[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 21:21

Hoe vinden jullie rambo sweet itch vallen? Normaal, groter of kleiner kopen? Ik heb een fjord en die is wel breed maar klein. (1.40)

funnypony11

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 22:33

Zijn er hier mensen die CBD olie gebruiken/gebruikt hebben tegen zomereczeem?
Aangezien het werkt op het immuunsysteem en ontstekingsreacties onderdrukt ben ik benieuwd of dit ook wat doet tegen zomereczeem?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 22:45

Ooh daar ben ik ook wel benieuwd naar! CBD-zalf is misschien ook wel een goede om mee te smeren!

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 07:22

Geen idee, maar ben ik ook wel benieuwd naar!

Welk eczeemdeken gebruikt iedereen hier? Gister wilde ik het halsdeel van mijn RSIH proberen op te rollen en kwam ik er dus achter dat de ‘naad’ buj de overgang naar de hals in haar hals drukt als ze met haar hoofd aan de grond staat..
Voor het echte vliegen seizoen wil ik sowieso wel een geheel bedekkend deken en nu zag ik de shires en horsegear eczeemdeken. Lijkt verder enigsins op elkaar maar die heeft die naad niet. Iemand ervaring met dat deken en de pasvorm?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 08:04

xApple schreef:
Hoe vinden jullie rambo sweet itch vallen? Normaal, groter of kleiner kopen? Ik heb een fjord en die is wel breed maar klein. (1.40)

Ik heb een haflinger van 1,45 en de 130/183 denk dat jij een maat kleiner zou moeten. Van de amigo draagt Mone dacht ik de 185 of 190.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 08:18

Appie is 1m38, heb dan de maat 160 voor hem.
maar de zijflappen waren echt te lang dus die heb ik toen omgzoomd

Sara18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 10:31

xApple schreef:

Bij mijn pony vind ik het zelf een twijfel geval. Ook 1,40 en maatje 185.past wel, maar ik heb wel een extra ringentje aan het bortsringentje vast gemaakt. Hier klik ik de onderste haak aan vast. Zo past hij een stuk beter bij zijn schouders. Bovenste haak gewoon aan het normale ringentje.
Verder kan de bovenste klitteband sluiting niet dicht ivm hele brede kaken hebben. Hier moet ik nog eens iets creatiefs op bedenken.
Fijne deken, fijne maatvoering maar voor de echt brede paarden is hij te smal.

Sara18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 10:36

xChantal94 schreef:
Geen idee, maar ben ik ook wel benieuwd naar!

Welk eczeemdeken gebruikt iedereen hier? Gister wilde ik het halsdeel van mijn RSIH proberen op te rollen en kwam ik er dus achter dat de ‘naad’ buj de overgang naar de hals in haar hals drukt als ze met haar hoofd aan de grond staat..
Voor het echte vliegen seizoen wil ik sowieso wel een geheel bedekkend deken en nu zag ik de shires en horsegear eczeemdeken. Lijkt verder enigsins op elkaar maar die heeft die naad niet. Iemand ervaring met dat deken en de pasvorm?

Ik heb een horsegear! trekt nergens strak op de schoft etc. Helaas is de borst wel weer iets aan de smalle kant.Stevig materiaal. De sluitingen vind ik dan weer iets minder. Ook ademend hij naar mijn idee minder dan de rambo. De rambo heeft fijner materiaal. De rambo gebruik ik nu standaard. Als deze gewassen moet worden of iets wissel ik hem af met die van horsegear.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-18 10:38

ellepel schreef:
Appie is 1m38, heb dan de maat 160 voor hem.
maar de zijflappen waren echt te lang dus die heb ik toen omgzoomd

Pony is zelfde grootte alleen zij heeft de deken een maat groter :)

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 11:25

Kayleigh327 schreef:
Aangezien het werkt op het immuunsysteem en ontstekingsreacties onderdrukt ben ik benieuwd of dit ook wat doet tegen zomereczeem?

Niet de CBD olie maar wel de hennepzaad en daarvan wordt dezelfde positieve werking beschreven. Tot nu toe ben ik daar zeer tevreden over. Ze staan nog steeds dekenloos. Ik ben vooral over de ruin stomverbaasd. Die staat gewoon dag en nacht buiten en nog steeds geen jeuk.

Ik voer de hennepzaad al een aantal maanden en maal het iedere ochtend voor ik het voer.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 11:29

Dankjewel saravda! Horsegear klinkt dan toch niet optimaal, ze zitten bij mijn paard al snel te strak op de borst (fjord he :+ )

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 12:04

Hier sinds de warme dagen helaas toch ook wat schuren aan de staart. Zit wel in een gebied waar gelukkig weinig knutten zijn. Gisteren uitgebreid gewassen en sweet itch op gesmeerd. Stond ook naar buik te schoppen door insectjes dus zodra deken weer droog is (ook gewassen) gaat ie weer in zn zebra pyjama.

Afbeelding

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 12:06

Hier vandaag een vliegenkap opgedaan. Paard werd gek van de normale vliegen, ze leken ook allemaal op haar te mikken (zwart paard). Gelukkig nog geen jeuk verder, dus we gaan nog even zonder deken door. Fingers crossed!

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 18:52

Hier staat mijn pony nog steeds naakt. Ook nergens iets van jeuk te bekennen. Heel fijn!

Qua dekens heb ik de shires, Masters en bucas eczeemdeken. Alledrie erg fijn voor de wat bredere paarden. De horsegear was hier echt te smal

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 22:15

Bedankt voor jullie ervaringen. Ik heb nu voor de 175 gekozen. Ik heb nog niet veel andere dekens omdat hij pas 3 is. 1tje maat 165 en 1 maat 185 :') Dus nouja ik zie het wel.

Ik vind het echt alweer zo erg om te zien hoeveel jeuk hij al heeft.. ;( Er zitten nu alweer open plekken rond zijn ogen. Het is half april.. Hoe komen we het seizoen door denk ik dan?! :(

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 22:20

Hier is ook het eerste schuurplekje ontstaan, precies waar het kopstuk van een halter of hoofdstel ligt *pieieieieeep*

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 22:31

henny_w schreef:
Kayleigh327 schreef:

Niet de CBD olie maar wel de hennepzaad en daarvan wordt dezelfde positieve werking beschreven. Tot nu toe ben ik daar zeer tevreden over. Ze staan nog steeds dekenloos. Ik ben vooral over de ruin stomverbaasd. Die staat gewoon dag en nacht buiten en nog steeds geen jeuk.

Ik voer de hennepzaad al een aantal maanden en maal het iedere ochtend voor ik het voer.

Hoeveel geef je daarvan?

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 09:08

Xantha schreef:
Hoeveel geef je daarvan?

Ik geef nu 60 gram per dag per paard. Wel rustig opgebouwd met 15 gram per week opgehoogd.
Er is best veel over te vinden op internet.
Google maar 's op pferdehanf of hempseed horses ;)

Ik heb 1 merrie die als veulen heel zacht en aanhankelijk was. Een dikke knuffelkont. In de loop der jaren werd het best wel een bitchie dominante tante van tijd tot tijd.Ze is ook vaak hengstig.

Een leuke bijkomstigheid van de hennepzaad is dat ze de laatste tijd weer net zo zacht en knuffelig is geworden als 7 jaar terug :-)
Verder worden ze er niet high van o.i.d.
Hennepzaad kan wel hormonaal e.e.a. reguleren en ik vermoed dat dat bij haar gebeurd is :)

Sara18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 11:08

car0linee schreef:
Hier staat mijn pony nog steeds naakt. Ook nergens iets van jeuk te bekennen. Heel fijn!

Qua dekens heb ik de shires, Masters en bucas eczeemdeken. Alledrie erg fijn voor de wat bredere paarden. De horsegear was hier echt te smal

Vallen deze nog ruimer dan de Rambo? Dus nog meer geschikt voor bredere paarden? Ik ben ook aan het dubben om ook een bucas te bestellen..

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 11:20

Lumkea schreef:
Die van mij is nu gevaccineerd tegen schimmel (gezien ze gewoon ook schimmel had) en dit vaccin zou bij vele paarden ook werken tegen zomereczeem.. iemand al van gehoord?

Ik heb het 1 jaar gedaan. Heb niet het idee dat het veel verschil heeft gemaakt.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 11:22

Ik heb overigens nog een oude bucas buzz Off en een vrijwel nieuwe buzz of rain (op de rug waterdicht, verder vliegendere) liggen.

Helaas is de pasvorm niet geschikt voor mijn paard :(. Heb ze beide 2e hands gekocht. Mocht iemand interesse hebben..

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 11:36

Hier deze week iets uitgevonden. Ik heb ze sinds een paar maand op zand zodat het gras kan bijkomen. Niks geen jeuk, zonder problemen zonder deken. Eergisteren 1 uurtje voor t eerst op de wei en meteen last van vliegjes en jeuk. Nu overdag weer op t zand en nergens last van. Zitten die beesten alleen in t gras ofzo?

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 11:58

Waarschijnlijk reageren ze op de suikers in het gras ook.. 1 vd redenen waarom de mijne er niet meer inkomt. Ze staat op 1 stukje het hele jaar rond. Gewoon hooi erbij. Als ze naar zomer stukje gaat dan is dat eerst kaal gegeten door andere. En ook daar krijgt ze gewoon haar hooi. Bij gebrek aan zand paddock doen we het op deze manier en dat gaat voor ons het beste

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 15:02

Dat kan idd. Ze stonden wel meteen te stampen en te zwaaien, maar er is er maar een n eczemertje. Wel raar.

_Celess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 16:13

Ik kom even binnenvallen hier, mijn shetlander is weer begonnen met schuren, vorig jaar heeft ze flink wat manen geschuurt en plekjes op haar hoofd kaal, maar na verhuizen was dit na 1 dag weg. Nu staan we nog steeds op deze stal, maar begint ze nu wel weer te jeuken aan haar manen en voorpluk. Nog niet zodanig dat er echt veel haar weg gaat of echt wondjes komen, dus ik twijfel heel erg of het zomereczeem is. Kan ik het het beste nog even aankijken, of hoe kan ik het zeker weten? Ik smeer nu wel al sensi zomer huidgel van de epplejeck, dit geeft wel iets verlichting heb ik het idee. Hebben jullie tips?
Ik zit ook al even te kijken naar dekens, bucas sweet itch zebra een goede? Voor een shet met maat 135.