Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Chantal_1978 schreef:Ik heb met een aantal klinieken contact gehad waarbij het Bokt in Peer het prijsgunstigste was.
Zelf heb ik geen ervaring met deze kliniek, dus mocht iemand die wel hebben dan hoor ik dat graag.
Ik zit nog steeds beetje in dubio of ik hem deze stress aan moet doen. Hij heeft een aantal jaren geleden na een koliek een kuur Pepticure gehad en in zijn gedrag merkte ik daar helemaal niks van. Tegelijk geeft een scopie me wel antwoorden, moeilijk moeilijk dus.
Tibeella schreef:Chantal_1978 schreef:Ik heb met een aantal klinieken contact gehad waarbij het Bokt in Peer het prijsgunstigste was.
Zelf heb ik geen ervaring met deze kliniek, dus mocht iemand die wel hebben dan hoor ik dat graag.
Ik zit nog steeds beetje in dubio of ik hem deze stress aan moet doen. Hij heeft een aantal jaren geleden na een koliek een kuur Pepticure gehad en in zijn gedrag merkte ik daar helemaal niks van. Tegelijk geeft een scopie me wel antwoorden, moeilijk moeilijk dus.
Doen niet twijfelen! Wij hebben lang getwijfeld. Vooral het vasten en verplaatsen naar een vreemde omgeving was hetgeen ons tegenhield omdat het zo een stresskip is Uiteindelijk door de zure appel gebeten en blij dat we het gedaan hebben. Van het vasten zelf heeft hij weinig problemen gemaakt, het meest stressvolle was de rit heen en terug. Blij dat we nu weten waar zijn boosheid bij zadelen en borstelen vandaan kwam. Dit was trouwens het enige symptoom die hij vertoonde. 3 veeartsen, 3 osteopaten, acupunturist zeiden allen dat hij geen maagzweren had want hij was zo flink in zijn werk maar mijn buikgevoel zei dat het niet ok was. Diagnose ernstige maagzweren onderin de maag waarvan 1 bloedende. Veearts stond versteld dat hij nog zo beleefd was tijdens rijden want hij heeft enorm veel pijn. Nu gestart met behandelen en hopen dat hij snel beter wordt . Stress door verhuis is hoogstwaarschijnlijk de uitlokkende factor geweest. Al de rest hadden we reeds laten uitsluiten. Stond ook al op onbeperkt en aangepaste voeding en voldoende beweging.
vidya schreef:Hallo, ik ben nieuw in dit topic maar zou graag jullie mening willen.
Sinds 4 maanden een 11 jarige ruin in bezit. Ik kocht hem als een niet werkwillig paard die ook niet al te best liep.
Sindsdien heb ik hem door de molen gehad, SI laten inspuiten en meerdere fysiotherapie behandelingen.
Hij heeft wat voernijd en sindskort ook duidelijk singelnijd. Gooit z'n oren plat bij versnellen (bv naar draf) en durft ook wel echt lelijk te doen.
Heb hem nu niet onder t zadel (Hij is dan ook niet voorwaarts) totdat ik dit heb opgelost.
Kunnen maagzweren zijn narrigheid veroorzaken?
Daarbij, lost het zichzelf op en kan ik iets doen om het te ondersteunen?
Van nature is het een iets dominant maar ook erg lief paard. Ik denk dat ongemak dit wel kan veroorzaken.
Hij staat overdag op de wei, krijgt genoeg ruwvoer, heeft een wat dikke buik, maar mist wel bespiering. Wordt nu alleen gelongeerd.
Ideeën iemand?
vidya schreef:Hij had z'n rug, ribben en si helemaal vast. Dit is behandeld.
Maar z'n narrige gedrag op singelen, voer en sowieso een algemene sjagrijnigheid op bewegen is
onveranderd.
T is een beetje een puzzel bij dit paard. De fysio kwam hiermee omdat hij bij longeren nog steeds z'n rug vastzet/wegdrukt en ook bij aanraking heftig reageerde. Oren plat, bijten.
Vind t sneu voor m omdat hij al laatst al een ritje kliniek had en ook wel sneu voor m'n portemonnee haha. Omdat hij ook zo lief kan zijn vind ik t ook zo gek gedrag. Het is niet perse een narrig paard.
Hij gaapt of knarsetand niet maar bij stress pakt hij iets vast, een touw, de rand van de bak etc.