[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amber2106

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 07:48

Ik geef een combinatie van CBD met hennepzaadolie en THC met hennepzaadolie. Omdat je van THC een high effect kan krijgen, geef ik de CBD erbij omdat dat het high effect remt. CBD heeft een % van 8% en de THC een % van 4%. Ik geef de CBD sinds 3 maanden en de THC nu sinds een aantal dagen dus ik kan nog niet heel veel zeggen over het resultaat. Ook, omdat ik mijn fjord pas 6 maanden heb en het 1e seizoen in ga met zijn SME. Wel merk ik iets jeuk aan zijn manen. Hij staat al 2 weken met zijn Boett deken op en als de temperatuur boven de 18 graden komt ook met hoofdkap want zijn hoofd en nek zijn het ergst vertelde zijn vorige eigenaresse. CBD werkt ontstekingsremmend maar de combi met THC (wietolie) schijnt nog beter te werken. Ik blijf het geven. Als ik enig resultaat zie, zal ik het hier melden. Ook ben ik bezig met een combi van bepaalde oliën. Waar ik een zalf van ga maken en een vliegenspray van ga maken. Als dat ook werkt, zal ik het resultaat en ingrediënten melden. De CBD en THC zet ik al jaren in bij dieren met een heel goed resultaat.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:05

klinkt niet verkeerd amber2106,maar kan dit ook bij paarden/ponys die wedstrijd lopen gegeven worden of is het doping?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 17:34

S8. Cannabinoïden
Categorie S8. Cannabinoïden is sinds 2004 onderdeel van de dopinglijst. Met cannabidoïden bedoelen we cannabis en verwante stoffen.
De werkzame stof in cannabis is tetrahydrocannabinol (THC).

Gebruik van stoffen uit S8. Cannabinoïden is binnen wedstrijdverband verboden.

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 18:22

laten jullie het deken ook op stal opliggen? beter wel waarschijnlijk. ik heb ze nu toch even zonder binnen gezet. ze vindt het fijn om even zonder deken te staan en binnen kan dat beter als buiten.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 18:58

Dank je wel voor het antwoord papagroom

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 18:59

henny_w schreef:
Xantha schreef:
Hoeveel geef je daarvan?

Ik geef nu 60 gram per dag per paard. Wel rustig opgebouwd met 15 gram per week opgehoogd.
Er is best veel over te vinden op internet.
Google maar 's op pferdehanf of hempseed horses ;)

Ik heb 1 merrie die als veulen heel zacht en aanhankelijk was. Een dikke knuffelkont. In de loop der jaren werd het best wel een bitchie dominante tante van tijd tot tijd.Ze is ook vaak hengstig.

Een leuke bijkomstigheid van de hennepzaad is dat ze de laatste tijd weer net zo zacht en knuffelig is geworden als 7 jaar terug :-)
Verder worden ze er niet high van o.i.d.
Hennepzaad kan wel hormonaal e.e.a. reguleren en ik vermoed dat dat bij haar gebeurd is :)

Thx ik ga het ook proberen :D

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 21:10

happytime schreef:

CBD olie is vrij van THC, dus dit zou dan wel mogen neem ik aan?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 07:44

Kayleigh327 schreef:
happytime schreef:

CBD olie is vrij van THC, dus dit zou dan wel mogen neem ik aan?

CBD...canabinoide..
Was verboden, maar is sinds 1 januari voor mensen toegestaan...voor paarden dacht ik ook..maar helemaal zeker weet ik t niet...THC.is en blijft verboden.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 08:43

Zetten jullie ze overdag nog wel eens een tijdje zonder deken buiten? Ik durf het eigenlijk niet meer omdat hij zoveel aan het schuren is.. Maar het lijkt me zo fijn voor hem om even bloot te rollen en uit te luchten enzo. Hij is nog niet helemaal door zijn wintervacht heen.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 09:04

Ik had een ernstige excemer maar op tijd binnen zetten voorkwam alle jeuk en kon zij overdag zonder deken naar buiten toe

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 10:17

ik zet ze niet meer zonder deken buiten. ze staat veel rustiger onder haar deken. na het rijden mag ze wel 10min zonder deken in de piste, om even in het zand te rollen. Deze nacht heb ik haar zonder deken op stal gezet.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 10:21

Die van mij mag niet zonder deken, of het nu binnen of buiten is, altijd op.

Alleen met rijden gaat die af en eventueel mag ze nog even rollen na het afspuiten in de zomer. Maar daarna alles weer op. Kap en deken.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 10:31

Xantha schreef:
Thx ik ga het ook proberen :D

Nog een kleine aanvulling :)

Ik heb het hele winter 45 gram per paard per dag gevoerd en ben nu een week of 2 terug gaan verhogen naar 60 gram hennepzaad.
Op Engelse sites las ik dat een paard van 600 kilo wel tot 90 gram per dag mag hebben.

En .. ik maal het dagelijks. Er zit best een hard schilletje om de zaadjes en de vogels zijn er verzot op en pikken, als ik het niet maal, de hele mest uit elkaar.
Niet te lang malen want dan krijg je een pindakaas achtige substantie want er zit een heel hoog vetpercentage van heel gezonde vetten in :)

Amber2106

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 15:28

THC is inderdaad verboden (illegaal) en staat op de lijst maar ik rij geen wedstrijden en ik vind de gezondheid van mijn paard belangrijker dan wedstrijden rijden. CBD olie kun je wel gewoon geven. Dat staat niet op de lijst van doping. Ik heb ook een poosje alleen CBD met hennepzaadolie gegeven maar had daar minder resultaat van dan het geven van THC erbij.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-18 19:09

Afbeelding
We hebben manen, pony doet het super.
Vandaag even bloot in de wind. Ze staat nu met deken op stal :)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 19:28

Ik heb de eczeemdeken binnen gekregen vandaag.
Hij past prima, wel wat lang maar dat had ik ook verwacht.
De oortjes passen totaal niet maar dat is niet erg want hij krijgt
er toch een andere hoofdkap bij.

Afbeelding

Afbeelding

En z’n arme koppie :(:)

Afbeelding

Afbeelding

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 19:40

Deze hoofdkap leek me wel iets, omdat hij vooral last heeft op z’n hoofd;

Iemand toevallig ervaring ermee?

Afbeelding

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 19:45

Die heb ik altijd voor mijn paarden. :j Kost wat, maar het is echt de beste die er is. Je maak hem met twee klipjes aan de onderkant van het halsdeel van de deken vast, aan de bovenkant doe je de sluiting van de deken door het lusje en dan zit er nog een lang elastiek aan met een klipje dat je binnen in de deken bij schoft vastmaakt. Klinkt vaag, deze omschrijving, maar hoofdkap blijft op deze manier supergoed zitten.

Afbeelding

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 19:49

Ik heb alleen geen Boett deken zoals je hierboven kan zien. Zou hij dan evengoed blijven zitten? Zo niet dan probeer ik wel iets aan de Rambo te maken zodat hij er toch aan vast kan.
Ik heb hem wel besteld want ziet er onwijs goed uit. Is hij ook goed stevig?

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 19:57

Mijn niet eczemers werden gek van de knutjes... mijn eczemer staat rustig te chillen, nog geen eczeemdeken op gehad. Snap er niks meer van, maar ik vind het dikke prima :') . Ben benieuwd of het de tectonik of de fibra anti itch is of de combi.

Edit; en natuurlijk of het zo blijft omdat hij altijd wat later in het seizoen is. Toch zou me dat gek lijken want er zijn volop knutten. Dan zou ik haast denken aan een andere factor als ie nu nog jeuk krijgt.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:12

Mijn deken is ook niet van Boett. Ik heb allerlei verschillende dekenw. De klipjes zitten bij de kap, die moet je zelf aan de deken naaien om de kap daar aan vast te kunnen maken. Als je een beetje creabea bent dan kan dat vast ook wel met de deken die jij hebt.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:19

Imre schreef:
Mijn deken is ook niet van Boett. Ik heb allerlei verschillende dekenw. De klipjes zitten bij de kap, die moet je zelf aan de deken naaien om de kap daar aan vast te kunnen maken. Als je een beetje creabea bent dan kan dat vast ook wel met de deken die jij hebt.

Moet wel lukken denk ik, bedankt voor je tips +:)+

Amber2106

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 07:34

Ik heb ook de hoofdkap van Boett. Super! Begrijp er alleen geen reet van hoe ik dat ding goed moet bevestigen dus zal eens goed het advies van Imre opvolgen. Ik prop het altijd gewoon tussen de Boett deken.... Oh, nu snap ik het.. Ik heb de kap 2e hands gekocht en daar geen klipjes bij gekregen. Iemand advies hoe ik daaraan kan komen of wat ik kan doen zodat ik de Boett kap wel goed bevestigd krijg aan de deken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 08:54

Even een los vraagje, ondanks dat mijn haf inmiddels bijna een maand onder de deken staat,zie ik m toch wel eens schuren. en met name tegen onze inloopstal aan.

ik kan me best voorstellen dat hij af en toe jeukt, mag ook van mij wel maar liever niet aan mijn stalmuur.
hebben jullie tips of ideeen voor een schuurpaal?

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 15:12