[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 12:20

Iemand toevallig buikflappen van een BOETT deken te koop?
Ben hopeloos op zoek :') Dit is het enige dat ze sloopt en blijkbaar kan je die niet reserve kopen :)

Hier alvast een heel klein beetje manenverlies, maar niet van de jeuk.
Ik vermoed dus alweer een beetje deken, ondanks dat het deken netjes doorlaat qua lucht en ook niet overlapt of strak zit, helaas...

Ik spray nu elke dag een hoop Show sheen om de manen goed glad te houden om afbreken te voorkomen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 12:28

Moet het echt van boett zijn?
Oh ja,die heeft een andere sluiting he, met 3 clipjes
ik heb wel nog een buikflap van een pagony liggen, een maat 175, maar die past dan denk ik niet

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 12:53

Bij ons zaten de knutjes gisteren potverdorie zelfs in stal. peerd wist van gekkigheid niet meer wat te doen. en ik zelf werd ook knettergek.
stallen zijn gewoon schoon niet broeierig warm en zeker voldoende ventilatie. Hopeloos dit

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 13:03

ik gebruik een zeezout oplossing dat in een planten spuit doen en sprayen ove het paard heen en di van mij is nog steeds juik vrij en nog niet zien krabben en juiken enzo voort

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 13:14

In het ppid/cushing topic zie ik nu weer butox voorbij komen als middel tegen knutten en teken. Iemand ervaring mee hier? Ik ken het alleen van runderen...

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 14:16

Kwam ook van mij, mijn paard die opgegeten word door teken (tot wel 50 per dag) heeft er erg veel baat bij. Al 3 dagen geen teken meer gevonden.

Ga het ook bij mijn eczemer proberen, schijnt goed te helpen tegen knutten. Maar heb hier zelf dus nog geen ervaring mee.

Wel even opletten met de dosering. Kreeg te horen dan paarden wel eens last krijgen van hun huid als je het in 1 streep over de rug aanbrengt.

Ik kreeg de tip om 60ml butox op 180ml water op te lossen en dan het Paard in te sponzen, vooral de jeuk plekken goed doen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 16:33

@Ellepel, inderdaad, Boett heeft aparte clipsjes, 3 vooraan.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 17:54

ik heb volgens mij nog wel een buikflap van de Boett liggen.

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 20:44

wat is dat butox en hoe kom je daar aan

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 21:02

Butox is een vloeistof die geregistreerd is voor runderen en schapen en werkt tegen vliegen en luizen.

Maar naar ervaring ook tegen teken en heb er ook al goede verhalen over gehoord bij eczeempaarden. Omdat het ook tegen knutten zou werken.

Het is namelijk geregistreerd om te voorkomen dat blauwtong word overgedragen en dat word overgedragen dmv knutten.

http://www.schapendokter.nl/product/8/b ... liter.html
Niet kijken doseringen en toedieningswijze, deze zijn namelijk voor schapen.

Ik heb het via mijn dierenarts, moest er wel zelf naar vragen omdat het niet geregistreerd is voor paard.

Stiperdestip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 22:09

Mijne staat helaas ook al weer een paar weken onder zijn pyjama. Ik heb van de dierenarts hydrocortiderm (meende ik) gekregen. Dit mocht ik twee weken gebruiken, daar na moest ik er even mee stoppen met smeren. Voor de ergste plekken kon ik dit gebruiken. Moet wel zeggen dat het echt wonder spul is! Dit kreeg ik toen ik er achter kwam dat ze eczeem had, daarom was ze al aan het schuren.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 22:19

Goed spul he, ik gebruik het ook bij mok.
maar als appie erge eczeemplekken op zijn hoofd heeft gebruik ik ook hydrocortiderm, het geneest dan heel snel :j

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 00:06

Hydrocortiderm bevat corticosteroïden. Goed om de cirkel krabben - jeuk - krabben te doorbreken, je mag het alleen niet langer dan twee weken aaneengesloten gebruiken. De huid wordt er dunner van en corticosteroïden zijn slecht voor de gezondheid. Helaas is het 'wondermiddel' dus niet dag in dag uit in te zetten voor eczeempaarden. Ik heb het ook in de kast staan voor iets wat paard eerder heeft gehad. En tot nu toe alleen nog maar gebruikt voor een gevalletje mok. Durf er niet veel mee omdat ik het eigenlijk rotzooi vind ;)

Stiperdestip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 05:23

Ja, dat klopt. Voor de erge eczeemdeken heb ik dit toen wel gebruikt. Toen was ik er wel erg blij mee moet ik zeggen!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 07:20

Ik gebruik het meestal 3 keer op een plekje en dan is het niet meer nodig.
ja ach ja er is zoveel slecht, 2 weken lang non stop smeren met dat spul is gelukkig niet eens nodig.
dus valt dat best mee :j

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:56

Ik ben eens benieuwd... Mijn zomereczemer heeft net 6 weken op cortisone gestaan deze winter (kwestie van leven of dood dus ik heb het er maar in gepropt...), ik ben benieuwd of dit iets gaat doen aan de zomereczeem, of het intern een knopje omgedraaid heeft.

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:34

zat even te kijken bij de butox .. jullie gebruiken dat ? en dan geen deken? of dit en deken ? en hoeveel mag je dan gebruiken en doen jullie dat op rug e/o buik? nou ben wel benieuwd je mag ook wel ff pb hoor

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:36

zuma1 schreef:
zat even te kijken bij de butox .. jullie gebruiken dat ? en dan geen deken? of dit en deken ? en hoeveel mag je dan gebruiken en doen jullie dat op rug e/o buik? nou ben wel benieuwd je mag ook wel ff pb hoor

oeps zie hierboven al enige antwoorden staan

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 17:21

Celine_Famke schreef:
Heeft iemand misschien een tip voor een vliegendeken voor tijdens het rijden? Dus wel met zo'n uitkeping voor een zadel :) Ik heb het gevoel dat die 'normale' vliegendekens voor tijdens het rijden niet zo goed werken voor eczeempaarden..

Ik heb de silvano uitrijdeken, kun je op 3 manieren gebruiken, met of zonder borststuk, en met of zonder kap, pasvorm is bij die van mij goed, erg breed paard, is wit en bevalt bij mij prima, in de zomer kan ik niet zonder deken rijden en met deze gaat het goed, dus....

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 07:10

Hoe is het bij jullie met de knutten? Hier is sinds een week echt een explosie, veel erger dan voorgaande jaren. Ze kruipen zelfs in de gaatjes van je cap tijdens het rijden :(

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 07:17

Ik meld me aan, 8-jarige Fries met ontzettend veel jeuk. Nu al verdorie.
Zijn sweet itch is op het land kapot getrokken door een van de paarden, geen idee welke. Ik baal uiteraard als een stekker!
Derfen besteld, dus gaan we het daar mee proberen. En uiteraard besrel ik een nieuwe deken.

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 07:25

dat is zeer vervelend je kan ook maar beter een paar hebben liggen ..je weet maar nooit .bij ons stikt het er ook van .Ze staan nog wel op stal dus dat scheelt maar ook daar zie ik ze vliegen .

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 07:33

zuma1 schreef:
dat is zeer vervelend je kan ook maar beter een paar hebben liggen ..je weet maar nooit .bij ons stikt het er ook van .Ze staan nog wel op stal dus dat scheelt maar ook daar zie ik ze vliegen .

Dat is het idd! Ik baal er ook goed van. Ik ga straks op zoek, helaas zijn ze niet goedkoop, de sweet itch.
Wat voor dekens hebben jullie er op liggen en zien jullie een voordeel?

Stiperdestip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 08:47

Ik lees meerdere verhalen over derfen. Wat is dit precies voor een spul als ik vragen mag? :)

FlokiFjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 09:01

Hier de jeuk nog niet begonnen gelukkig, maar wij zittem dan ook zeer gunstig (zeeland). Denk niet dat het heel lang meer gaat duren voor ook hier de pyjama aan moet :(