[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 14:04

Ollytje schreef:
Onze fjord is door de eczeemkap in de gracht beland ( schuren en verblind raken, door 2 omheiningen heen) dus we hebben even gezocht naar een goede kap die ze niet af of kapot schuurt. Al met al gevonden en het lijkt er op dat paardje weer rust heeft gekregen.

Ook hebben we de bijbehorende benen aan haar snuggyhood vast gemaakt.

Ze krijgt sinds een aantal weekjes elke dag een kleine hoeveelheid Metazoa brokjes.....

en vandaag een redelijk nieuw product besteld bluehorsecare..
Onder het mom van baat het niet schaad het niet....

ben reuze benieuwd of het weer tot rust komt, de nieuwe eczeemkap die wel geheel doorzichtig is lijkt iig fijn voor dr.

Ben stiekum ook blij dat we haar mooie smoeltje weer kunnen zien.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ach arm ding!

oeh is dat zon snuggy geval ding? Is dat nog wat ? Heb er zovaak naar zitten kijken ...

Junior2019

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 14:26

stakker gelukkig is het wel goed afgelopen.Dat ze zo ingepakt zitten heb ik nog nooit eerder gezien

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 21:26

papagroom schreef:
Tobila schreef:
Goedemiddag allemaal!

Ik zou graag iets willen vragen in dit forum.
Heeft iemand van jullie ervaring met zomereczeem welke (mede) veroorzaakt wordt door een hormonale disbalans bij een merrie? Ik heb een merrie overgenomen met zomereczeem. Ze heeft jeuk aan staartwortel en manenkam, maar er bevinden zich geen ophopingen, geen rimpels en ze is ook zeker niet te dik. Afgezien van de kale staartwortel en geschuurde manen, ziet ze er verder gewoon goed en gezond uit.
De merrie heeft echter ook een ander probleem, waardoor de vorige eigenaar totaal niet meer met haar overweg kon. Ze is zeer dominant en kan behoorlijk agressief zijn. Dit had o.a. te maken met omgang en opvoeding en dit gaat over het algemeen heel goed na wat grondwerk en duidelijke leiderschap.
Echter komt het agressieve gedrag soms opeens weer opzetten, zoals de afgelopen dagen. Ze is hierbij niet vooruit te branden loopt ook een beetje stijf/stram. Haar spieren zijn absoluut niet gespannen. Het lijkt de kant op te gaan van hoefbevangenheid.
Komt iemand dit bekend voor? Zo ja, wat is er onder meer aan te doen en wat zijn de ervaringen met medicijnen/supplementen enz?

Alvast bedankt! :D

De dierenarts is uiteraard ingeschakeld hoor, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen

Heeft de merrie ook last van een natte staart?
Ik bedoel dan dat ze eigenlijk normaal mest,maar dat er regelmatig een natte fluts achteraan komt.

Nee dat heeft ze niet. Haar staart is altijd droog

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 21:44

Wat een mooi masker is dat. Wat voor merk is het? Of waar heb je m gekocht? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 08:23

Hai,

Sorry dat ik zomaar kom binnenvallen :o, ik heb een dringende vraag.
Het paard van mijn vriend heeft sinds Juni deze deken van Rambo op, omdat ze lichte zomereczeem heeft.
http://www.ruitersportdenbesten.nl/imag ... ghtbox.jpg

Ze had al wat lichte schuurplekken bij haar borst en daarvoor zijn we gisteren op zoek gegaan naar een 'BH'.
Nu was ik haar gisteravond even aan het knuffelen, toen ik ineens op beide heupen ook schuurplekken zag (van de deken).
Het haar wat daar nog over is, is heel kort en dun en omdat ze zwart is, valt het in eerste instantie helemaal niet op.
Ze heeft hier nu pas last van en nu zaten we te kijken naar deze deken: http://www.heeja.nl/eczeemdeken-fries-bruin-4583
Maar ik lees daar niet zulke goede recensies over.

Het gaat om een Friese merrie, luxe gebouwd, maat 185 van deken.
Welke zouden jullie aanraden om de schuurplekken op de heupen te voorkomen?

Alvast bedankt voor het lezen!

DvdE_Nel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 08:56

Ik heb ze allebei... Ik vind de bruine deken wat warmpjes.. En je moet die altijd iver het hoofd doen... Dat vond ik ladtig... En het deken word statisch, tenmisnte die van mij..... En een grotere maat deken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 09:04

Een grotere maat zou echt te groot zijn. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 09:27

Welke maat heb je nu? de 183? Zoja de 190 nemen de tussenmaat. In lengte verschilt die 5 cm maar in breedte veel meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 09:30

[naam] is een superslank Friesje, maar misschien is dat nog wel een optie dan.
Het is zo jammer dat je dan niet zeker weet dat het helpt en de dekens toch nog behoorlijk prijzig zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 09:32

Tja mijn sportpaard heeft ook een maat groter dan normaal...

Je zou ook de namaakversie van epplejeck kunnen proberen die is nu 55.

DvdE_Nel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 09:50

Als je jullie je 183 van Rambo kwijt wilt voor een schappelijke priks houd ik mijn eigen aanbevolen... Ik zoek nog een reserve ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 10:01

Dan gaan we de namaak van Epplejeck wel proberen. :j

DvdE_Nel: Ik stuur je even een berichtje. :)

stvieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 14:19

Jannepauli schreef:
Dan herhaal ik nog een keer de vraag: zou je op de verpakking van Skincalmin willen kijken en ons vertellen wat er in zit?

Anti-Itch lotion
Deze w/o emulsie bevat een natuuridentieke werkstof (exacte kopie van een stof uit een plant) die de histamine productie in de huid vermindert en een ontstekingsremmende werking heeft. Het maakt de huid bij regelmatig gebruik minder overgevoelig. Naast deze actieve stof bevat het oa ook Aloe Vera. De lotion is eigenlijk ontwikkeld voor mensen met een extreem overgevoelige huid en bleek bij toeval ook heel goed te werken bij paarden met zomereczeem. We krijgen veel vragen over hoe veilig het product is; Het is zo veilig dat je het ook iedere dag op je eigen huid zou kunnen gebruiken. De lotion is zelfs dermatologisch getest op mensen.

Healing spray
Deze spray bevat een mix van natuurlijke essentiële oliën. Het bevat verder geen chemische stoffen. Bevat geen hersthoornolie of citronella maar een mix van milde maar actieve oliën. Deze spray kan ook heel goed gebruik worden bij paarden zonder zomereczeem op de insecten op afstand te houden.

Healing shampoo
Dit is een milde shampoo met conditioner met cade olie en tea trea olie.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 14:45

Ik kom weer even binnenvallen.
mijn pony heeft een eczeemdeken van de epplejeck, zo´n bruine. Ben er verder tevreden over behalve dat de hals veel te kort is waardoor ze op een stuk van de hals nog steeds extreem veel jeuk heeft en daar nu dus ook wondjes en weinig manen heeft. Ik ben dus aan het kijken voor een andere deken want zelfs insmeren tegen de jeuk helpt niet meer -O-
Maar welke deken?
Ik weet dat veel mensen de RSIH hebben, die zou ik het liefste ook nemen maar dat zit er niet in want hij is toch wel 140 euro..
Heeft er hier iemand ervaring met de eczeemdeken van de epplejeck die op de RSIH lijkt of de sweet itch combo van Shires?
Mijn pony is wel wat breder gebouwd en ik lees wel wat over schuurplekken op de borst.. die heb je natuurlijk liever niet maar wat wil je liever.. Extreme jeuk of schuurplekken..

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 15:09

Ik kom even binnenvallen...

Er is noodweer opgegeven en heb ik dus de deken van mijn tinker afgehaald... Ik heb een Rambo Sweetitch exceem deken en twijfel dus of ik die wel eraf moet halen of dat die ook kan blijven zitten met dat noodweer?

x

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 15:10

de RSIH voor ponys is bij epplejeck goedkoper dan voor de paarden,ik zou daar eens kijken voor je maat.
bedankt voor de ingrediënten van de skincalmin :j

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 15:16

Ponylief is een e-pony met maat 185. Dus geen goedkopere variant helaas :=

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 15:18

Fijn dat je even de moeite nam om de ingrediënten van Skin Calmin te bekijken. Helaas weten we nu nog steeds niks: "Deze w/o emulsie bevat een natuuridentieke werkstof (exacte kopie van een stof uit een plant) die de histamine productie in de huid vermindert en een ontstekingsremmende werking heeft "

Tja.. welke natuur-identieke werkstof zou dat dan wel zijn?

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 15:24

Robin_Rikkie schreef:
Ik kom weer even binnenvallen.
mijn pony heeft een eczeemdeken van de epplejeck, zo´n bruine. Ben er verder tevreden over behalve dat de hals veel te kort is waardoor ze op een stuk van de hals nog steeds extreem veel jeuk heeft en daar nu dus ook wondjes en weinig manen heeft. Ik ben dus aan het kijken voor een andere deken want zelfs insmeren tegen de jeuk helpt niet meer -O-
Maar welke deken?
Ik weet dat veel mensen de RSIH hebben, die zou ik het liefste ook nemen maar dat zit er niet in want hij is toch wel 140 euro..
Heeft er hier iemand ervaring met de eczeemdeken van de epplejeck die op de RSIH lijkt of de sweet itch combo van Shires?
Mijn pony is wel wat breder gebouwd en ik lees wel wat over schuurplekken op de borst.. die heb je natuurlijk liever niet maar wat wil je liever.. Extreme jeuk of schuurplekken..

Ik heb die deken van EJ en heb hem op een haflinger liggen
De hals ik lang genoeg de gaten voor de oren heb ik eraf geknipt en opnieuw gestikt want die van mij wil helemaal niet aan zijn oren.Hij heeft wel wat schuurplekken op de borst maar niet kaal.
Ik ben er best tevreden over heb wel aan de buikflap klitteband gedaan zodat die beter om zijn buik blijft zitten
Op MP is iemand die de RSIH nieuw verkoopt voor 105€.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 15:34

Ja die was ik inderdaad al tegengekomen maar dat vind ik nog steeds veel geld :=
Voor zover ik weet heeft ze geen last van ZE op haar buik want volgens mij zit er geen buikflap aan toch? Maar de zijkanten zijn lang zodat als je de buiksingels vast maakt de buik toch nog deels bedekt is?
De oorgaten moeten geen probleem zijn omdat ze nu ook een masker op heeft met oren :)
De hals is dus lang genoeg? Ook met grazen?

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 16:16

De buik is helemaal bedekt van voor tot achter
Bij die van mij is hij lang genoeg ook zonder de oren zakt hij niet af ik kan zelfs nog wel een stukje terug slaan zolang is die hals

stvieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 16:22

Jannepauli schreef:
Fijn dat je even de moeite nam om de ingrediënten van Skin Calmin te bekijken. Helaas weten we nu nog steeds niks: "Deze w/o emulsie bevat een natuuridentieke werkstof (exacte kopie van een stof uit een plant) die de histamine productie in de huid vermindert en een ontstekingsremmende werking heeft "

geen idee, maar als het werkt, werkt het.. toch?
en ik snap wel dat als je zelf een (succesvol) product produceert je niet het recept verklapt :P doet een kok met zijn gerechten toch ook niet :o

Ootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 17:09

Ginootje schreef:
Ik kom even binnenvallen...

Er is noodweer opgegeven en heb ik dus de deken van mijn tinker afgehaald... Ik heb een Rambo Sweetitch exceem deken en twijfel dus of ik die wel eraf moet halen of dat die ook kan blijven zitten met dat noodweer?

x

Ik laat de deken bij mijn fjord gewoon om met dit weer. Het is warm genoeg en tussen de buien door droogt hij wel.

amie1965

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 17:28

Jannepauli schreef:

laat me raden.... salicylzuur?
bij de apotheek halen (is een antiwrattenspul) en door uierzalf mengen :P

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 18:10

Hier gisteren na het rijden in de avond pony ingesmeerd met derfen op de plekken waar ze jeuk had. Vandaag had ze daar helemaal geen jeuk meer. Super spul.