Douraque schreef:Dat is mooi om te horen, maar ik vind het voor hem ook zo rot aangezien hij graag wil (enkel langs de dijk, want in de bak wil hij niet eens lopen). En mijn stal staan alleen maar sportpaarden, totaal geen andere soort paarden. En de eigenaar heeft al meerdere malen aangegeven dat mijn paard al lang ingeslapen had moeten zijn aangezien hij sleept dus hij heeft pijn. Hoe vaak je ook dingen uitlegd ze blijven bij deze conclusie. Het is zo vervelend om telkens te worden aangekeken of ik mijn paard mishandel, terwijl ik had gehoopt dat ik hun nu al kon laten zien dat het slepen door de cushing komt. Ik trek me er niets meer van aan, maar het blijft ergens knagen.
En helaas kan ik hem niet verhuizen: een blind paard met cushing raakt gewoon in paniek, daarnaast hij staat al 8 jaar op deze stal en de laatste keer dat ik hem verhuisde raakte hij een stuk van zijn tong kwijt.
Maar het positieve vind ik dan wel dat door de medicijnen hij buiten langs de dijk energie heeft van een jonge hengst (in de bak dan helemaal niets willen). Enkel wat nog niet is veranderd is zijn vacht en het slepen. Ik zat ook te denken om tijdelijk te verhogen om te kijken of het effect heeft. Heeft het geen effect, dan weet ik dat het meer tijd nodig heeft. Maar ik weet het gewoon echt niet, vind het zo moeilijk allemaal. Sorry voor mijn overbezorgdheid...., blijft lastig om een balans te vinden
Misschien is het slim om provarium breeding bij te gaan geven, dat ondersteund de prascend en vaak gaan paarden juist met provarium breeding ook heel goed verharen en fitter en frisser worden bijvoorbeeld schonere ogen en neus e.d. Ik heb shets gezien die werkelijk bossen en bossen haren los gingen laten in echt heel korte tijd met provarium breeding. Het is niet duur en het proberen waard!