Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:08

Mossel schreef:
door direct contact en van mens op dier.

En indd de Nijgraaf heeft het NIET

oke dankje

ChaosJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:08

Kreeg hem doorgestuurd en daar staat NIET niet. :')

Maar ze hebben geen bloedonderzoek gedaan schijnt. Iemand die dat kan weerleggen? :)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:14

Dan zou je bij hun zelf moeten zijn, maar dit staat er op de site

"Op internet gaan nogal wat verhalen rond. O.a. dat het virus op Manege Ten Bosch in Westervoort geconstateerd zou zijn. Dit is echter niet het geval. Uit voorzorg heeft Toon Beerling/Mange Ten Bosch vanmiddag een dierenarts geraadpleegd. Deze heeft vastgesteld dat paarden op ‘onze’ locatie het virus niet hebben."

Mandy

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:16

Jan Nas is daar toch op stal geweest om te checken en uit te leggen

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:22

Mandy schreef:
Jan Nas is daar toch op stal geweest om te checken en uit te leggen

ja volgens mijn pensionhouder wilde j. nas ineens geen informatie meer geven en heeft onze eigen dierenarts toen laten bellen omdat dierenartsen onder elkaar wel info door geven..

en onze dierenarts zegt weer dat er uit eerdere testen zoveel waardes naar boven kwamen die leken op rhino en dat er bij de 2de testen dus geen rhino uitkwamen en dat de lingebrug precies het zelfde als onze stal heeft gedaan en dus ook een hek dicht en het andere hek open met een brief erop dat mensen van buitenaf moeten weg blijven.
ze zeggen dus ook dat er helemaal geen merries veulens verworpen hebben, maar volgens klanten hier op bokt zouden er 2 veulens verworpen zijn.

mijn pensionhouder zegt dat er absoluut geen rhino is en dat het alleen bij die 3 aangegeven stallen is momenteel.
hij zei ook dat als er wel rhino is dat het ook bij ons op stal had moeten zijn omdat wij vorige week nog wedstrijden hadden en er toen ook paarden vanuit nijmegen en de lingebrug bij ons op wedstrijd waren geweest en er bij ons ook paarden ziek hadden moeten zijn, wat niet het geval is.
wel blijven wij zeker tot volgende week nog gesloten voor mensen van buitenaf en voor wedstrijden omdat het 2 weken zou duren volgens de pensionhouder voor het rhino virus verdwenen is.

ChaosJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:26

Mandy bedorlt westervoort. Maar hij zegt gelijk na zijn bezoek ze hebben het niet. En bloedonderzoek dan....??

loezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:11

de flierenberg is nog niet helemaal koortsvrij hoor, we tempen nog steeds 2 keer per dag, gisterochtend niks, gisteravond 1, vanochtend weer niks, en vanavond, zijn ze nu mee bezig. we kunnen pas gaan aftellen als alles helemaal koortsvrij is...

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:34

Chaos schreef:
Nijgraaf had op de site staan dat ze nu toch neurologische vorm denken te hebben?????
Lekker verhaal. :(

OH?! Bij ons op stal?! Er is nog geen enkel dier ziek hoor :n .

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:35

Chaos schreef:
Mandy bedorlt westervoort. Maar hij zegt gelijk na zijn bezoek ze hebben het niet. En bloedonderzoek dan....??

Bloedonderzoek is inderdaad niet gedaan.. Nas zei dat zodra ze koorts hebben, we een DA moeten bellen...

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:46

Vraagje he, misschien heel stom hoor... Bij ons op stal is het nog ver weg... Maar zou ik iets weerstandsverhogends kunnen geven? mijn merrie heeft op dit moment geen al te beste weerstand...

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:49

Laurabyoux schreef:
Vraagje he, misschien heel stom hoor... Bij ons op stal is het nog ver weg... Maar zou ik iets weerstandsverhogends kunnen geven? mijn merrie heeft op dit moment geen al te beste weerstand...

lysine

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:54

Ik ben er bij geweest toen dat paard in Presikhaaf zo ziek was, ze moesten hem de stal in schuiven met een tractor (deden ze wel voorzichtig, klinkt erger dan het was) (toeval dat ik er bij was). Ik heb al genoeg koliek gezien om het niet vreemd te vinden als het bij dit paard om Rhino gaat. Ze hebben de pech natuurlijk dat er zoveel mensen komen. Is verder geen paardenbedrijf ook gelukkig.

Ik hoop dat stallen hierbij eerlijk zullen zijn, en niet wegens geld/goede naam de stal zo lang mogelijk open proberen te houden. Ik durf eerlijk toe te geven dat ik dit niet vertrouw, daarom ook besloten om voorlopig even binnen het hek te blijven.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:57

wat ik me afvraag is als het een virus is wat bij mensen een koortslip veroorzaakt en bij katten niesziekte, is het dan niet het zelfde virus en kunnen die dan niet ook besmetten?

maar goed, stal bij vrienden kom ik niet totdat alles weer rhino vrij is, niet omdat daar iets is, maar uit angst dat het via mij daar komt, ook de eigenaar van mijn verzorgpaarden even mail gestuurd, deze staan op de wei en ze heeft mij er verder niks over gezegd, dus vraag me af of het bekent is.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:23

Wel of geen fan van een Da, dat maakt in dit geval niet het verschil voor de getroffen stallen. Alertheid en verantwoordelijkheid blijft geboden! Hoop echt dat er verder geen uitbraken komen, en dat men op tijd heeft gereageert. Voor iedereen die getroffen is, heel veel sterkte, hoop dat jullie paardjes er goed doorheen komen.

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:30

zal wel een domme vraag zijn maar wat zijn nou de symtomen van internet wordt ik ook niet echt duidelijk.
internet zegt puur verkoudheid maar hoe zie je dat verschil nu ik heb een pony die dit geregeld is maar die heeft nooit koorts en steekt ook verder niks aan.

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:31

Ik hoorde vandaag dat een 6 jarige van de stal in Heumen in de Kliniek staat en die zou het niet redden zoals het er nu uit ziet. Een 2e heeft ook verlammingsverschijnselen.

Maar dat is van horen zeggen.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:40

tribeworld schreef:
zal wel een domme vraag zijn maar wat zijn nou de symtomen van internet wordt ik ook niet echt duidelijk.
internet zegt puur verkoudheid maar hoe zie je dat verschil nu ik heb een pony die dit geregeld is maar die heeft nooit koorts en steekt ook verder niks aan.

tempen, bij koorts kan alleen bloedonderzoek uitwijzen of het om rhino gaat heb ik gehoord, dit weet ik niet zeker.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:40

liempje schreef:
Ik hoorde vandaag dat een 6 jarige van de stal in Heumen in de Kliniek staat en die zou het niet redden zoals het er nu uit ziet. Een 2e heeft ook verlammingsverschijnselen.

Maar dat is van horen zeggen.

jeetje, gaat lekker zo ;(

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:56

Wij moeten 3 maart naar de NK in Ermelo,ben de pony Lysine aan het voeren om de weerstand te verhogen.
Heb net de startlijst even bekeken ,er staat ook iemand op uit nijmegen!
Eigenlijk hoop ik dat ze het aflassen.En anders moet ik nog maar even goed nadenken of we wel gaan.

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:11

Ik zou er geen seconde over na hoeven denken en niet gaan om elk risico te vermijden !

Waar koop je Lysine en wat is het precies ?

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:14

Heb gister even vlug bij de drogist tabletten voor mensen gehaald,word gebruikt om weerstand tegen lipblaasjes op te bouwen.Hier zit per dagdosering 1000 mg L lysine in.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:15

chip schreef:
Ik zou er geen seconde over na hoeven denken en niet gaan om elk risico te vermijden !

Waar koop je Lysine en wat is het precies ?

lystine is een voedingssupplement, dit kun je ook aan mensen en katten geven.
het zorgt ervoor dat de weerstand omhoog gaat waardoor de kans dat ze na besmetting ziek worden kleiner is en het zorgt er ook voor dat het herpes virus zijn minder goed kan delen.

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:16

Dit kun je ook bij de paardendrogist bestellen. Lysine + vitamine B6.

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:17

Dankjewel !

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:17

Lysine b6 zit ook in sommige brokken en van de groene os is er ook een supplement van voor paarden