[INFO] Cushing/PPID deel 2.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:05

_Dora_ schreef:
marga1 schreef:
Heb je zijn andere bloedwaardes ook laten controleren.
Persoonlijk zou ik niet ophogen met zo'n nette waarde omdat hij al down is.

Hier zou ik volgens da moeten ophogen, waardes zijn ook hoger, maar dan wordt de pony down.
en een suffende pony in de wei wil ik ook niet.
Ook waren zijn koper en zink te hoog, dit eerst aan gepakt met aanpassing van vitamine supplement.
En nu met die mega dikke vacht hem al de borst en onder zijn dikke manen kaal geschoren.
Wat erg wordt gewaardeerd door pony lief. Ventje had het gewoon smoorheet met dat mooie weer.

Die van mij wordt juist down als hij te weinig krijgt. Dit was in het begin ook zo. Toen hij op de goede dosis zat, was hij vrolijker en fitter. Nu is het beeld gewoon slechter dan vorige winters. Hij valt enorm (snel) in, heeft heel lang haar, waar hij niet doorheen komt. Hij heeft nog geen haar los gelaten ondanks de warmte.
Omdat ik dit beeld ken van eerder, heb ik zijn waardes laten controleren.

Hier juist ook down op meer, nu is hij daarentegen weer bloedirritant (jaagt merrie op, speelt met jonge pony, gister voor de 2e keer dit jaar ontsnapt uit stal bij buitenzetten :') , gaat weer in passage naar binnen haha,... dit is gewoon allemaal hoe ik hem ken (helaas :') )

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:08

capopjekop als ze nu goed eet zou ik het denk ik zo laten, vaak gaat de eetlust wel achteruit bij een hogere dosering en zeker als ze al kieskeurig is (maar dat kan ook met de maagzweren te maken hebben gehad). Klinisch goed kan ook genoeg zijn. Een van mn andere pony zit ook net in een kuur omeprazole, haar geef ik gastric ease erbij en hier krijgen ze s avonds standaard een schep hartog digest. beide zijn laag in suikers en die laatste eet bv mn oudje nu beter dan de senior en dat is ook zo'n kieskeurige