Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
amie1965 schreef:papagroom schreef:Of een biilogische lotion gebruiken,dat kan verlichtend werken.
helaas is biologisch geen garantie voor afwezigheid van salicylzuur..... en de smeersels zijn volgens mij niet skal erkend dus ook geen garantie voor echt biologisch, je kan dit wel vermelden op een etiket maar het is eigenlijk misleiding van de consument
Jannepauli schreef:heee...salicylzuur.... zou dat het 'natuuridentieke werkstofje' van Skin Calmin zijn en dan in de chemische vorm acetysalicylzuur ? Dat is pijnstillend, kan dus ook de jeuk minder voelbaar maken..
PS: Salicylzuur is hartstikke biologisch hoor, acetylsalicyl is de chemische variant ( in o.a. aspirine)
amie1965 schreef:[Klopt, is t zelfde, salicylzuur zit in wilgentakken maar dat is zo weinig dat t veel en veel te duur is om dat te winnen dus maken ze t gewoon in de fabriek. Helaas niks biologisch aan.... Biologisch is iets wat zonder kunstmest en bestrijdingsmiddelen en onder controle van SKAL is geteeld. Salicylzuur staat niet op de skal lijst (ook niet als erkende en toegestane hulpstof) dus niks biologisch aan.
Citaat:Wat heel veel eczeempaardenbezitters en dierenartsen niet weten is dat eczemers allergisch voor salicylzuur kunnen zijn. Gevolg: veel meer jeuk...... En op de verpakkingen van deze producten staan geen waarschuwingen.... En daar baal ik van, had mijn paard een hoop ellende kunnen besparen.....
Jannepauli schreef:Is dat een aanname ( zoals in 'proefondervindelijk') of heb je aantoonbaar bewijs dat 'eczemers allergisch kunnen zijn voor salicylzuur' ? Graag je bronnen vermelden!