[INFO] castreren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

missje

Re: Centraal topic over castreren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 20:32

zoals beloofd de foto's van de castratie van zico in de wei

de narcose begint te werken en hij gaat liggen
Afbeelding

wassen
Afbeelding

en de ingreep
Afbeelding

BarendregtF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 20:52

Gelukkig heeft die van mij geen ijzers! moet er niet aandenken bij dit weer!!
Maar hij heeft vandaag lekker in de paddock gelopen! en hij was heel erg knuffelig!
Morgen gaan we weer verder!!

ik krijg het maar niet voor elkaar om de foto`s zoals hierboven erbij te plaatsen

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 21:23

Mooie foto's Missje.
Even jakkes om te zien..... Tong uitsteken

@BarenD het lukt wel om foto's te plaatsen als je ze wat kleiner maakt voordat je ze hier maakt Ja

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 21:34

ik plaats ze via tinypic

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 21:37

Zo tiny zijn ze niet Missje Knipoog
Heb je toevallig meerdere foto's of heb je alleen deze 3?

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:06

hhahaha nee de da zei ook al dat het niet echt tiny was. hij was zeeeeeer ontwikkeld voor een tweejarige.

nee heb een heleboel foto's Tong uitsteken

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:02

Laat je er een paar zien?
Voor anderen is het leerzaam Lachen

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:56

bij deze:

het vrijmaken van de zaadleider
Afbeelding

dan het afknellen van de zaadleider
Afbeelding

het afbinden
Afbeelding

en afknippen maar
Afbeelding

en dit alles dus twee keer
daarna wakker worden

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 19:09

Jaja, mijn haflinger gaat er ook aan geloven. Toen ik een paar maanden geleden prince liet doen had hij nog niet alle 2 zn ballen hangen. Vandaag liet hij ze beide zien dus als het weer wat beter wordt ga ik maar even een afspraak maken met de kliniek Ach gut Hoop dat het ook zo netjes zal genezen als met prince.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:12

Bloos! Holy Smoke, Missje....... Duivel Jij hebt er echt met je neus boven gehangen! (+ camera)
Echt hele mooie foto's hoor!
Ik was net begonnen aan een zak chips maar na het zien van deze foto's wacht ik wel even een uurtje Misselijk

Hoi Jen Haha! ga je weer naar dezelfde dierenarts? Of pak je het nu anders aan?

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:35

Ik ga even met de kliniek bellen, misschien dat ik hem gewoon in het weiland laat doen maar wel door een dierenarts van dezelfde kliniek. Ben wel blij dat hij zn ballen laat zien, was al bang dat ze niet goed in zouden dalen en een dure operatie zou moeten betalen.

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 12:32

Woensdag komt bij ons de DA om de twee mannen te snijden. Beide bijna 2 jaar.
Wilde eigenlijk wachten tot het voorjaar, maar ze beginnen een beetje door te krijgen dat ze nog echt man zijn. En dan hebben we ook nog eens 3 hengstige dames staan midden in de winter Verward
Ze worden iig staand gesneden, ben benieuwd.

frami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:14

ik wil graag eens iets voorleggen aan jullie ik zal het verhaal zo uitgebreid mogelijk vertellen zodat de situatie helder is. afgelopen najaar is mijn veulen terug gekomen van de wei en wilde ik hem laten snijden omdat hij als hengst voor mij niets toevoegd. omdat ik helemaal niets weet over de procedure heb ik mij laten voorlichten door de staleigenaar en hij heeft me begeleid. de dierenarts kwqam en hij kwam erachter dat mijn veulen maar 1 bal ingedaald had slecht gekeken door zowel mij maar voornamelijk de staleigenaar, ik ben door de spanning bewusteloos gegaan en toen ik weer helemaal helder was hoorde ik dat de dierenarts die ene bal had weggehaald. hij had gezegd dat dan door de hormonen die andere bal ook wel indaalde. helaas kon ik zelf niets beslissen want dan had er niets gebeurd maar goed je moet er het beste van maken. nu is hij naar de kliniek in utrecht gegaan omdat ik een ruin wil en geen klophengst. vandaag is de grote dag en ik kreeg vanmorgen vroeg al telefoon dat ze op de scan zijn bal niet hadden gevonden maar dat dat wel vaker gebeurde als hij in de buik zit. ze gingen dus via een laperascopie in de buik zoeken naar de bal. vanmiddag gaat weer de telefoon en het was de dierenarts. ze hadden in zn buik gezocht maar de bal niet gevonden en ook in de lies zit hij niet. wel vertelde hij dat er een litteken in de lies zat en of het mogelijk was dat hij dus al geholpen was. ik weet echt niet beter dan dat er maar 1 bal weggehaald was en dus er nog 1 in zit.

er zijn een heleboel vragen van mijn kant die ik uiteraard deze week eens bespreken ga met de dierenarts maar t lijkt mij zo logisch dat je eerst voldoende onderzoek doet voor je een dier gaat open snijden. hadden ze niet eerst bloed moeten onderzoeken omdat ze geen bal gevonden hebben. hoe het litteken in de lies er komt heb ik geen enkel idee van. voor de zekerheid heb ik de dierenarts gebeld die de eerste bal heeft weggehaald en hij zegt dat hij echt maar 1 snee gemaakt heeft en volgens de fokker is er nooit iets met hem gebeurd.
misschien komen er bij jullie vragen op die voor mij goed zijn om ook eens te vragen aan de arts.

alvast bedankt

jacqueline

FieroSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:58

hoi jacqueline

wat ontzettend vervelend voor jou en je paard. Ik zet er ook mijn vraagtekens bij dat de DA niet eerst goed heeft onderzocht of het om een klophengst ging en vervolgens als hij erachter komt wel gaat snijden. Is het mogelijk dat er in een enkel geval een paard misschien gewoon weg maar 1 bal heeft? Misschien raar hoor maar als ze hem ook niet kunnen vinden... Hoe oud is je paard inmiddels en vertoond hij hengstengedrag?
Toevallig heb ik vandaag mijn paard ook in utrecht op de dierenkliniek gebracht en wacht hij op zijn castratie. Waar staat die van jou?

frami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:01

nou in principe zou het niet mogelijk zijn omdat er wel 2 zaadlijders zijn die overigens allebei naar een lies lopen. mijn paardje staat in gang G en dan links in de laatste stal welke gang sta jij? ik denk dat ik morgen even naar de kliniek ga en eens een gesprek aan ga misschien dat ik daar wijzer van wordt zo wie zo omdat ik heel veel vragen heb. heel veel sucses met je paardje hopelijk mag hij snel weer naar huis. is het een gewone castratie of ook een probleem?

FieroSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:06

ik heb niet precies opgelet welke gang mijn paard staat (ik was zo onder de indruk Haha! ). Het enige dat ik weet was dat ik aan mn rechter hand een spierwitte arabier passeerde en enkele paden verder sloeg ik het pad rechtsaf (ruimte met 2 boxen) en hij staat het meest in de hoek. Hij gaat voor de normale castratie. In principe woensdag!
ik kan me voorstellen dat je veel vragen hebt en ik hoop dat ze je een eerlijk antwoord en advies kunnen geven.
Ik ben heel benieuwd naar het gesprek morgen.. succes iig!!

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:51

Downhill schreef:
Bloos! Holy Smoke, Missje....... Duivel Jij hebt er echt met je neus boven gehangen! (+ camera)
Echt hele mooie foto's hoor!
Ik was net begonnen aan een zak chips maar na het zien van deze foto's wacht ik wel even een uurtje Misselijk

ROFL ROFL nou eerlijk gezegt heb ik staan kijken en zico in de gaten gehouden of ie niet stiekum wakker werd
mijn dochter heeft de foto's gemaakt

maar het is wel interessant om te zien hoor.

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:54

frami: ik zou het zo ook niet weten hoe dat allemaal nou zo kan hoor.

goed laten voorlichten als je weer in utrecht bent. en je krijgt hun telefoonnr zodat je altijd weer kunt
bellen als je nog meer vragen hebt

BarendregtF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 09:18

Jeetje, wat een gedoe met je paard zeg!
Kunnen ze in utrecht dan niet zien ofdat hij er 2 heeft(gehad)
kunnen ze dat ook niet aan de zaadleiders zien! ik neem aan dat die ook een litteken geven aangezien ze zijn afgebonden/gesneden.

Met mijn paard gaat het gelukkig goed nu, ik was zondag op zijn dikst en is al veel minder geworden. hij staat nu elke keer met zijn kont ergens tegen aan want het gaat nu natuurlijk jeuken!
verder is hij heel erg knuffelig, nog erger als eerst!

frami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:46

nou gisteren naar utrecht geweest en een gesprek gehad. het staat vast dat hij zeker een bal heeft gehad, ook zeker is dat er eerder in hem gesneden is. het zijn echt twee castratie littekens. aan de zaadlijder in zijn linker lies dit is de kant met t litteken dat niet te verklaren is zie je dat hij langer die bal kwijt is. zou mogelijk zijn dat hij een liesbreuk heeft gehad en dan willen ze het nog wel eens weghalen om te voorkomen dat de darmen de lies in kunnen zakken.

duidelijk is dus dat er iets met mn paardje gebeurd is en dat iemand de waarheid niet tegen me zegt. wie dat is zal ik waarschijnlijk wel niet achter komen maar ik ben wel echt heel erg kwaad. en dan heb ik het niet eens over de 700 euro die ik nu kwijt ben voor niks maar nog erger vind ik de ellende die mn paardje nu heeft. kaal geshoren zijkanten, een operatie, risico´s , de vervoerrisico´s en de pijn die die nu heeft. en dat alles omdat er een lafbek rond loopt.

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 13:56

vanaf welke leeftijd heb jij hem dan in bezit?

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:56

Wat een gedoe zeg, dus eigenlijk was hij al 1 bal kwijt toen je hem aankocht en zelf heb je bij een dierenarts de andere laten doen. Dan had deze arts toch ook moeten zien dat er al gesneden was? Hoop dat je alsnog wat duidelijk heid hierover krijgt van de vorige eigenaren ofzo want dit is echt niet leuk. Heel veel beterschap met je paardje hoop dat hij snel weer opgeknapt is van al dit gedoe :(:)

FieroSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:26

@frami : kan het helemaal begrijpen dat je je boos voelt!! heel vervelend dat dit jou en je paardje overkomen is :(:)

@patoucha hoe gaat het met jouw mannen? Is de castratie vandaag doorgegaan?

Met fiero gaat het goed, hij is vandaag gecastreerd op de kliniek en mag in principe zaterdag weer mee naar huis :)

frami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 23:26

ik heb hem gekocht toen hij ongeveer een half jaar was en nu wordt hij in juni 3. wat er gebeurd is .... ik weet t niet.. geef niemand de beschuldigende vinger. ik weet alleen dat er iets niet klopt. en waarschijnlijk zal ik het wel nooit te weten komen. gelukkig gaat t met mn paardje weer beter hij begint aardig op te knappen en zn haar groeit ook wel weer aan. hopelijk mag hij vrijdag anders hopelijk maandag komt hij lekker thuis. aan alle andere mensen met castraties ook veel sterkte en beterschap

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 23:33

lijkt er dan op dat ie op jonge leeftijd een navelbreuk ofzo heeft gehad en toen dus is geopereerd.
maar ja dat hadden ze dan wel moeten melden bij verkoop lijkt mij.

succes met hem