Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_CS_ schreef:Zijn de manen 'vers' geschuurd, dat ze dus nog gekreukeld zijn.
Of is het niet vers, en dus al aangegroeid.
Ribbels in de manenkam (huid)?
Pony overgewicht, dikke nek?
Hoe was de staart?
Je kan het wel laten testen, via Josefien.
Maar bovenstaande factoren kom je al behoorlijk ver.
Ondanks dat kun je hem ZE-vrij kopen, en kan die alsnog ZE ontwikkelen.
Stress, voer, omgeving, zijn allemaal dingen.
Zo gebeurd het vaak dat paarden helemaal niets vertonen, en dan zijn ze verhuisd, en dan ineens, patsboem!!! is daar het ZE.
juudii5 schreef:hallo,
Ik kwam dit topic tegen en dacht precies goed!
Ik ben vandaag bij een haflinger wezen kijken en twijfel over de manen. De man zegt dat hij weekje bij iemand heeft gestaan in een te kleine stal en daardoor de helft eraf heeft geschuurd. Ik wil absoluut geen 1 met exceem, omdat ik in het bos woon en het gewoon niet fijn is voor het paardje zelf.
Ik heb wel enkele foto's ervan.
Kan je laten testen voor exceem? of iemand een tip?
Aline4 schreef:juudii5 schreef:hallo,
Ik kwam dit topic tegen en dacht precies goed!
Ik ben vandaag bij een haflinger wezen kijken en twijfel over de manen. De man zegt dat hij weekje bij iemand heeft gestaan in een te kleine stal en daardoor de helft eraf heeft geschuurd. Ik wil absoluut geen 1 met exceem, omdat ik in het bos woon en het gewoon niet fijn is voor het paardje zelf.
Ik heb wel enkele foto's ervan.
Kan je laten testen voor exceem? of iemand een tip?
De beste tip die ik je kan geven: Bij twijfel niet aan beginnen. Er zijn zoveel leuke paarden te koop. Wacht anders tot je vol in het seizoen zit en koop er dan eentje uit de wei in een gebied waar duidelijk ZE voor komt. Dan weet je het zeker.
Ikzelf zou er ook voor geen goud weer opnieuw aan beginnen. Ik heb er nu eenmaal eentje dus het is niet anders, maar als ik het redden kan: Nooit weer!!
_CS_ schreef:klitwortel is een lotion die gebruikt wordt door mensen met roos, jeuk en eczeemklachten op het hoofd.
Het verminderd dus sterk de schilferwerking.
Er zit iets in die ook jeukstillend werkt.