Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gydja schreef:Even een vraagje en denk dat ik die hier wel kan stellen
Mijn ijslander heeft nu ongeveer 2 week een vliegen deken met hals. Iedere keer als ik bij het weiland kom zit de deken scheef. Hoe zorgen jullie er voor dat de deken niet scheef gaat zitten?
Bwor schreef:Gydja schreef:Even een vraagje en denk dat ik die hier wel kan stellen
Mijn ijslander heeft nu ongeveer 2 week een vliegen deken met hals. Iedere keer als ik bij het weiland kom zit de deken scheef. Hoe zorgen jullie er voor dat de deken niet scheef gaat zitten?
Als jou deken beenbanden heeft kun je deze misschien kruizen, werkt voor onze winterdekens op de wei wel altijd
apollootje schreef:Wederom heb ik jullie raad en advies nodig, bokkers.
Enkele weken geleden heb ik een jonge pony over genomen van een oud stalgenootje.
Ook al enkele weken zie ik de pony flink schuren aan haar staart en billen. Nadat ik ontdekte dat ze een flinke wormbesmetting had heb ik haar eerst nog eens goed ontwormd, ik dacht dat ze daarom misschien wel haar staart jeukte.
Sinds 3 weekjes heb ik haar bij mij thuis staan. Al gelijk zag ik dat ze niet alleen haar staart jeukte maar zeker ook haar manen en hoofd, inmiddels is ze al een hoop mooie haren verloren. Zodra ik dit opmerkte heb ik haar helemaal gewassen met TeaTree shampoo, in de hoop dat de jeuk afnam. Omdat ze vooral haar staart en manen jeukte heb ik haar een eczeem-pyjama opgedaan en ingesmeerd met derfen, om te kijken of het dan misschien zomereczeem is?
Echter zijn we nu 3 weken verder, staat ze dus al 3 weken onder een pyjama en word 2x per week ingesmeerd met derfen, en zie ik nog helemaal geen verbetering
Het pony'tje blijft jeuken aan haar hele lijf. Haar staart is favoriet maar ook haar hoofd en manen zie ik regelmatig geschuurd worden, net als de zijkant van de buik en billen.
Heeft iemand een tip of idee waar het lieve pony'tje zoveel jeuk van krijgt??
Ik heb gecontroleerd op beestjes (luizen oid) maar niets gevonden.
Ze staat dus al 3 weken onder een pyjama en word gesmeerd met derfen.
ze heeft verder geen kale plekjes of wondjes.
Pony'tje ziet er gezond en fit uit! Ze is vrolijk, attent, glanst en heeft energie genoeg.
Kwa voeding krijgt ze enkel hooi en staat ze max. 2uurtjes per dag op de wei.
papagroom schreef:Of een biilogische lotion gebruiken,dat kan verlichtend werken.