geregeld allemaal :j
Zag gister wel dat hij wat plekjes rond de ogen heeft

natasja1475

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 21:22

Mijn Hafje vorig jaar idd ook om reden gras verhuisd naar een plek waar hij volledig op hooi staat. Wel 24/7 buiten in een kudde. Ze staan op paddockroosters. En een extra stuk als t droog is met zand/aarde gebeuren

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 08:13

Weet een van jullie al misschien wat meer wat er in die fibra anti itch creme zit? De eigenaresse van mijn verzorgpaard heeft het gekocht maar er is niet eens te vinden wat de werkzame stoffen zijn. Alsof ze er iets in hebben gedaan wat we zouden afkeuren als we wisten wat erin zat

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 08:40

Ik had gelezen dat ze alle noodzakelijke ingrediënten vermeld hebben maar er niet inhoudelijk op in gaan omdat het product dan nagemaakt kan worden.
Ik denk dat als er iets schadelijks in zou zitten dit zeker vermeld zou moeten worden omdat je zelf ook contact maakt met het product.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 08:57

Ik kan letterlijk geen enkel ingrediënt vinden online :( . Dat vind ik zo suf. Er staan alleen de groepen waar de fabrikant de ingrediënten in heeft geclassificeerd bij, zoals 'waxáchtige vetten'. Het is geen wax maar lijkt erop? Wat is het dan..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 09:03

Ik heb in dit topic gezocht en kwam dit tegeen:

--Hier de producent van Fibra Anti-itch creme!

Er werd gevraagd naar de samenstelling van de creme. Meer dan waxachtige vetten, etherische olien, vitaminen en mineralen kan ik jullie helaas niet vertellen, dat is het geheim van de smid!

Dus ze gaan er gewoon niet op in verder.
Maar lijkt me een prima product,dus gewoon gebruiken :j

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 09:25

Ja, dat had ik ook gevonden inderdaad. Dat is toch idioot? Ik ga het in elk geval niet smeren maar ik vind het wel jammer, als er eenzelfde soort ingrediëntenlijst bij had gestaan als bij andere zalven waarschijnlijk wel.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 09:51

Ach, komt mij allemaal vrij onschuldig over en hoor veel goede berichten.
dus het is het proberen waard denk ik

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 10:45

Hier barst het van die rotmugjes. Ik ben de laatste 2 avonden zelf ook veelvuldig op m'n hoofd geprikt.Aargh ... wat jeukt dat.
De ruin die dag en nacht buiten staat heeft ook mega last van dat ongedierte maar schuurt nog steeds niet echt. Alleen aan de binnenkant van zijn oren zitten wat korstjes. Voor de zekerheid heb ik hem gisteravond voor het eerst een eczeemdeken opgedaan. Die gaat er 's ochtends weer af. Het is puur dat hij wat meer rust heeft tegen het ongedierte in de avond en vroege ochtend.
De andere 2 eczemers gaan voor in de avond op stal en dat geeft ook rust tegen het ongedierte.
Verder staan ze nu een half uur per dag op het gras. Ik bouw het héél langzaam op. Wel staan ze nu op weidegedeeltes waar heel veel Weegbree en Paardenbloemen staan en gras absoluut in de minderheid is. Misschien scheelt dat ook nog wat :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 11:39

henny_w schreef:
Hier barst het van die rotmugjes. Ik ben de laatste 2 avonden zelf ook veelvuldig op m'n hoofd geprikt.Aargh ... wat jeukt dat.
De ruin die dag en nacht buiten staat heeft ook mega last van dat ongedierte maar schuurt nog steeds niet echt. Alleen aan de binnenkant van zijn oren zitten wat korstjes. Voor de zekerheid heb ik hem gisteravond voor het eerst een eczeemdeken opgedaan. Die gaat er 's ochtends weer af. Het is puur dat hij wat meer rust heeft tegen het ongedierte in de avond en vroege ochtend.
De andere 2 eczemers gaan voor in de avond op stal en dat geeft ook rust tegen het ongedierte.
Verder staan ze nu een half uur per dag op het gras. Ik bouw het héél langzaam op. Wel staan ze nu op weidegedeeltes waar heel veel Weegbree en Paardenbloemen staan en gras absoluut in de minderheid is. Misschien scheelt dat ook nog wat :)

Kan dat een minderheid van gras zorgt voor minder problemen, maar mijn paard is bv allergisch voor verschillende grassen en andere planten, dus die krijgt dan juist meer last.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 13:07

Weet iemand een fijn middel voor milde kriebels?
Dus geen heavy eczeem maar wel wat schilders ( onder voorpluk) en wat kriebels op borst en hals?
Liefste iets om hem eens mee te wassen en bv een crème ofzo?
Zag wel skin calmin maar wat anders ook welkom.

Voer is vitalbix, fetura grasbrok en lijnzaadolie.

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 13:29

Ik heb ze hier gewassen met tea tree shampoo, werkte voor se eczemer 4 dagen, maar wellicht dat het voor een lichte jeuker langer werkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 13:43

Van een normaal merk of iets specifiek?

Amber2106

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 15:14

Chris is sinds gister ook enorm aan het schuren en jeuken. Nog niet tot kale plekken maar helaas naast zijn ogen zie ik al kale plekken komen.. Rotmugjes!! Ik ben nu bezig met een experiment met verschillende soorten olie en andere ingrediënten en ga daar een vliegenspray en een creme van maken om te smeren. Ik heb goede hoop dat het gaat helpen. In ieder geval beter dan al die spullen die op de markt zijn waarvan ze zeggen dat het helpt. Ik merk daar namelijk niets van. Ook al gestopt met de Culico en overgegaan op de wietolie. Dat lijkt meer te helpen. Duimen dat de creme en spray ook gaat werken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 15:21

Oh inwendig spul zou ik ook kunnen geven.
Ga dit topic eens een stuk teruglezen .
De mijne dus schilferig. Zowel op sommige stukjes huid als tussen de voorpluk.
En daar dus kriebelig en breken haartjes af

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 18:36

Sweet itch van sectolin :j
Werkt hier heel goed

MaritGalinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 21:09

Hoi hoi, zou een graasmasker kunnen helpen om ervoor te zorgen dat mijn pony minder rijk gras binnenkrijgt? Ze mag hiernaast niet afvallen, want ze is echt goed in conditie. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze wel met graasmasker de wei op kan, maar niet afvalt? We hebben helaas geen paddock waar mijn pony in kan staan, dus de wei is de enige optie op haar naar buiten te doen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 21:57

Kun je geen stripbegrazing doen?
Dus met draad en paaltjes een deel van de wei afzetten en dan de draden verzetten?
Ik ben echt geen voorstander van graasmaskers,sorry :o

MaritGalinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 22:05

ellepel schreef:
Kun je geen stripbegrazing doen?
Dus met draad en paaltjes een deel van de wei afzetten en dan de draden verzetten?
Ik ben echt geen voorstander van graasmaskers,sorry :o

Zou dit helpen? Zo krijgt ze toch nog steeds veel binnen?
Ik zie liever ook geen graasmasker, maar omdat mijn pony jeuk krijgt van waarschijnlijk de kunstmest en daardoor nu ook stijf is, zie ik even geen andere oplossing