Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ootie schreef:Dus als ik het goed begrijp, moet een zalf met salicylzuur helpen tegen de jeuk.
Als dat tenminste het bestanddeel van Skin Calmin is.
Dat is toch gewoon in de apotheek verkrijgbaar, of alleen op recept?
E_Nalanta schreef:Heb niet alles uitgebreid doorgelezen maar wil even enkele 'zalfjes' kwijt hier, die hier voor m'n shetlander wonderen doen! Zo heb ik laatst Daktarin-voetschimmelcreme op zijn korstjes/kale plekken ingemaseerd en natijd zijn vliegenkap weer opgedaan. Dag erna was de zwelling weg (had een dikker stuk in de manenkam) en huid heel rustig, na 3 dagen alles over.
Ook had hij zijn staart wat opgeschuurt, hier heb ik een homeopatisch middel (Echinea force van A. Vogel als ik dit goed heb, komt in ieder geval in de buurt) gebruikt tegen irritatie en huidherstel. Dag erna niks meer van te zien!
minikatje schreef:Zit er nog wel aan te denken om de flapjes eraf te knippen en die te vervangen door een vliegengordijntje.
dit is wel erg duister.
smahestar schreef:Het moeilijke van eczeem behandelen is dat elk paard weer anders reageerd. Ik heb op dit moment 10 ijslanders met eczeem staan en heb mijn eerste eczemer 12 jaar geleden gekregen. Daardoor heb ik al heel wat smeersel, poeders en methodes geprobeerd. Maar heb het met dekens, voeding en sinds een maand BLUEHORSE SkinCalming goed ondercontrollen. Vooral de jeuk gaat snel weg. Voorheen maakte ik mijn eigen smeersel waarmee de wondjes snel dicht gingen maar de jeuk bleef. Nu zie ik duidelijke verbetering met de jeuk en de wondjes genezen ook snel en bij 1 merrie is zelfs haar manenkam helemaal zacht. Ik ben dus erg tevreden over BLUEHORSE SkinCalming . Niet alle paarden reageren even snel of duidelijk maar bij de meeste gaat het echt super goed en staan er zelfs een paar zonder deken.... Tuurlijk is het belangrijk dat je de voeding goed onder controllen houdt, zorgt voor voldoende beweging, zo min mogelijk stress en als je de mogelijkheid hebt ze in de schemer ze op stal of minstens een inloop stal te bieden maar helaas niet iedereen heeft die mogelijkheid. Dus als je ze op deze manier iig van wat jeuk af kan helpen kan ik alleen maar zeggen probeer het misschien helpt het je paard.
minikatje schreef:Ja, Kom meestal 2x per dag en anders krijg ik een appje dat pony weer cabrio/clown/angorakonijn aan het spelen is.
[ Afbeelding ]
Geen flauw idee hoe ze het elke keer toch weer voor elkaar krijgt.
opisop_shop schreef:Je mag toch niet pure olie gebruiken?