Cushing

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Re: Cushing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 18:06

Daar zou ik rekening mee houden. Er zijn geloof ik ook een aantal pony's en paarden die het goed doen op 0,25 mg (kwart tablet) maar ook weer een aantal die op meer dan 1 mg staan. Hoe groot en zwaar is je paard?

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:11

Ik ga zaterdag beginnen met medicatie haf zijn uitslag was 57. 10 te hoog geloof ik Toch?

Da raad aan 0, 5 pil beginnen. 8 weken later testen zonder op te bouwen. Eventueel daarna dosis wijzigen en na 8 weken weer testen tot het goed is.
Hoe denken jullie daarover?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:46

Helemaal goed zou ik zeggen. Jouw DA is trouwens een van de eersten waarvan ik hoor dat hij niet klakkeloos het voorschrift van B.I. volgt om meteen met een heel tablet te beginnen. Met een halve dosis beginnen is in ieder geval beter.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:57

Mijn DA raadde zelfs een kwart aan destijds, er zijn er dus meer :j

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 23:17

Gelukkig maar! Maar zo te zien in dit topic is die 'wetenschap' nog lang niet bij alle DA doorgedrongen..

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 10:16

Ash_ schreef:
Ik ga zaterdag beginnen met medicatie haf zijn uitslag was 57. 10 te hoog geloof ik Toch?

Da raad aan 0, 5 pil beginnen. 8 weken later testen zonder op te bouwen. Eventueel daarna dosis wijzigen en na 8 weken weer testen tot het goed is.
Hoe denken jullie daarover?

Ik zou zelf toch met een kwart beginnen, 3 tot 5 dagen afhankelijk van hoe ze is en dan door naar een halve tablet. Scheelt vaak een boel geëmmer en je hebt minder last van bijwerkingen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 10:21

Die van mij had zelfs op een kwart al hele dikke opgelopen-benen de eerste week. Echt, opbouwen kan geen kwaad. Ik weet niet wat er gebeurd was als ik hem direct op een hele gezet had. Nu had hij gelukkig alleen die benen, die met stappen direct weer slank werden..

Ik moest vannacht nog aan hem denken trouwens. Ik hoorde de regen en het ging flink hard. Ik werd er wakker van. Nog half slaperig dacht ik: als ie het maar niet koud heeft..
Al snel realiseerde ik me dat ik me daar geen zorgen meer over hoefde te maken.. -O-

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 10:27

Caballos schreef:
Vanmiddag gebeld door de DA, haar bloedwaarde acth is 168 (referentiewaarde 47) dus toch te hoog....
DA vertelde idd over de medicatie, maar ook dat deze behoorlijk duur was. Ook vroeg ze zich af of we het niet nog konden uitstellen aangezien er geen giga grote klachten zijn. Heb haar de monnikspeper (toch?) voor gesteld. Ze vond het zeker het proberen waard! Ook wilde ze dat ik haar op de hoogte zou houden daarvan.

Ik vind het toch behoorlijk hoog, zou inderdaad in ieder geval met de Provarium Breeding beginnen (monnikspeper) maar eigenlijk ook met prascend. Want je wilt toch niet dat ze bijvoorbeeld plotseling bevangen staat oid? De waarde is niet onduidelijk die is echt te hoog.. en wil je dan wachten tot ze wel echte erge klachten krijgt - die je misschien niet zomaar weer kunt rechtbreien? Als ze verder weinig klachten lijkt te hebben, zou je op een relatief lage dosis over kunnen gaan? Hoe zwaar is je paard?

Och IMJ wat is het toch naar he om ze kwijt te zijn? Ik heb gisteren veel te vroeg een van mijn lievelingskatten in moeten laten slapen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 10:41

Och Fargo, sterkte! Wat naar. ze was ziek?

Jij hebt je beesten ook al zo lang. Ze zitten verweven in je hele ziel.
Ik had hem vanaf mijn 12e (ben nu 35). Op de één of andere manier blijf ik de zorg en verantwoordelijk voelen die ik al die jaren voor hem (over) had.
Dat hij er niet meer is blijft een heel raar gevoel. Ik rij inmiddels een ander paardje bij, maar het is gewoon echt niet hetzelfde..

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 10:53

Joris had sinds een paar weken een snotneus aan 1 kant, met antibiotica ging de snotneus weg, maar kwam er een rare ademhaling voor terug. Gisteren foto's genomen en toen bleek er waarschijnlijk door een agressieve tumor al een stuk bot uit zijn neusgat weg te zijn. Hij was net 12 jaar en ik had hem samen met zijn broertje vanaf dat hij 9 maanden oud was. Zo'n verschrikkelijk lieve kat ;(

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 12:05

Ach wat sneu.. Sterkte hoor! Kan me voorstellen dat het een schok voor jullie was.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 12:55

Oh Fargo, wat erg..
ook ik heb heel kort geleden één van onze lieffies moeten laten inslapen, totaal onverwacht..
Afbeelding
Zo verdrietig.. nog maar 7 jaar oud..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 12:59

Jij ook sterke JP..
Wat een mooierd!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:00

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:01

Wat een mooie foto fargo, prachtig!
Joris loenst hier een beetje, :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:03

IMJ schreef:
Wat een mooie foto fargo, prachtig!

Door Zwenneke - van Bokt. Heb van hem echt hele mooie foto's door haar en van de rest ook een aantal maar hij en zijn broertje wilden het best poseren en waren het minst bang.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:08

"Het is maar een kat.." :(
Maar oh, wat kunnen die kleine persoonlijkheden met hun zachte vachtjes, hun ondoorgrondelijke ogen, hun stemmetjes een deel van je hart worden. Eerlijk gezegd: ik mis haar meer dan dat ik ooit een mens gemist heb. Stom hé..

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:25

Helemaal niet stom hoor ...
Een dier verliezen is best hard . Je hebt vaak meer aan hun oprechte liefde als aan zogenaamde mensen vrienden .sterkte dames

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:42

hoi jp dat is helemaal niet gek hoor dat je verdriet om je kat hebt,veels te jong weggevallen,ik heb zelf ook twee katten en daar ben ik ook veels te gek op.en fargo ook voor jou veel sterkte met het verlies van je kat.

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:49

Fargo en Focussed ze is 1.52 en 450 kilo (21 september komt de weegschaal weer)

Fargo, eigenlijk heb je daar wel gelijk in............. Ik vraag me ook af waarom ze het niet meteen wil voorschrijven maar begint over het feit dat het duur is? Ik zou het anders formuleren naar mijn klant/patient toe.........

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:54

Ze is 22 jaar en foto's zijn begin augustus gemaakt

Afbeelding

Afbeelding

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 15:52

Caballos schreef:
Fargo en Focussed ze is 1.52 en 450 kilo (21 september komt de weegschaal weer)

Fargo, eigenlijk heb je daar wel gelijk in............. Ik vraag me ook af waarom ze het niet meteen wil voorschrijven maar begint over het feit dat het duur is? Ik zou het anders formuleren naar mijn klant/patient toe.........

DA's kunnen niet in je portemonnaie kijken en denken vaak dat een paard van bijvoorbeeld 22 jaar dat geld misschien niet meer waard is in de ogen van eigenaar. Daar zitten ze vaak fout en dat moet een keuze zijn van de eigenaar en niet van de DA.. Oudere paarden zijn vaak juist extra dierbaar omdat ze hun eigenaar jaren gediend hebben..

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 15:53

Jannepauli schreef:
"Het is maar een kat.." :(
Maar oh, wat kunnen die kleine persoonlijkheden met hun zachte vachtjes, hun ondoorgrondelijke ogen, hun stemmetjes een deel van je hart worden. Eerlijk gezegd: ik mis haar meer dan dat ik ooit een mens gemist heb. Stom hé..

Nee dat is niet stom, je kunt een echte connectie en klik hebben met zo'n dier :j

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:39

Nou idd, heb haar al 14 jaar............ Zou haar voor altijd bij me willen houden!
Heb net gebeld naar de DA, donderdag gaan ze terug bellen en door nemen qua medicatie!

Heel logisch dat je niet gaat wachten totdat 't echt fout gaat............ Soms denk je zelf, als 't over je eigen dier gaat, niet meer goed na :( :o

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:42

Caballos schreef:
Nou idd, heb haar al 14 jaar............ Zou haar voor altijd bij me willen houden!
Heb net gebeld naar de DA, donderdag gaan ze terug bellen en door nemen qua medicatie!

Heel logisch dat je niet gaat wachten totdat 't echt fout gaat............ Soms denk je zelf, als 't over je eigen dier gaat, niet meer goed na :( :o

Het is een leukerd, die moet je goed houden en zorgvuldig mee zijn!