[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wupke

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:13

Met die van mij gaat het nu ook weer goed! Ze heeft wel ietsjes aan der staart geschuurd die seizoen maar het gaat zoveel beter als de jaren hiervoor. Ik sta echt vol verbazing, ik wist niet dat het zo zou opknappen! Aan der manen en voorpluk heeft ze trouwens helemaal niet geschuurd Haha! Ik hoop dat ze het nog heel even volhoud en dan zijn we weer uit het seizoen. Lang leven bioresononantitherapie, liberate, de rambo deken en eczeemvoer Haha!

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:20

Met Mischa gaat het redelijk.
Deken zit nog steeds niet perfect, en gekloot met de hoofdkap.
WIE OOOH WIE HEEFT ER ERVARING MET DE IVANHOE HOOFDKAP??
Alleen de kap al koste 70 euro, duur geintje dus..

Irenepene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:33

Nou, bij mij zijn ze net geweest voor het onderzoek naar staart en maaneczeem. Vanmiddag zal ik de eerste dosering door haar voer doen en hopen op geluk. Ik weet niet of ik het echte spul heb of de placebo. Spannend.......

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:37

femmie1996 schreef:
Nou, bij mij zijn ze net geweest voor het onderzoek naar staart en maaneczeem. Vanmiddag zal ik de eerste dosering door haar voer doen en hopen op geluk. Ik weet niet of ik het echte spul heb of de placebo. Spannend.......

Strax zie je een wereld van verschil, ist dat neppe spul xD.
Hoeveel moet je door het voer doen? En moet je persee krachtvoer voeren om het spul er doorheen te kunnen geven? Want mijn paard staat op alleen gras en een vitamine koek xD

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:38

Mischa schuurd zn hele hoofd open, een hofodkap is eigelijk geen optie omdat dat of niet past of alsnog schuurd.
Wat gebruiken jullie op het hoofd???

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:57

helemaal niks,ap word knettergek als er teveel om zijn hoofd zit.
een hoofdstel voor een uurtje kan nog net bij hem.
als ik er ben dan smeer ik hem in met de sweet itch.,..dat houd de vliegen ook wat weg.

Citaat:
En moet je persee krachtvoer voeren om het spul er doorheen te kunnen geven? Want mijn paard staat op alleen gras en een vitamine koek

maar een vitamine koek is volgens mij zo'n beetje hetzlefde als krachtvoer hoor, 1 koek is vergelijkbaar met 2 kilo brok toch?
dus als je nou wat granenmix plet en dan met wat olie er een supplement door doet dan kan dat net zo goed denk ik
of met een beetje muesli, zo veel hoeft het niet te zijn he.

isioma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:46

wupke, wat voor exceemvoer geef jij ?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:48

Mischa4ever schreef:
Does ff rustig zeg, het is juist een recept. Je kan het zelf toch ook maken zegt ze?

ja hoor, als je haar ff 30 euro betaald, dan krijg je dit zgn. wonderrecept.
Heb het helemaal gehad met al die profiteurs die eigenaren van eczeempaarden een poot willen uitdraaien. Duivel

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:25

Nicky gaat (even afkloppen) nog steeds goed met haar eczeem.
Het spul van de DA smeer ik nog maar 1x in de week zoiets erop en ze schuurt gewoon niet meer Haha!
Manen zijn ook weer mooi aan het groeien (achterste stuk had ze in mei weggeschuurd, is aan het bijgroeien)
Afbeelding

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:21

Kinke schreef:
Mischa4ever schreef:
Does ff rustig zeg, het is juist een recept. Je kan het zelf toch ook maken zegt ze?

Heb het helemaal gehad met al die profiteurs die eigenaren van eczeempaarden een poot willen uitdraaien. Duivel

Las in een ander topic dat ze cebasil gebruikt voor ZE??? Gekker moet het toch niet worden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:25

Nicky_ schreef:
Nicky gaat (even afkloppen) nog steeds goed met haar eczeem.
Het spul van de DA smeer ik nog maar 1x in de week zoiets erop en ze schuurt gewoon niet meer Haha!
Manen zijn ook weer mooi aan het groeien (achterste stuk had ze in mei weggeschuurd, is aan het bijgroeien)
Afbeelding

is dat je bak Huilen van het lachen

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:26

Waterbak Ja van de menners Knipoog
Geen rijbak hoor, die liggen gewoon droog.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:57

Kinke schreef:
Mischa4ever schreef:

zo'n vermoeden had ik al bij het lezen van haar reacties. Dan zou ze toch meteen het recept in het topic zetten, nee eerst pben en dan betalen. Doei Doei!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:42

Even een vraagje aan de mensen met een shet met ZE
Die van ons schuurt haar voorpluk en oren helemaal kapot.
Dus ik dacht slim te zijn en een kap te kopen voor het hoofd.
Helaas pindakaas, de kleinste maat was zelfs nog te groot.
Iemand die wel iets weet wat een shet past? Want als dit zo door gaat hoef ik straks haar halster niet meer om en af te doen omdat ze dat dan gewoon niet meer trekt als alles kapot is geschuurt.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:45

kynshiri schreef:
lynne8 schreef:
Maar over die spuit die mijn da aanraden tegen zomereczeem vergroot dat echt de kans op hoefbevangenheid?? Dan gaat ze hem namelijk echt niet krijgen, want ze is al zooo dik van de lucht..

ja. is cortisone... mijn DA raadde die spuit zelfs erg af! cortisone is tenslotte ook troep...

Onze shet heeft dat ook gehad toen ZE werd geconstateerd, ze is er niet bevangen van geraakt, en reageerde er goed op Ja
maar nu is ze toch weer aan het schuren geslagen aan het hoofd.

zannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:36

hallo,

ik krijg om de zoveel tijd de paard en sport thuis. hier in stond laatst iets over zomereczeem ( sme ) en mijn pony heeft er ook erg vele last van. heb dit ajar een eczeem deken en het gaat super. ze schuurt nog wel wat maar egt niet meer tot bloeden aantoen. in het artikel stond dat ze een nieuw middeltje hebben die werkt mij sme het was al bij 250 aangeslagen volgens mij alleen was nog niet echt uitgebracht op de markt maar wie dus de paard en sport heeft even na lezen;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:39

...volgens mij kletsen we hier in dit topic al heel wat bladzijden over jouw middeltje. Knipoog

zou wel es handig zijn als mensen es wat pagina's hier doorlezen

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:25

Renske_W schreef:
Iemand die wel iets weet wat een shet past? Want als dit zo door gaat hoef ik straks haar halster niet meer om en af te doen omdat ze dat dan gewoon niet meer trekt als alles kapot is geschuurt.

Ben je handig of heb je een handig familielid? Koop dan een klein masker. Deze is waarschijnlijk nog te groot, maar maak deze dan kleiner. Zo heeft mijn moeder de bucas kap ook verbouwd.

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 08:43

Dit jaar gaat het met mijn Eczeem paardje ook behoorlijk goed! Zijn manen en staart leven nog, alleen zijn voorpluk is gesneuveld! ik heb het idee dat het deze zomer minder 'erg' is met de eczeem paardjes dan vorig jaar? of ligt dat aan mij?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 08:52

indi is juist wel aant schuren nu de deken af is... als t goed is kan ie vanaf morgen weer op...

ik heb middeltje gekregen voor die proef vanuit utrecht. ben heel benieuwd. kweet natuurlijk niet of ik de echte heb of placebo, maar hoop van harte dat het werkt...

het leukste is dat de fabrikant beweert dat je na 2 weken al verschil moet kunnen zien! ben benieuwd. na 3 weken evaluatie...

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 09:19

ikenindi schreef:
indi is juist wel aant schuren nu de deken af is... als t goed is kan ie vanaf morgen weer op...

ik heb middeltje gekregen voor die proef vanuit utrecht. ben heel benieuwd. kweet natuurlijk niet of ik de echte heb of placebo, maar hoop van harte dat het werkt...

het leukste is dat de fabrikant beweert dat je na 2 weken al verschil moet kunnen zien! ben benieuwd. na 3 weken evaluatie...

Als je niet de placebo hebt dan merk je vast heel snel verschil. Mijn paard jeukte na 2 weken ook totaal niet meer. En nu nog steeds niet Haha!

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:38

Zo, ik ben weer terug van vakantie en bijgelezen Lachen
Wat gaat het hier weer snel Knipoog

Hoe gaat het met jullie paardjes?
Ik heb twee weken mijn hart vast gehouden, maar die van mij heeft alleen een klein plekje op zijkant neus erbij gekregen.
Voor de rest nog steeds helemaal heel Haha!

Renske_W schreef:

Een aantal pagina's terug staan foto's van een bokker met shet die een hele mooi hoofdkap heeft (aangepast geloof ik, weet het niet zeker) Dacht een rambo.
Ik zit ook altijd met hetzelfde gesodemieter met mijn Atje die ook zo'n klein hoofdje heeft.

[edit]de foto's staan op pag. 460 [/edit]
Laatst bijgewerkt door Jemawi op 29-08-08 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:42

aisie schreef:
ikenindi schreef:

Als je niet de placebo hebt dan merk je vast heel snel verschil. Mijn paard jeukte na 2 weken ook totaal niet meer. En nu nog steeds niet Haha!

jeej!! Haha! Haha!
ben echt beniewd!! mijn paard is erger dan die van jullie allemaal bijmekaar denk ik Tong uitsteken dus khoop ECHT dat het wat doet!!
dr benen liggen steeds helemaal open....

Steenbok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:15

Gisteren kwam ik bij mijn paard: Ze heeft een wond aan haar been. Één van die hoornige uitgroeisels bij haar sokken ('t is een koudbloed) is er af. Waarschijnlijk gebeurd doordat ze haar buik op de grond schuurt. (Die R*T- beesten steken nog voor de buiflap) DA gebeld: Wond goed wassen met betadine. En verder zei hij: de jeukende plekken insmeren met AVS-14.

Iemand ervaring hiermee? Op het internet kom ik maar 1 webshop tegen die het verkoopt, en dan nog wel met 10 euro verzendkosten... Het schijnt in Belgie wel beter verkrijgbaar te zijn. Mijn dierenarts heeft het zelf ook maar die woont niet naast de deur en ik heb geen auto. Kortom: weet iemand waar ik het kan bestellen?

Edit:En weet iemand hoe ik die wond kan beschermen? Want zo liggend haar buik schuren doet ze volgens mij dagelijks. (Ga vandaag een lap aan de voorkant naaien, hopelijk helpt dat)
Maar die wond wordt dus ook geschuurd... Ik ga zo kijken hoe het ermee staat.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 12:07