Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
flappie2 schreef:Bedankt voor jullie reactie's. Ja het vermoede bestaat dat hij gevoelig reageerd op suikers, HB geweest enz. ten tijde van het bloedprikken stond hij al enige tijd op geweekt hooi i.v.m de suikers en een handje subli senior priores, met 100gr marstall force en een scheutje omega olie. In het voer is nu nog niks veranderd, wil straks de c4life van pavo gaan voeren als deze bevalt.
Zou het glucosegehalte in verhouding met het voer wat hij krijgt dan aan de hoge kant zijn?
Wat kan ik doen om de lichtebloedarmoede recht te trekken?
Edit: hij was ook afgevallen en daardoor wat schraal geworden. Ook is hij opvallend veel spiermassa verloren in korte tijd. Mogelijk dat dat ook van invloed is geweest op de uitslagen?
freeride schreef:flappie2 schreef:Bedankt voor jullie reactie's. Ja het vermoede bestaat dat hij gevoelig reageerd op suikers, HB geweest enz. ten tijde van het bloedprikken stond hij al enige tijd op geweekt hooi i.v.m de suikers en een handje subli senior priores, met 100gr marstall force en een scheutje omega olie. In het voer is nu nog niks veranderd, wil straks de c4life van pavo gaan voeren als deze bevalt.
Zou het glucosegehalte in verhouding met het voer wat hij krijgt dan aan de hoge kant zijn?
Wat kan ik doen om de lichtebloedarmoede recht te trekken?
Edit: hij was ook afgevallen en daardoor wat schraal geworden. Ook is hij opvallend veel spiermassa verloren in korte tijd. Mogelijk dat dat ook van invloed is geweest op de uitslagen?
Die verhoogde CK komt niet door de spanning van het bloedtrekken zoals elelpel zegt, dat is onzin. de ck's zijn verhoogd doordat er suikers in zijn sieren niet gebruikt kunnen worden, en daardoor verzuurd ie. dat die ck's verhoogd zijn ondanks het geweekte hooi vind ik niet geruststellend, maar juist alarmerend. kan samen met het hogere glucosegehalte suikerovergevoeligheid zijn, of spierbevangenheid. elelpel, de minste verhoging van CK is wel belangrijk, mijn merrie zit altijd goed tenzij ze een pssm aanval heeft, dan kun je er liters spierontspanners inspuiten, dagen later zit ze nog rond de 600. er wordt altijd zo gemakkelijk gedaan over ck waarden, ook door dierenartsen.
freeride schreef:Die verhoogde CK komt niet door de spanning van het bloedtrekken zoals elelpel zegt, dat is onzin. de ck's zijn verhoogd doordat er suikers in zijn sieren niet gebruikt kunnen worden, en daardoor verzuurd ie. dat die ck's verhoogd zijn ondanks het geweekte hooi vind ik niet geruststellend, maar juist alarmerend. kan samen met het hogere glucosegehalte suikerovergevoeligheid zijn, of spierbevangenheid. elelpel, de minste verhoging van CK is wel belangrijk, mijn merrie zit altijd goed tenzij ze een pssm aanval heeft, dan kun je er liters spierontspanners inspuiten, dagen later zit ze nog rond de 600. er wordt altijd zo gemakkelijk gedaan over ck waarden, ook door dierenartsen.