Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ohjajoh6 schreef:Toch komt het regelmatig voor dat vroeg of laat de paarden de tablet moeilijk gaan nemen. En als je dan te magere dieren hebt en ze gaan het associëren met het gebruikelijke voer, kun je wel eens problemen krijgen daar mee. Het is zo wie zo verstandig om het pilletje in iets van voer uit de hand te geven, zodat je 100% zeker bent dat het naar binnen is gegaan.
Als voorbeeld; Die van mij eet het dan nog wel steeds met een beetje muesli wat ik uit de hand geef met het pilletje erin, maar die presteert het om met een enkele neushaar, het pilletje er tussen uit te wippen, ze zijn zo slim als ze dat willen...
capopjekop schreef:Dat had ik idd gelezen. Ik doe daarom meerdere stukjes wortel in hun bakken waarvan er eentje met pilletje is. Daarbij krijgen ze heel weinig eten naast hun hooi, dus tot nu toe zijn ze echt gefixeerd op alles wat eetbaar is. Ik kijk overigens iedere keer netjes of er niks achter blijft, maar ze likken hun bakken helemaal schoon tot het laatste restje weg is. Hopelijk blijft dat zo goed gaan. Anders verzin ik wel weer wat nieuws.