[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:55

:D haha die derfen wat zijn we daar blij mee .afijn vanmorgen staart manen gewassen en onder deken gezet ..heb een epplejeck heeft iemand daar ervaring mee?? :(:)

No_No

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:16

Je kan derfen ook mengen met antiklit en in een spuitje opzuigen. Wij gebruiken ongeveer 10 ml voor staart en manen. Een plukje haren opzij een paar druppels derfen er op, inwrijven en dan de volgende pluk. Let er op dat je het goed op de huid smeerd. Handschoenen zijn aan te raden! Het ruikt naar hoefteer of verbrand hout. Ik vind het zelf niet stinken maar mijn omgeving wel!

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:41

Mijn pony staat sinds vanmiddag met haar eczeemdeken op. Naast een verharde manenkam had ze nu ook aan haar manen geschuurd.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 17:33

Ik heb ook echt de handschoenen wel aangedaan :P Sjelmars hele stal ruikt nu nog naar Derfen :) Heb 2 dagen geleden gesmeerd en hij heeft er echt veel baat bij :) Ben er wel blij mee.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 17:49

Hier sinds gisteren ook jeuk bij 1 van de 2.
Ruik ondanks handschoen heerlijk naar derfen :Y)

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 17:51

Staat hier een paard al om met een volledige hoofdkap? Ik twijfel of mijn fjord nou gewoon lomp is, of ook jeuk heeft aan z'n hoofd :')

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 19:10

Mijn pony staat helemaal ingepakt! Dus ook met volledige hoofdkap. Derfen heb ik hier trouwens gemend met vaseline, smeert heel fijn. Ik heb nu denk ik 80% vaseline en 20% Derfen, volgende keer maak ik het 30 a 40%. Net iets meer, maar naar mijn idee werkt het wel, al moet ik het iets consequenter smeren!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 20:36

hier al jaren een eczemer,maar wat ik nu vandaag aantref: overdag mag ze nog haar deken af,maar om half 5 gaat de deken erop.
vandaag was ik later Half 7 en wat tref ik aan ; manenkam bij de schoft een en al bult...hele rare bubbels zowel als op de manenkam als hals...
ze heeft braaf voor die 4 uur wei haar graasmasker opgehad.
maar een hele dikke laag helosan erop gesmeerd om te verzachten.
herkend iemand dit? in 9 jaar zware eczeem heb ikdit nog nooit meegemaakt

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:15

Ik heb het wel een keer gehad toen stalgenootje mijn paard ingespoten had met vliegenspray. Gevolg: hele lichaam onder de bulten. Mijn paard had een allergische reactie op de spray gegeven.
Kan dat het misschien zijn?

Vandaag is de staartflap van de QHP deken eraf geknipt, zonder bedekt de deken haar staartwortel nog helemaal.
Deken was weer helemaal goor van de mest omdat madame haar staart niet op kon tillen bij het poepen, dus heb maar weer staan boenen :r .
Moet wel zeggen dat de deken enorm goed helpt, ze heeft echt minder jeuk (en het stikte vandaag van de knutten, hele zwermen).

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:43

gelukkig dat ze nu wel normaal kan mesten
en nee ik heb haar nog met niets ingespoten omdat ze rustig met haar staart in de wei staat, dus geen vliegen/muggen,
maar heb haar wel sinds een paar dagen magnesium erbij geven, weet niet of dat bijwerkingen kan geven?

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:46

Vorige week verbleef ik voor een tijdje bij een stal die in het bos lag, en bij schemering kwamen de knutjes ook massaal opzetten. Ik ben zelf ook allergisch voor muggen, en mij moesten ze ook hebben := mijn hele haarlijn zit onder de bultjes, op m'n hoofd, in m'n oren, m'n nek...
Ik was jaloers op de eczeemdeken van m'n paardje... heb mezelf ook met Atex bedekt :))

Dat zeg ik ook altijd maar als mensen vragen waarom ik m'n paardje niet 'terugbreng van waar hij vandaan kwam' als ik vertel dat hij ZE heeft; 'ik ben zelf ook allergisch, zou lekker hypocriet zijn, niet?' :')

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:57

Happytime: die twee uurtjes later kunnen echt wel het verschil maken, waarom niet 24/7 de deken op?
Hier krijgen ze ook magnesium maar dan in een zoutblok dus kunnen ze zelf doseren, ik weet niet of dat zo'n reactie kan geven.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 23:03

Om nog even verder te gaan over Derfen, ja je hebt de handschoenen écht nodig! Ik gebruik van die ziekenhuishandschoenen, maar daar gaat het echt dwars doorheen, haha! :')

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 23:14

Ik vind derven niet zo stinken... Kreeg er geen handschoenen bij maar heb van die weg gooi dingen op stal die ik gebruik.
Smeer nu een keer of 3 per week.
Staat 24/7 onder deken.
Vanavond hier enorm veel vliegjes, aantal paarden werden erg onrustig van dus snel gesprayd.
Eczemer is rustig, zie weinig jeuken.

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 23:17

Ik ken dat spul niet, maar lees hier toch dat het erg goed helpt?
Laatst de TKC 97 geprobeerd, mijn pony zat helemaal onder de schilfers, heeft twee weken geduurd voordat de huid weer rustig was. Ik vroeg me al af waarom ik het uberhaupt nog probeerde met smeerseltjes. Ik heb in de jaren al zo veel geprobeerd, maar nooit iets wat echt hielp..

_KaWi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 23:25

Hier vanavond ook erg veel mugjes gezien!
Paardje stond er als een van de weinige heerlijk rustig bij onder zijn eczeemdeken.
Nog steeds erg tevreden over de TKC lotion die ik op koker,buik en liezen smeer.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 23:29

Tkc heb ik ook, zink zwavel spul en nog een lotion.
Moet je alleen zo veel doen, derfen stuk minder vaak.

_KaWi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 23:56

Derfen heb ik vorig jaar gebruikt en ook begin dit jaar.
Bij mijn paardje helpt het niet. Zie echt geen verschil als ik derfen gesmeerd heb.
Nu ik die TKC lotion smeer is het trappen naar de buik etc wel vrij snel over en merk ik echt dat hij minder last heeft.

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 09:01

Ik heb de Derfen ook bij de Paardendrogist gekocht. Super service :)
Handschoenen gebruik ik wel en ik koop een doosje bij de Action.
Zijn niet duur en er zitten veel in een doosje.

Gebruiken jullie naast Derfen ook nog een deken?

Ik heb zojuist een deken bij Divoza besteld. Onze tweejarige NF pony staat 24/7 op het land.
Gisteren had ze zo'n jeuk. Direct ingesmeerd met Derfen. Haar hele lichaam, de vliegen waren er niet
af te slaan :( zoveel waren er ineens.
Ik wil haar dus gaan inpakken met een dekentje.

Onze andere exemer staat op de paddock en op stal en zij heeft een SIH. Al voor het derde of zelfs vierde
jaar op. Wat een topdeken +:)+

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 09:43

kainda schreef:
Ik heb de Derfen ook bij de Paardendrogist gekocht. Super service :)
Handschoenen gebruik ik wel en ik koop een doosje bij de Action.
Zijn niet duur en er zitten veel in een doosje.

Gebruiken jullie naast Derfen ook nog een deken?

Ik heb zojuist een deken bij Divoza besteld. Onze tweejarige NF pony staat 24/7 op het land.
Gisteren had ze zo'n jeuk. Direct ingesmeerd met Derfen. Haar hele lichaam, de vliegen waren er niet
af te slaan :( zoveel waren er ineens.
Ik wil haar dus gaan inpakken met een dekentje.

Onze andere exemer staat op de paddock en op stal en zij heeft een SIH. Al voor het derde of zelfs vierde
jaar op. Wat een topdeken +:)+

Derfen is geen vliegen bestrijdingsmiddel ;) dus je hele paard insmeren is niet nodig. Derfen zorgt er voor dat de huid minder heftig reageert op de beet van de vlieg en verzacht de jeuk. Al heb ik wel het idee dat die mugjes minder graag in de buurt van mijn derfen vz paard.

De anti insect stick van kruidvat schijnt bij paarden ook goed te werken tegen knutten!!

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 09:47

Heb gister een RSIH gehaald en hij ligt heel netjes!
Alleen nu is hij net in het land gezet en zag ik dat zijn oren er uit zijn...
Is daar iets aan te doen?
Ze staan op stal zonder halster en dat wil ik eigenlijk ook zo houden..
Het stukje wat vast moet bij zijn kaak is te "kort" en dat zit dus echt bij zijn keel, zou ik daar wat aan moeten veranderen?

Verder 2 proefverpakkingen van derfen besteld, dan hebben we alvast iets om uit te proberen.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 10:24

Ik gebruik Derfen alleen onder de buik, voor haar manen en staart heeft ze de deken.
Gister viel mij op dat de manenkam voor het eerst ietsje ribbels had, die raakt dus toch geïrriteerd.
Ik heb dat deel geprobeerd wat los te masseren en ze vond het in elk geval wel prima, of het ook geholpen heeft...

Heb gisteren nog even met de homeopaat overlegd en we gaan haar weer met Traumeel spuiten. Vorig jaar scheelde dat een stuk en heb ik haar zelfs een periode zonder deken kunnen houden.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 11:09

Woestein schreef:
Heb gister een RSIH gehaald en hij ligt heel netjes!
Alleen nu is hij net in het land gezet en zag ik dat zijn oren er uit zijn...
Is daar iets aan te doen?
Ze staan op stal zonder halster en dat wil ik eigenlijk ook zo houden..
Het stukje wat vast moet bij zijn kaak is te "kort" en dat zit dus echt bij zijn keel, zou ik daar wat aan moeten veranderen?

enjoy the club ;)

helaas heeft naar mijn weten nog niemand daar de oplossing voor kunnen vinden.

pony33

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 11:29

Hier gisteren weer met derfen gesmeerd, was ongeveer 2 weken geleden.
Zag dr gisteren schuren tegen de paal van het afdak, dus snel in gespoten met veerust en rapweg, daarna de deken op en het was klaar. :j (gewone vliegendeken met hals van de Welkoop/boerenbond, werkt tot nu toe prima)
Gisteravond laat de deken weer afgedaan en vanochtend vroeg weer om gedaan. Het is hier ontzettend vochtig en best warm dus er vliegt weer van alles door de lucht.
Van wie was die theorie met slakken ook al weer? lijkt te kloppen, er zijn nu ook weer heel veel slakken in de schemering :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 11:40

Enige dat je zou kunnen proberen is er een vliegenmasker overheen doen, maar als je paard het verder niet nodig heeft dan zou ik het gewoon zo laten.
Bij Wisse floepen de oren er ook uit, maar zolang hij geen jeuk aan zijn voorpluk krijgt en het deel net achter de oren alsnog beschermd of jeukvrij is, laat ik het gewoon zo.