[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 10:14

MelissaV schreef:
Ja zal eventjes een foto maken :D
http://www.ej.nl/products/10000238/7710 ... ORSE+LYCRA Het is er zo eentje maar dan volledig zwart :)

Hm, apart dat hij toch af gaat. Je zou inderdaad toch denken dat hij dan blijft zitten.

Die van mij zit met een klik gespje vast een de rsih.
1 aan het masker onder en dan aan de laatste ring van de rsih aan de onderhals.
Misschien dat je dat eraan kunt naaien?
Of anders een stukje klittenband.

Bwor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 10:16

Voor mijn paard werkt derfen echt super! Aar het stinkt wel heel erg dus ik zou zeker plastic handschoenen gebruiken! En zoals in de beschrijving staat je mag het niet dagelijks gebruiken, wij doen het of 1x of 2x per week

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 10:18

jessie84 schreef:
Ik heb de exceemdeken van EJ de soort van horseware nu gaan de manen helemaal stuk precies waar het halsstuk er is aan gezet.
Nu zie ik dat bij SWEET ITCH COMBO SHIRES het uit 1 stuk bestaat,heeft iemand ervaring met deze deken.
http://www.ej.nl/products/10000424/3310 ... MBO+SHIRES .

Ja die heb ik! Fijne deken, goede pasvorm. Het enige vind ik dat deze met de hele warme dagen te warm is. Ik heb ook de oude EJ deken met de oranje bies nog. Die is net wat luchtiger, dus voor de hele warme dagen gebruik ik die.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 10:51

Nivada schreef:
MelissaV schreef:
Ja zal eventjes een foto maken :D
http://www.ej.nl/products/10000238/7710 ... ORSE+LYCRA Het is er zo eentje maar dan volledig zwart :)

Hm, apart dat hij toch af gaat. Je zou inderdaad toch denken dat hij dan blijft zitten.

Die van mij zit met een klik gespje vast een de rsih.
1 aan het masker onder en dan aan de laatste ring van de rsih aan de onderhals.
Misschien dat je dat eraan kunt naaien?
Of anders een stukje klittenband.

Gewoon een stukje nylonband erop naaien waar je een gesp aandoet en die klik je vast aan de klittebandsluiting van de RSIH? Dat zou moeten lukken, hij heeft nl de klitteband (die het dichste bij de kaak sluit) er toch al afgesloopt dus daar kan ik dan mooi die klipjes aandoen

Ja vind het ook raar dat hij afgaat, heb hem al smaller gemaakt door stof dubbel te pakken en daar overheen te stikken, nu zit hij echt strak en toch gaat hij nog af. Hij heeft sowieso hele kleine smalle oortjes waar alles overheen floept. En als er dan ook nog een puberende jaarling aan zn halster en masker gaat hangen dan kun je denk ik wel raden wat er gebeurt :)

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 10:52

japielover schreef:
Hallo,

Ik zou graag jullie mening over derfen willen?

Heb eergister een fles derfen en derfenshampoo besteld.

en ondertussen nieuwschierig naar jullie bevindingen.

ook is er gister een masker van premiere binnen gekomen.

kan iemand mij vertelle waar die klipjes onderin aan vast moeten?
Want mn deken heeft daar geen extra klipjes voor.
of is die dan te oud??

Derfen werkt heel fijn, stinkt alleen heel erg.
Goede handschoenen aandoen, anders stink je net zo erg.
Vooral niet teveel smeren en dagen tussen smeer sessies.

Weet helaas niets vd premiere deken/masker.

Faniek

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 11:07

De maskers blijven hier nu eindelijk zitten, maar nu onder het masker richting zijn neus aan het kapot gaan. Helemaal zwarte stippen en wondjes. Wat doen jullie hier tegen? De ander heeft het niet.

pony33

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 11:10

MelissaV schreef:
Gewoon een stukje nylonband erop naaien waar je een gesp aandoet en die klik je vast aan de klittebandsluiting van de RSIH? Dat zou moeten lukken, hij heeft nl de klitteband (die het dichste bij de kaak sluit) er toch al afgesloopt dus daar kan ik dan mooi die klipjes aandoen

Ja vind het ook raar dat hij afgaat, heb hem al smaller gemaakt door stof dubbel te pakken en daar overheen te stikken, nu zit hij echt strak en toch gaat hij nog af. Hij heeft sowieso hele kleine smalle oortjes waar alles overheen floept. En als er dan ook nog een puberende jaarling aan zn halster en masker gaat hangen dan kun je denk ik wel raden wat er gebeurt :)

Zoiets heb ik ook, ik doe eerst het masker op en dan de RSIH, door de stof om de oren blijven de orengaten ook beter zitten.
En anders ducttape (daar iestieweer :j ) om je halster tapen, heb je ook geen schuurplekken meer :)

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 11:13

pony33 schreef:
MelissaV schreef:

Zoiets heb ik ook, ik doe eerst het masker op en dan de RSIH, door de stof om de oren blijven de orengaten ook beter zitten.
En anders ducttape (daar iestieweer :j ) om je halster tapen, heb je ook geen schuurplekken meer :)

Ook als de RSIH over zijn masker zit gaan de oortjes uit. Zijn oren zijn gewoon echt te klein hahah!
Denk dat ik dat met die haakjes ga proberen en het masker vast doe aan zijn deken. Dan hoeft hij helemaal geen halster meer om, ben er niet voor om halsters aan te laten in de weide.

FD_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 11:33

Hebben jullie sudo cremé al eens geprobeerd? Ik kon een dag niet naar stal komen, toen heeft een stal genoot het hoofd van mijn haflinger ingevet met sudo creme, de volgende dag was zijn gezicht een stuk rustiger, en geen jeuk meer aan zijn gezicht! Misschien een ( goedkope ) tip om eens uit te proberen, bij mijn haf werkt het erg goed!

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 12:12

chery schreef:
jessie84 schreef:
Ik heb de exceemdeken van EJ de soort van horseware nu gaan de manen helemaal stuk precies waar het halsstuk er is aan gezet.
Nu zie ik dat bij SWEET ITCH COMBO SHIRES het uit 1 stuk bestaat,heeft iemand ervaring met deze deken.
http://www.ej.nl/products/10000424/3310 ... MBO+SHIRES .

Ja die heb ik! Fijne deken, goede pasvorm. Het enige vind ik dat deze met de hele warme dagen te warm is. Ik heb ook de oude EJ deken met de oranje bies nog. Die is net wat luchtiger, dus voor de hele warme dagen gebruik ik die.

Bedankt
is het halsstuk uit 1 stuk? bij die van EJ heb je dat dubbel gestikte ik heb het idee dat de manen daar van kapot gaan.Ik ben tevreden met die van EJ alleen de manen gaan ervan kapot daarom zoek ik eigenlijk wat anders

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 12:33

Sudo gebruik ik regelmatig. Fijn spul!

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 14:20

Ook hier een sudocremer! Ik smeer zo'n beetje om de dag op haar hoofd rond de ogen. Blijft ook lang zitten, zelfs na het noodweer van maandag en brandt niet in de zon :) Smeer het ook op schrale wondjes of haar buik bij de uier waar ze wel eens schuurt.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 14:24

Hier ook sudocremer, samen met beetje derfen.

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 14:30

Goedemiddag allemaal!

Ik zou graag iets willen vragen in dit forum.
Heeft iemand van jullie ervaring met zomereczeem welke (mede) veroorzaakt wordt door een hormonale disbalans bij een merrie? Ik heb een merrie overgenomen met zomereczeem. Ze heeft jeuk aan staartwortel en manenkam, maar er bevinden zich geen ophopingen, geen rimpels en ze is ook zeker niet te dik. Afgezien van de kale staartwortel en geschuurde manen, ziet ze er verder gewoon goed en gezond uit.
De merrie heeft echter ook een ander probleem, waardoor de vorige eigenaar totaal niet meer met haar overweg kon. Ze is zeer dominant en kan behoorlijk agressief zijn. Dit had o.a. te maken met omgang en opvoeding en dit gaat over het algemeen heel goed na wat grondwerk en duidelijke leiderschap.
Echter komt het agressieve gedrag soms opeens weer opzetten, zoals de afgelopen dagen. Ze is hierbij niet vooruit te branden loopt ook een beetje stijf/stram. Haar spieren zijn absoluut niet gespannen. Het lijkt de kant op te gaan van hoefbevangenheid.
Komt iemand dit bekend voor? Zo ja, wat is er onder meer aan te doen en wat zijn de ervaringen met medicijnen/supplementen enz?

Alvast bedankt! :D

De dierenarts is uiteraard ingeschakeld hoor, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 14:48

FD_horses schreef:
Hebben jullie sudo cremé al eens geprobeerd? Ik kon een dag niet naar stal komen, toen heeft een stal genoot het hoofd van mijn haflinger ingevet met sudo creme, de volgende dag was zijn gezicht een stuk rustiger, en geen jeuk meer aan zijn gezicht! Misschien een ( goedkope ) tip om eens uit te proberen, bij mijn haf werkt het erg goed!

Dat ga ik inderdaad maar is proberen :D

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 14:58

Tobila schreef:
Goedemiddag allemaal!

Heeft iemand van jullie ervaring met zomereczeem welke (mede) veroorzaakt wordt door een hormonale disbalans bij een merrie? Ik heb een merrie overgenomen met zomereczeem. Ze heeft jeuk aan staartwortel en manenkam, maar er bevinden zich geen ophopingen, geen rimpels en ze is ook zeker niet te dik. Afgezien van de kale staartwortel en geschuurde manen, ziet ze er verder gewoon goed en gezond uit.
De merrie heeft echter ook een ander probleem, waardoor de vorige eigenaar totaal niet meer met haar overweg kon. Ze is zeer dominant en kan behoorlijk agressief zijn. Dit had o.a. te maken met omgang en opvoeding en dit gaat over het algemeen heel goed na wat grondwerk en duidelijke leiderschap.
Echter komt het agressieve gedrag soms opeens weer opzetten, zoals de afgelopen dagen. Ze is hierbij niet vooruit te branden loopt ook een beetje stijf/stram. Haar spieren zijn absoluut niet gespannen. Het lijkt de kant op te gaan van hoefbevangenheid.
Komt iemand dit bekend voor? Zo ja, wat is er onder meer aan te doen en wat zijn de ervaringen met medicijnen/supplementen enz?

De dierenarts is uiteraard ingeschakeld hoor, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen

Hier geen paard met ZE maar met allergieën. Op het moment dat ze hengstig is, merk ik dat ze meer jeuk heeft. Overigens als ze niet hengstig is, merk er niets meer van. DA en ik hopen dus na de zomer (tijdelijk) te kunnen stoppen met d'r medicijnen. Door de hormonen wordt haar allergie nog meer getriggerd. Wat er aan te doen? Niets.. maar toch wil ik het nog eens voorleggen aan de arts.

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 15:01

Ze krijgt er dus wel medicijnen voor nu?

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 15:53

Tobila schreef:
Ze krijgt er dus wel medicijnen voor nu?

Ja prednison (1cap per dag) omdat ik anders een paard heb die van voor tot achter open ligt helaas.
Ik ben nu ook opzoek naar een andere stalling om te kijken of dat verschil maakt. Voer etc. is allemaal
al georobeerd, maar maakt geen verschil.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 16:10

Tot hiertoe nog steeds goede ervaringen met de Equiprotecta trouwens :j

Ik heb zelfs de indruk dat de manen een beetje groeien (op het uitgevallen stuk manen).
Is er hoop? :=

stvieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 19:31

mijn post over de SKINCALMIN is absoluut geen reclame en ik krijg er niet voor betaald.. was 't maar :P

Wat ik belangrijk vind in dit topic is proberen elkaar te helpen. En als dat kan zijn met middeltjes uitproberen en daarover hier iets schrijven, is dat toch prima? :P

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:37

Dan herhaal ik nog een keer de vraag: zou je op de verpakking van Skincalmin willen kijken en ons vertellen wat er in zit?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 23:02

hier ook een sudocremer, ideaal spul.

stvieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 23:47

Jannepauli schreef:
Dan herhaal ik nog een keer de vraag: zou je op de verpakking van Skincalmin willen kijken en ons vertellen wat er in zit?

Zal ik morgen doen :j

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 23:49

Tobila schreef:
Goedemiddag allemaal!

Heeft de merrie ook last van een natte staart?
Ik bedoel dan dat ze eigenlijk normaal mest,maar dat er regelmatig een natte fluts achteraan komt.

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 13:54

Onze fjord is door de eczeemkap in de gracht beland ( schuren en verblind raken, door 2 omheiningen heen) dus we hebben even gezocht naar een goede kap die ze niet af of kapot schuurt. Al met al gevonden en het lijkt er op dat paardje weer rust heeft gekregen.

Ook hebben we de bijbehorende benen aan haar snuggyhood vast gemaakt.

Ze krijgt sinds een aantal weekjes elke dag een kleine hoeveelheid Metazoa brokjes.....

en vandaag een redelijk nieuw product besteld bluehorsecare..
Onder het mom van baat het niet schaad het niet....

ben reuze benieuwd of het weer tot rust komt, de nieuwe eczeemkap die wel geheel doorzichtig is lijkt iig fijn voor dr.

Ben stiekum ook blij dat we haar mooie smoeltje weer kunnen zien.

Afbeelding

Afbeelding