In het najaar sprong Sakyr gewoon over de draadjes heen, op naar het "verse" gras.
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Gelukkig zit ie duidelijk beter in zijn vel 
marleen_88 schreef:Wat waardeloos Somebitch. Heb je al overwogen om het ruwvoer tijdelijk te vervangen?
Nadat Sakyr zijn tanden zijn getrokken kon hij ook geen hooi wegkrijgen. En heeft toen veel vervangers gegeten, dat is weer afgebouwd en het ruwvoer gaat nu weer zonder proppen.
marleen_88 schreef:Dat is voor een paard van 350 kilo. Dit zou je dus op kunnen hogen, er vanuitgaande dat je paard meer weegt. Dit zou ik dan in de laatste voerbeurt erbij doen.
marleen_88 schreef:Ik weet niet hoeveel kilo het is, maar een paard op mijn vorige stal kreeg per voerbeurt zeker 4 volle voerscheppen geweekte SP.
Als ophogen nog kan, zou ik dat proberen.
Ik geef zelf een bodybooster muesli, kan dat wel bij die van jou?
ellepel schreef:Ik voer ‘s avonds vier emmers geweekt voer![]()
Ga mengen met fibernuggets( of zoiets, wiesencobs kan ook) dat is minder lekker en dan zijn ze wat minder gulzig.
Of een bak met puur geweekte fibernuggets, dat vinden ze toch minder lekker.
Beetje uitproberen wat werkt bij die van jou.
Bij Kelly staan vier bakken voer,twee met voordroog en twee met slobber zodat ze nog wel wat heen en weer loopt.
Die eet een tijdje, meestal 1 emmer vol op, dan gaat ze wat staan slapen en daarna bij de bak voordroog propjes maken.
En zo gaat het een beetje de hele nacht door.
Gebit kan ook gewoon glad zijn hè, die kiezen groeien niet meer,maar slijten af en op een gegeven moment kunnen ze ook gewoon glad zijn, of er missen al teveel kiezen zoals bij Kelly,dan lukt het niet meer om het goed te malen en klein te krijgen.