Dennis schreef:heb net een mooi kadootje gekregen, kan pergolide krijgen, errug fijn met 2 cushing ponys![]()
Dat is inderdaad een fijn cadeau, ik heb ook dat geluk. Ben er ook erg blij mee, was echt een last van m'n schouders!!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
cynthiar schreef:Heel veel sterkte Josefien!
Illo heeft gisteravond koliek gehad. Ze vonden hem liggend in stal met voeren en hij wilde niet meer opstaan. Ik heb gelijk de da gebeld en naar stal gereden. Hij lag nog steeds. Toen de da arriveerde ging hij gelukkig makkelijk weer staan. De vorige keer wilde hij dat echt niet. Hij heeft darmontspanners gekregen en 2 liter parrafine door zijn neus. Gelukkig ging het daarna snel goed. Vandaag ging gelukkig ook weer goed. Dus hopen dat dit zo blijft.
fargo schreef:Neem maar van ons aan dat je ziet of een paard duf of in zich zelf getrokken is of dat hij geen trek heeft of dat hij dikke benen heeft of angstig is. DAT zie je, je ziet niet het eindresultaat nee, maar als je te hard gaat, kun je de bijwerkingen wel echt zien...
Hoe zwaar is je pony? reken even met de vuistregel hoeveel je paard MAG hebben maar niet perse MOET hebben. gewicht pony x 0,002 = dosis waarop je uit mag komen qua gewicht. Jouw paardje had toch nog niet echt hele nare bijwerkingen oid?
Moonlight17 schreef:Nou de uitslag van mijn pony is ook bekend. Ze heeft cushing en insuline resistentie. Dus helaas mag ik ook beginnen met de medicijnen. Vanavond gaan we er maar even goed voor zitten voor een plan. Iemand nog tips waar ik zeker nog aan moet denken??
Josefien veel sterkte
IMJ schreef:Sterkte Cynthiar..
Hopelijk blijft het goed gaan, niets zo erg als je paard pijn zien hebben!
Sorry Batlow, daar heb ik geen ervaring mee..
Komt denk ook toch van de pergolide?
enige wat ik bedenken kan zijn psyliumvezels?
Er was hier nog iemand met een paard met diarree, wie was dat ook weer?
IMJ schreef:Sterkte Cynthiar..
Hopelijk blijft het goed gaan, niets zo erg als je paard pijn zien hebben!
Sorry Batlow, daar heb ik geen ervaring mee..
Komt denk ook toch van de pergolide?
enige wat ik bedenken kan zijn psyliumvezels?
Er was hier nog iemand met een paard met diarree, wie was dat ook weer?
Essie73 schreef:moet het echt prascend zijn of mag pergolide ook? (is echt een stuk goedkoper)
http://www.efarma.nl/pages/search.asp?Q ... letten+1mg
SuperRoos schreef:De boer heeft Fiek gisterenavond ook helemaal in het zweet aangetroffen.. Dacht eerst kenmerk van de cushing. Nu bedenk ik me dat dit ook nog van de pijn in zijn lijf kan zijn... Bevangenheid etc.. Verzorger heeft hem laatst ook liggend in de stal gevonden op een tijdstip dat hij normaal echt niet ligt... Ik hou mijn hart vast..