Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
IMJ schreef:Ik werd eigenlijk ook steeds gekker op die van mij, alsof hij me steeds meer vertederde naarmate hij ouder werd.. je kan ze wel opvreten!
JP, zomaar een kat, maar wel 1 die diep in je hartje gekropen is, en och wat kan je die missen..
Caballos schreef:Vanmiddag gebeld door de DA, haar bloedwaarde acth is 168 (referentiewaarde 47) dus toch te hoog....
DA vertelde idd over de medicatie, maar ook dat deze behoorlijk duur was. Ook vroeg ze zich af of we het niet nog konden uitstellen aangezien er geen giga grote klachten zijn. Heb haar de monnikspeper (toch?) voor gesteld. Ze vond het zeker het proberen waard! Ook wilde ze dat ik haar op de hoogte zou houden daarvan.
IMJ schreef:Die van mij had zelfs op een kwart al hele dikke opgelopen-benen de eerste week. Echt, opbouwen kan geen kwaad. Ik weet niet wat er gebeurd was als ik hem direct op een hele gezet had. Nu had hij gelukkig alleen die benen, die met stappen direct weer slank werden..
Ik moest vannacht nog aan hem denken trouwens. Ik hoorde de regen en het ging flink hard. Ik werd er wakker van. Nog half slaperig dacht ik: als ie het maar niet koud heeft..
Al snel realiseerde ik me dat ik me daar geen zorgen meer over hoefde te maken..
fargo schreef:@Piekosjj in principe moet je geen pilletjes overslaan natuurlijk, want daarmee verstoor je natuurlijk weer even de hormonen die recht worden gezet, maar goed 1 keertje zal ze wel overleven.
Om even aan te geven dat het wel belangrijk is: een vriendin van mij had paard met cushings, hij kreeg al heel lang 1 pil per dag, zij ging op vakantie en met is paard aantal dagen achter elkaar vergeten de pil te geven, paard werd zwaar bevangen en is uiteindelijk daardoor ingeslapen na proberen de bevangenheid te herstellen - wat niet meer lukte.
Waarom zou je wachten tot de winter met scheren? Als het paard gewoon weer erg dik in zijn vacht komt te zitten ga je scheren. Vaak wordt het na verloop van tijd beter wordt de vacht nog wel wat langer maar niet meer zo dik. Tot die tijd is het raadzaam om gewoon te kijken wanneer het nodig is en daarnaar te handelen. Warm en te warm zijn met verstoorde hormonen erbij kost heel erg veel energie, die energie kunnen de paarden beter gebruiken. Doe de vacht of een deel van de vacht er af, vaak ook beter voor de huid en het paard voelt zich veel frisser en fitter. Heeft ie daardoor een regendekentje nodig op een bepaald moment of een andere dan is dat zo. Maar met zo'n verstikkende vacht voelen ze zich echt beroerd en de huid eronder knapt er ook echt niet van op.
Homiafortuna schreef:Ik stop het in een stukje appel. Tot nu toe gaat het goed.
Caballos schreef:Ze worden hoe ouder hoe wijzer op één of andere manier, ik weet ook niet beter dan dat ze er is.......
En het is maar een kat (hond, paard enz.) vind ik een hele vervelende opmerking, dieren hebben is ook onvoorwaardelijk houden van....... Het verliezen van je geliefde dier, maatje, hakt er behoorlijk in en het gemis is groot!
Ik gebruik ook een regendeken met lichte vulling, als ik dat niet doe heb ik een ijskoud bibberend paard......(als ze nat wordt dan he).
homiafortuna, ik ben benieuwd wat mijn DA als start hoeveelheid gaat aanbevelen. Ik weet wel dat ik met een kwartje ga beginnen, mijn paard is erg gevoelig.
Over het geven van de prascend zeggen de meeste om het apart te geven toch? Niet door het voer? Nog tips? Oplossen in een beetje water en dat met een spuitje in de mond "sprietsen"??
Homiafortuna schreef:Ik geef eigenlijk ook nooit brood. Laten jullie het dan eerst oud worden of geven jullie zo'n vers stukje. Ik begreep dat te vers/zacht brood niet goed is voor de maag, omdat dat nog na gaat liggen gisten. Ik stop het pas in de appel als ik bij haar ben. Misschien dan toch maar eens brood proberen. Weet dus niet of ze dat lust.