[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 20:39

ap schudde gister niet en vandaag ook niet...
zou die pollinosan forte dan toch werken?

ik wacht t nog wel even af

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 21:03

@mennolyke dat rechtrichten klinkt interessant! Hoe/ bij wie doe je dat?

@ellepel: Claudia doet idd lang over de tanden maar ze geeft de paarden rustig even de tijd om te wennen en pauzeert tussendoor ook. Mijn paard vond het de tweede keer al minder erg dan de eerste keer. Ze heeft trouwens bij onze andere tinker eerst 1 helft gedaan en ons toen het verschil laten voelen. Dan weet je meteen wat er gebeurt!

Afspuiten met koud water doe ik ook altijd, een paard van een dikke 500 kg koelt echt niet zo snel af hoor!

Maar goed, jullie hadden weer een deeltje van mijn verslag te goed. Vandaag is Harnessmaker geweest en mijn zadel voor opgevuld. Was overigens helemaal niet zo dramatisch.
Morgen ga ik weer rijden, dan hebben we les. We zullen zien...

menollyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 21:27

Ik probeer het recht richten volgens de methode van Antoine de Bodt. Een vriendin van een stalgenoot komt lesgeven volgens deze methode bij ons op stal. Kijk anders even in het topic in de huiskamer over AdB en rechtrichten als je echt geïnteresseerd bent. Misschien weet daar iemand wel iemand die les kan komen geven bij jou. Voor Oliv lijkt het te werken, ze was echt scheef. Vandaag al veel losser en het schudden was minder, terwijl ze van tevoren echt enorm aan het schudden was.

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 21:51

Ik heb een pollennetje te leen. Vandaag voor het longeren al aangedaan. Hij begon zijn lip te bewegen dat het jeukte en hij bleef niezen. Het netje was doorweekt. De longeerbak ingegaan en in de draf begon het hoofdschudden weer. Hij wilde graag van het netje af door met zijn neus over de grond te gaan. Ik vond het zo zielig.

Is dit normaal voor de eerste keer en is het slechts wennen?

Als hij bij de eerste keer ook schudt werkt het dan niet of is dit ook eerst wennen?

chantal001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 21:53

Afspuiten met koud water doe ik ook altijd. Wel eerst 5 minuten de benen en daarna langzaam van achter naar voren. Ik stap hem altijd tot hij droog is of laat hem in de zon grazen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 22:21

chantal001 schreef:
Ik heb een pollennetje te leen. Vandaag voor het longeren al aangedaan. Hij begon zijn lip te bewegen dat het jeukte en hij bleef niezen. Het netje was doorweekt. De longeerbak ingegaan en in de draf begon het hoofdschudden weer. Hij wilde graag van het netje af door met zijn neus over de grond te gaan. Ik vond het zo zielig.

Als hij bij de eerste keer ook schudt werkt het dan niet of is dit ook eerst wennen?

Zo ging het bij <andor ook. Daarnaast raakte hij er ook door buiten adem. De netjes dus weer aan de wilgen gehangen.

Je laatste vraag begrijp ik niet helemaal. Kun je dat verduidelijken?

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 23:50

@mennolyke
Ik ben dus bij iemand geweest die lesgeeft in de stijl van Bent Branderup (ook zo'n klassieker). Maar ik vond het eerlijk gezegd helemaal niks. Ze beweerde dat Aileen zo'n last van de rug had, dat we helemaal niks konden doen. Jah, een heel klein beetje TTouch. Maar wel 1,5 uur in rekening brengen....

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 09:34

Antheman schreef:
chantal001 schreef:

Zo ging het bij <andor ook. Daarnaast raakte hij er ook door buiten adem. De netjes dus weer aan de wilgen gehangen.

Je laatste vraag begrijp ik niet helemaal. Kun je dat verduidelijken?

Ik vond ook dat hij wat zwaar ging ademen en dat met dit warme weer. Ik vond het zielig.

Met de laatste vraag bedoel ik:
Hij schudde nu ook met dit netje. Werkt het netje dan niet of zal hij er eerst een paar keer aan moeten wennen voor het werkt tegen de pollen.

Snap je het nu? Beetje moeilijk verwoorden

menollyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 09:39

beantsje schreef:
@mennolyke
Ik ben dus bij iemand geweest die lesgeeft in de stijl van Bent Branderup (ook zo'n klassieker). Maar ik vond het eerlijk gezegd helemaal niks. Ze beweerde dat Aileen zo'n last van de rug had, dat we helemaal niks konden doen. Jah, een heel klein beetje TTouch. Maar wel 1,5 uur in rekening brengen....

Tussen klassiek en klassiek zit een groot verschil. Mijn vorige klassieke lesgeefster kon mij ook niet helpen. Degene van wie ik nu les heb, heeft ook gezegd dat het voornamelijk een rugprobleem is. Daar is wel wat aan te doen, namelijk de rug laten ontspannen. Het lijkt te werken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 09:40

chantal:

probeer het gewoon een paar keer..wil het niet en blijft hij schudden dan werkt t dus niet

vuurtoren

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 09:41

mijn verzorgpaard heeft ook een zon en pollen allergie en staat nu dag en nacht met kap in het land en bij ons op stal zijn geen bomen in de buurt het gaat geweldig goed voorgaande jaren kon je niet op hem rijden in de zomermaanden en nu geen probleem allleen moet je er wel rekening mee houden dat hij met kap op zo goed als blind is en jou 100% moet kunnen vertrouwen anders kan je niet rijden maar bij ons gaat het prima we rijden zelfs buiten met hem en hij heeft geen last van de kap

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 09:42

Chantal, ik snap je nu. Ik zou het gewoon nog een keer proberen met het netje. Als het geen succes is ,jammer en je netje verkopen.

chantal001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 09:44

Antheman schreef:
Chantal, ik snap je nu. Ik zou het gewoon nog een keer proberen met het netje. Als het geen succes is ,jammer en je netje verkopen.

Ik heb hem gelukkig te leen. Dat scheelt

Rijden durf ik er niet mee. Ben bang over de kop te gaan.
Dan maar longeren.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 23:12

ach, ach, ach
vandaag een record gescoord; Aileen heeft nog nooit zoveel geschud. Ik heb gewoon een zere onderrug van de rukken die ik elke keer via de teugel krijg.
Nou moet ik wel zeggen dat ik les van 9 tot 10, optimale vliegjestijd dus.
Het klinkt raar, maar verder liep ze best lekker, de rug voelde lekker los aan. 'k heb trouwens gisteren het zadel laten bijvullen.

Heeft iemand ervaring met orenvliegennetjes? zou het kunnen helpen?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 08:52

gewoon proberen!!

ze zijn niet zo duur dacht ik??
en anders ergens een proberen te lenen, ap schud in elk geval op dit moment niet, ik houd toch stiekem hoop dat t door die pollinosan komt

EnelyaT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 10:44

Ik heb van de week niet gereden, maar vrije spel enzo gedaan
Hij schudt in de wei ook wel, maar niet zoveel.. Dan lijkt het ook meer van de vliegen te komen..

Vandaag komt de vee-arts.. Ik ben echt ontzettend beniewd! Ik wil echt weten wat hij heeft, ik vind het gewoon zielig!

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 19:49

nou ik hoop dat er bij jou wel wat zinnigs uitkomt!

casanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:07

hebben jullie niet gehad vandaag dat er minder of niet geschud werd vanwege het natte weer?
mijn pony deed/doet het ook in de wei met draven en galoperen,vandaag met het natte weer dus totaal niet!

_sabinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 22:48

Heey heb je al wellus geinformeert bij eric laarakker?? moet je is doen egt waar ik zit bij een assistente van hem en ze hebben mijn paard gecontroleert die deed precies t zelde as de jouwne ze hebbe gekeken en kwamen erachter een allergie mijn paard heeft nu medicijnen en nu kan ik rijden hij heeft nog kleine tikjes maar meer nie da schudden slaan is helemaal weg ze is weer de oude zo ontzettend lief informeer daar is egt doen hoor van meer mensen dat hij goed is succes groetjes sabine

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 22:54

casanova schreef:
hebben jullie niet gehad vandaag dat er minder of niet geschud werd vanwege het natte weer?
mijn pony deed/doet het ook in de wei met draven en galoperen,vandaag met het natte weer dus totaal niet!

Niet gereden ofzo, ben niet lang bij hem geweest, en met die zware regen heb ik hem binnen gezet...

EnelyaT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 12:17

Euhm..

Nou, gister de v.a. geweest..
Ik mn verhaal gedaan.. Hij kijken.. Hij kon in de mond niks vinden.. Bij zijn rug enzo ook niet.. Maar hij had wel opgezette klieren (daar waar het hoofd nek wordt.. precies achter dat bot) ..
Dus het is waarschijnlijk een allergie..
Niks aan doen, zei hij.. Ja, ik kon eventueel ...* door zijn eten doen... Als het over 4 weken niet over was (dan komt hij spuitjes geven) dan ging hij verder kijken voor antibiotica ofzo..

Ik vind het zo k*t! Nou kan ik mn ventje niet helpen

...* = ? ik weet niet meer wat hij zei.. Hebben jullie nog ideën? van wat hij gezegd kan hebben? Want als ik het hoor, weet ik het vast wel weer

Ukster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:41

staat jouw paard op de wei?

want paarden kunnen daar ook dikke klieren krijgen door het grazen op plekjes waar niet veel gras staat..

dus dat wil niet altijd zeggen dat hij gelijk een allergie heeft.

en ik heb slechte ervaring met gewone veearts voor het hoofdschudden.. ze sturen je van hot naar her en weten zelf de oorzaak niet.

EnelyaT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 14:13

Het is een heel goede vee-arts hoor

Hij staat maar een paar uur per dag op de wei, voor de rest in het paddock/de bak..

Ronnie25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 18:45

Hoi, ik denk dat mijn pony dit ook heeft...
Ik weet het niet zeker hoor... maar lijkt er wel op.. maar
dan een hele lichte vorm ervan mischien?

Farjen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 19:36

Armani schudde vandaag ook (het had gisteren geregend en vandaag niet veel zon maar het heeft wel niet geregend vandaag)
Zijn ogen staan nog dik, had dikke klieren en een loopneus. Als ik voor bepaalde punten loop, heeft hij het erger. Dus mss een bepaalde boom?