Serieuze nood-hulpkreet voor redden paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chevax

Re: Serieuze nood-hulpkreet voor redden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:59

jokari schreef:
lijkt mij logisch dat TS de foto's niet op een uploadsite van zichzelf heeft geplaatst, dan zou haar SA niet veel nut hebben hé.

Chevax, TS heeft reeds aangegeven dat dit in het belang van het paard is, dat ze zich (nog ?) niet kenbaar wil maken. Misschien krijgen we in een later stadium de 'waarheid' te horen, maar het voornaamste is nu of Canjer kan geholpen worden natuurlijk.

Het is van mijn kant ook absoluut niet aanvallend bedoeld, maar was gewoon benieuwd naar de reden daarachter. Ik heb namelijk zelf destijds serieuze bedreigingen van de handelaar in kwestie mogen ontvangen en dacht even dat hier misschien ook iets dergelijks speelde. Maar goed, de TS is mij zeker geen verantwoording schuldig en ik vind het, nogmaals, heel nobel wat ze voor dit paard doet. En of het paard er door komt? dat weet je pas achteraf. Maar dan is er in ieder geval alles aan gedaan om hem te helpen.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:01

Nouks schreef:
Pashon schreef:
vind het nogal kinderachtig dat mensen proberen te achterhalen waarom ts een sa heeft aangemaakt, ts zal daar ongetwijfeld haar redenen voor hebben anders hadden de mods dat echt niet goed gekeurd.
wat voor nut heeft het ook om te willen weten wie de persoon achter de sa is? het gaat hier om het paard en niet om wie de persoon achter sa is? of ontgaat mij het doel van het topic even?

Waar staat dat ik probeer te achterhalen van wie de SA is? Er waren geluiden dat je door te kijken wie er had geupload, zou kunnen achterhalen wie de TS is. Ik heb dat op dat moment even nagekeken of het inderdaad zo was, en ik kwam op die manier bijvoorbeeld bij Bellatrix terecht. Ik weet 100% zeker dat Bella niet de TS is en zodoende durf ik dus te stellen dat de foto's niet leiden naar de TS.

nouks ik heb bij mijn weten geen namen gebruikt, ik bedoel in het algemeen dat ik het nogal kinderachtig vind dat mensen erachter proberen te komen wie er achter de sa schuilt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:02

Pashon schreef:
[***] ik heb bij mijn weten geen namen gebruikt, ik bedoel in het algemeen dat ik het nogal kinderachtig vind dat mensen erachter proberen te komen wie er achter de sa schuilt.

Je quote mijn bericht en naar aanleiding daarvan zeg je dat je het kinderachtig vindt.... Lijkt me logisch dat je mij daarmee het idee geeft dat het tegen mij bedoeld was Knipoog

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:02

Hopelijk kunnen we de CSI-Miami praktijken nu laten voor wat ze zijn, en weer positieve berichten plaatsen i.p.v. investigaten wat ts mogelijk allemaal wel niet verkeerd doet.
Ik zou het goed begrijpen wanneer ts zich hier niet meer laat na dat onbeschofte gejammer.
Een kritische noot plaatsen is prima, maar laat het daar dan ook bij.

Ik hoop dat dit topic vanaf nu uitsluitend bezocht zal worden door mensen die dit paard en ts een warm hart toedragen.

ps@ Lovely: vanzelfsprekend is er ook meer dan voldoende kommer en kwel op humanitair gebied, maar godzijdank sluit het 1 het ander niet uit en zullen er ook meer dan voldoende mensen zijn die zich daar OOK mee bezig houden.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:04

TS super dat je dit voor Canjer doet! Ik zou zeggen ga zo door.

Laat je niet gek maken door al die negatievelingen. Ze komen er zelf wel achter als ze in een soortgelijke situatie terecht komen dat je hart gaat spreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:04

Zo'n SA is toch vreemd? Als je naar volle eer en geweten een paard uit de ellende haalt (naar eigen zeggen), dan kun je daar toch gewoon open over zijn? Die geheimzinnigheid werkt niet erg in het voordeel van TS vind ik. Nu weet ik wel die er achter die schaduw zit, dus het verbaast me eigenlijk niks Lachen.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:05

Nouks schreef:
Pashon schreef:
nouks ik heb bij mijn weten geen namen gebruikt, ik bedoel in het algemeen dat ik het nogal kinderachtig vind dat mensen erachter proberen te komen wie er achter de sa schuilt.

Je quote mijn bericht en naar aanleiding daarvan zeg je dat je het kinderachtig vindt.... Lijkt me logisch dat je mij daarmee het idee geeft dat het tegen mij bedoeld was Knipoog

klopt sorry, had er bij moeden vermelden dat het niet op jou gericht was maar in het algemeen.
mijn excuses daarvoor!

TS nogmaals ik vind dat je super werk leverd en vind het helemaal super dat je Canjer een paardwaardig bestaan wilt geven als die opgeknapt is en geen tot weinig pijn meer heeft.
hoe gaat het verder met hem? is er al verder nieuws van de DA?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:06

Lovely schreef:
Zo'n SA is toch vreemd? Als je naar volle eer en geweten een paard uit de ellende haalt (naar eigen zeggen), dan kun je daar toch gewoon open over zijn? Die geheimzinnigheid werkt niet erg in het voordeel van TS vind ik. Nu weet ik wel die er achter die schaduw zit, dus het verbaast me eigenlijk niks Lachen.

Tja, tis inderdaad allemaal erg gek. Nou; nu we dat allemaal hebben geconstateerd kan de rust wederkeren.
De geheimzinnigheid die jij nu aan de dag legt spreekt ook niet erg in jouw voordeel.... maar dat terzijde.

Zullen we het gewoon maar laten rusten?
Jij naar een ander topic, en wij hier...?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:07

Lovely schreef:

ik denk dat je je punt gemaakt hebt en snap niet waarom je ts niet in haar waarde laat ongeacht of je nu wel of niet weet wie er achter de sa schuild, het gaat hier om het paard!
je hebt je zegje gedaan laat het nu asjeblieft rusten en draag niks meer bij aan het topic tenzij je natuurlijk goede tips hebt!
jou reactie's zegt meer over jou als over de ts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:08

Lovely schreef:

Ik kan het best begrijpen anders hoor... Geen idee wat er achter zit verder, maar ik zou me zo kunnen voorstellen dat als bekend is wie de TS is, dat misschien leidt naar de vorige eigenaar van dit paardje en ik denk niet dat de TS zit te wachten op het gezeik wat dat met zich mee zou kunnen brengen... Lijkt me beter voor iedereen dat niemand weet waar dit paard weg komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:09

een sa kan ook zijn om de oude eigenaren niet op je dak te krijgen...niet omdat je zelf het een en ander moet verbergen.

Ik heb geen idee wie de sa is, maakt me ook niet uit, maar dat is mijn gedachte bij zulke SA.
Niet meteen in de doemscenario's vallen.

Ik kan me gewoon niet voorstellen als iemand er zoveel tijd energie en geld instopt dit niet doet uit liefde voor een dier.

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:11

Ik zie dit topic nu pas, heb het even helemaal doorgenomen, en echt respect hoor!! Ik vind het echt super dat je dit allemaal doet voor dit beestje, en ik hoop hij er zeker bovenop komt!!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:12

Lovely, wel eens aan gedacht dat er aan dat paard nog een paar minder vriendelijk gestemde eigenaren hangen? Zoals gezegd is het SA in goed overleg met het moderatorteam gedaan en zij zagen blijkbaar voldoende rede om een SA toe te staan. Wie ben jij dan om dat in twijfel te trekken?

Ik heb in't verleden een hele tijd naar mijn paard gezocht, die ik blijkbaar aan een heel fout persoon verkocht bleek te hebben (kom je helaas ook altijd te laat achter). Half Bokt heeft toen mee gezocht (topics zijn via mijn profiel nog te lezen).
Deze meneer bleek een zéér bekend persoon van de politie, die al meerdere keren op kosten van de staat gelogeerd had in een van onze 'Staatshotels' en deze meneer bleek ook niet terug te deinzen voor lichamelijk geweld en bedreiging met de dood.
Geloof me, als ik alles vantevoren geweten had, had ik ook een SA aangevraagd... Ookal was ik nog zo ter goeder trouw, de 'tegenpartij' is dat dus meestal niet...

Dat je kritisch bent is prima, ook van de anderen. Geloof me, ben ik zelf ook echt wel, heb in't begin ook echt wel m'n vraagtekens bij deze reddingsactie gezet. Maar ik heb ook zelf van dichtbij mee gemaakt dat een dier idd heel veel vechtlust uit kan stralen, ookal ziet het er nog zo uitzichtloos uit, en wie zijn wij dan om de strijd op te geven.
We weten nu hoe je er over denkt, da's prima, laat het daar dan ook gewoon bij en wordt geen 'drammer'.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:14

jeemig!!!!!!!...Zouden we AUB weer terug ontopic kunnen!!!!..

Dat gespeculeer de hele tijd...Gek word ik er van..

Als ik wil bijlezen...ben ik eerst megaveel pagina's met onzin aan het lezen!!....wat een gedoe,,,open lekker een eigen topic en ga daar zitten onderzoeken met elkaar!!!

Eenmalig...ik vind dat Canjer er onspannender bij staat..TOP!!

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:17

Allereerst vind ik het goed van eenmalig dat ze dit dier probeert te redden and who cares dat het een SA is? Het is inderdaad niet moeilijk te achterhalen wie dit is, maar wat moet ik met die info? Wat mij interesseert is hoe het met Canjer gaat! En mocht dit trauma ontstaan zijn door menselijk falen en of nalatigheid, dan hoop ik dat de schuldigen gestraft zullen worden. Maar ik neem aan TS daar al lang aan werkt.

newton

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:17

Lees het topic per toeval en vind dat er oordelen gedaan worden die men niet kan doen.
Ik neem aan dat het dier een goede kans op overleven heeft met een dierwaardig bestaan aangezien de dierenarts er voor kiest om haar te helpen en het dier niet in te laten slapen.
In mijn ogen volgt het dier dus geen onnodige lijdensweg omdat ik aanneem dat het een dierenarts om de welzijn van een dier gaat en deze alleen helpt indien er een goede kans van genezing of beterschap is.
Vind dan ook niet dat wij als lezers goed kunnen oordelen over het feit of dit dier een onnodige lijdensweg volgt of niet.
Laat dat over aan de mensen die er verstand van hebben en die het dier en zijn verwondingen gezien hebben.
Waarom is het belangrijk te achterhalen wie de topicschrijfster is, snap hier het nut niet helemaal van eigenlijk.
Ik wens je heel veel succes met de verzorging van je paard en vind het heel dapper dat je deze taak op je hebt willen nemen. Hopenlijk krijg je veel steun van mensen die je wel serieus nemen.
Succes!!!

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:18

Lovely schreef:

Hou nou toch eens op met die vervelende en misselijkmakende insinuaties!!!!!!!
Je mening wordt totaal niet onderbouwd ....het enige wat je doet is onrust/verwarring zaaien.
Wij beoordelen TS op wat ze doet voor DIT dier....en dat is waar het NU om draait.
Mocht TS er een verborgen agenda op na houden...en men komt hierachter....zal TS het huilen nader staan de het lachen denk ik.
Ze heeft eerder al aangegeven een goede reden te hebben voor een SA....en als het een bokker betreft met een zeer slechte reputatie of handelswijze met dieren....denk niet dat ze dan de medewerking van de mods gekregen zou hebben.....want ooit komt uit wie TS werkelijk is.....zo werkt nl. de tamtam op Bokt en in het leven.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:21

Citaat:
Ik kan me gewoon niet voorstellen als iemand er zoveel tijd energie en geld instopt dit niet doet uit liefde voor een dier
.

je vergeet een woordje vreemd dier..voor je eigen dier okay voor iemand anders zijn dier vind ik het ongepast.

Natuurlijk breekt mijn hart bij het zien van de foto's en natuurlijk vind ik het super wat de ts doet, en ik vind dat iedereen dat moet doen behalve ik Bloos!

Ik snap niet hoe ver iemands liefde kan gaan om voor een vreemd dier zoveel ellende mee te maken en zoveel geld spenderen aan iets waarvan je niet weet of het goed komt.

Ergens makkelijk zulke mensen als TS..ik neem ook een paard als ik het niet meer kan betalen verwaarloos ik hem en anders geef ik hem weg aan liefhebbers

Ts is geweldig wat jij doet en Canjer boft maar, maar begrijpen doe ik het niet (net zo min je SA boeien wat de andere eigenaren er van vinden)

Zou veel erger vinden als hier iemand op bokt loopt te posten hoe geweldig ze allemaal niet is ondertussen staat haar veulen bij de ts Nagelbijten / Gniffelen

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:23

dames, even een algemene oproep. Neonlight heeft reeds verzocht terug ontopic te gaan en die speculaties te laten voor wat het is. Kunnen we daar aub gevolg aan geven ?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:23

Goed plan! Hoe laat is morgen de echo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:24

Francis schreef:
Lovely, wel eens aan gedacht dat er aan dat paard nog een paar minder vriendelijk gestemde eigenaren hangen?

Dus het paard is niet van haar? Het wordt nog dubieuzer zo Verward . Maar ik houd er wel over op hoor, jullie allemaal blind met je goede gedrag en donaties achter TS aan Ja. TS laat op haar andere account toch al best wel doorschemeren hoe of wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:27

tita schreef:
Citaat:
Ik kan me gewoon niet voorstellen als iemand er zoveel tijd energie en geld instopt dit niet doet uit liefde voor een dier
.

je vergeet een woordje vreemd dier..voor je eigen dier okay voor iemand anders zijn dier vind ik het ongepast.

Natuurlijk breekt mijn hart bij het zien van de foto's en natuurlijk vind ik het super wat de ts doet, en ik vind dat iedereen dat moet doen behalve ik Bloos!

Ik snap niet hoe ver iemands liefde kan gaan om voor een vreemd dier zoveel ellende mee te maken en zoveel geld spenderen aan iets waarvan je niet weet of het goed komt.

Ergens makkelijk zulke mensen als TS..ik neem ook een paard als ik het niet meer kan betalen verwaarloos ik hem en anders geef ik hem weg aan liefhebbers

Ts is geweldig wat jij doet en Canjer boft maar, maar begrijpen doe ik het niet (net zo min je SA boeien wat de andere eigenaren er van vinden)

Zou veel erger vinden als hier iemand op bokt loopt te posten hoe geweldig ze allemaal niet is ondertussen staat haar veulen bij de ts Nagelbijten / Gniffelen

Ik kan dat dus wel snappen...want was het dier hier de trailer afgelopen en als de DA groen licht geeft voor het proberen, ja ik zou er alles aan doen om het een kans te geven.
Of het me zo goed zou lukken als eenmalig weet ik niet, maar ik had het zeker geprobeerd Ja
Je laat zo'n diertje toch niet stikken?
Dat is iets wat ik juist niet zou kunnen begrijpen Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:31

Helemaal met je eens RK.
Ik zou er ook voor gaan. Nu helemaal nu hij zonder pijnstillers redelijk functioneert.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:32

Lovely schreef:
Dus het paard is niet van haar?

OK, you got me, formuleringsfoutje. OUD-eigenaren dan... Misschien eerst es LEZEN voor je begint te stoken, in haar beginpost staat nl. al dat het dier bij haar gedropt is...

Misschien moeten we even TEMmen, het begint er aardig op te lijken dat jij hier een persoonlijke vete aan't uitvechten bent... Nors opkijken

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:33

Ik ga met RK mee.

Ik zou een dier alleen in laten slapen als ik van de da te horen zou krijgen dat het hopeloos was. Dat er niets meer voor te doen was. En ookal ken ik het dier niet, zou het er nog moeilijk mee hebben.
Ik denk dat dit onvoorwaardelijke liefde voor een dier is.

Aan tita: (voor de duidelijkheid|)
Ik begrijp niet dat jij hier zo makkelijk over denkt. Denk ook niet dat ik dit ooit zal begrijpen... (of wil begrijpen)
Laatst bijgewerkt door Lizz op 14-07-08 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt