Plotselinge gedragsverandering wat zich uit in zichzelf..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Re: Plotselinge gedragsverandering wat zich uit in zichzelf..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 18:42

Gelukkig nieuwjaar!

Hoe gaat het TS? Zowel met je vader als Kyana?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 18:44

Gelukkig nieuwjaar!

paps is thuis,rustig aan maar gaat goed.Dank je!

Kyana maakt het ook goed,op een dik blijvend achterbeentje na,ene keer dikker als anders.
Morgen een data plannen voor rontgen.Ze loopt niet kreupel dus we gaan te voet naar de dierenarts praktijk.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 19:14

verder is ze wel erg vrolijk de laatste tijd :j

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 20:42

Fijn dat hij thuis is. Hij zal geschrokken zijn (en jullie ook)!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:46

de beste wensen en ik hoop voor je dat je het nieuwe jaar beter in gaat dan dat je het oude jaar bent ingegaan. veel sterkte en succes toegewenst op beide fronten. ook nu blijf ik je hier volgen.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 22:37

Dankje!
Eveline zou deze week weer langskomen.Ben benieuwd.
Meeste klachten zijn nog niet echt over.bijt nog met poetsen al is het wel Wat minder.benen dik en loopt nog niet lekker.ze is vandaag weer mee naar buiten geweest.laatste stuk al piafferend,madam kreeg de kolder in de kop haha. Volgende week ook de smid,niet te kort laten zetten dus Ben benieuwd..

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 22:38

kinel schreef:
de beste wensen en ik hoop voor je dat je het nieuwe jaar beter in gaat dan dat je het oude jaar bent ingegaan. veel sterkte en succes toegewenst op beide fronten. ook nu blijf ik je hier volgen.

Voor Jou ook!

kalama

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 02:03

Een goede gezondheid toegewenst !!!
Leuk te horen dat je vader terug thuis is!!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:26

timokyana schreef:
Dankje!
Eveline zou deze week weer langskomen.Ben benieuwd.
Meeste klachten zijn nog niet echt over.bijt nog met poetsen al is het wel Wat minder.benen dik en loopt nog niet lekker.ze is vandaag weer mee naar buiten geweest.laatste stuk al piafferend,madam kreeg de kolder in de kop haha. Volgende week ook de smid,niet te kort laten zetten dus Ben benieuwd..

Wat had Eveline voor nieuws?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 13:24

In alles zou vooruitgang zitten,behalve de rug en de gewrichten.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:41

Op zich fijn maar wat heeft ze in de rug/gewrichten gezien, artrose/artritis?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 14:48

Niets,immers geen rontgenogen ;-)
Flauw grapje natuurlijk.Ze denkt in de benen wel aan artrose,maar dat dacht ik zelf ook al.
De rug is iets waar ze toch steeds op terug komt,tevens een moeilijk iets om te onderzoeken omdat een paardenrug nogal breed is schijnt voor rontgen.

Achter de schermen gaan we overigens nog steeds door met deze puzzel,morgen komt de smid,ik wil hem vragen of hij om de 4 weken wil komen voortaan en wil kyana zelf bijvijlen zodat het minder belastend word voor haar.
Overige plannen zal ik hier vermelden zodra ze aan de orde zijn.

De zekerheid die er wel is dat we niet met de trailer meer op pad gaan naar klinieken (spoedgevallen uitgesloten) en dat ik haar zeker niet op ga pakken qua beweging met de dikke achterbenen en verdere onduidelijkheden.Hiermee bedoel ik longeren/rijden etc.
Ik kreeg nog een goede dierenarts aangeraden met wie ik denk ik wel een afspraak zal maken.
Verder heb ik een reading laten doen,erg persoonlijk en omdat er mensen zijn die er niet in geloven ga ik deze ook voor me houden. ;)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:22

over readings hoor je idd wisselende verhalen, maar je kan toch wel meedelen of je er iets aan gehad hebt of niet.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:21

Fijn hoor dat het nu toch wat rustiger is..Hoop dat het met je vader ook inmiddels wat beter gaat..Ik ben ook heel benieuwd naar de reading en niet alleen uit nieuwsgierigheid maar gewoon om te weten wat de stem van Kyana is in dit geheel..Kan me ook wel weer voorstellen als je het niet wil delen..Fijn dat Kyana nu tenminste niet meer met de trailer hoeft!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 07:34

@petitparis, tuurlijk.Gevoelsmatig heb ik er zeker wat aan gehad.Indien readings werkelijk mogelijk zijn en de waarheid verkondigen komt het overeen met wat ik voel.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 09:20

timokyana schreef:
Flauw grapje natuurlijk.Ze denkt in de benen wel aan artrose,maar dat dacht ik zelf ook al.
De rug is iets waar ze toch steeds op terug komt,tevens een moeilijk iets om te onderzoeken omdat een paardenrug nogal breed is schijnt voor rontgen.

Vreemd dat ze dat niet kan 'meten' in de rug. Voor een lecherantenne maakt het geen fluit uit waar in/op het lichaam je meet en of dat nu wel of geen 'moeilijke' plek zou zijn. Persoonlijk zou ik een andere therapeut in de arm nemen. Je hebt er namelijk niets aan als ze geen compleet beeld kan geven.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 10:24

timokyana schreef:
De zekerheid die er wel is dat we niet met de trailer meer op pad gaan naar klinieken (spoedgevallen uitgesloten) en dat ik haar zeker niet op ga pakken qua beweging met de dikke achterbenen en verdere onduidelijkheden.Hiermee bedoel ik longeren/rijden etc.

Wat jammer dat dat niet meer gaat. Is er nu nog iets dat je kunt doen om haar lijf weer bete rin beland te krijgen? Ik bedoel een beteren verhouding tussen de spier en vet-massa en het verbeteren van de hart-long conditie?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 10:37

singasong schreef:
timokyana schreef:

Vreemd dat ze dat niet kan 'meten' in de rug. Voor een lecherantenne maakt het geen fluit uit waar in/op het lichaam je meet en of dat nu wel of geen 'moeilijke' plek zou zijn. Persoonlijk zou ik een andere therapeut in de arm nemen. Je hebt er namelijk niets aan als ze geen compleet beeld kan geven.

TS heeft al behoorlijk wat in de arm genomen lijkt me! :)
En tja, als deze persoon alles kon zien zouden we alle röntgenapparatuur (en artsen) wel de deur uit kunnen doen...

Fijn weer even wat te horen TS!

Hoe is het met je vader? Knapt hij al weer wat op?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:40

IMJ schreef:
[TS heeft al behoorlijk wat in de arm genomen lijkt me! :)
En tja, als deze persoon alles kon zien zouden we alle röntgenapparatuur (en artsen) wel de deur uit kunnen doen...

Het is me niet ontgaan dat ze 'al behoorlijk wat in de arm genomen heeft'. ;)
En zoals ik al eens eerder heb aangegeven is niet iedere therapeut hetzelfde kwa niveau. En daar zit nu net het verschil in.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:13

Dat begrijp ik wel hoor maar je kan onmogelijk alle verschillende therapauten, DA's, klinieken, osteopaten, helderzienden etc laten komen of bezoeken die al in dit topic aangedragen zijn toch?
Financieel ook niet echt haalbaar..

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 19:49

Abacab schreef:
timokyana schreef:

Wat jammer dat dat niet meer gaat. Is er nu nog iets dat je kunt doen om haar lijf weer bete rin beland te krijgen? Ik bedoel een beteren verhouding tussen de spier en vet-massa en het verbeteren van de hart-long conditie?

Wat een moeilijke vraag om te beantwoorden.
Helaas momenteel veel pech bij de paarden,mijn ruin staat ook met een dik achterbeen.Even afwachten of dit een ontsteking is (hij krijgt antibiotica).Indien zijn been niet slinkt zullen ze van hem en Kyana foto's komen maken.Ik probeer dan zo snel mogelijk de afspraak te maken.Afhankelijk wat hier uitkomt zal ik met mijn dierenarts overleggen wat nog mogelijk is voor haar qua beweging.Voor haar buikspieren zou het prettig zijn als we hier wat oefeningen voor mogen doen,echter nu met haar achterbenen durf ik het niet goed aan momenteel.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 19:51

singasong schreef:
timokyana schreef:

Ze meet zeker iets in de rug,artrose maar kan ook een breuk e.d. zijn.Het is gewoon onduidelijk.
Ze staat vrij goed aangeschreven.
Door de persoon die de reading heeft gedaan is mij een andere therapeut aangeraden,een die ook dierenarts is.Misschien ken je haar wel, willeke.

Om eerlijk te zijn is na veel pech bij de paarden de geldput aardig leeg,daar ga ik heel eerlijk in zijn.Uiteraard zullen noodzakelijke dingen behandeld worden.Helaas is vandaag de dierenarts voor 2 ruinen van mij geweest en vorige week om de twee merries op de echo te zetten.Ik onthoud ze niets aan medische zorg,echter ik kan gewoon niet alles momenteel.
Eerst de foto;s van de benen,dit lijkt me nu even prioriteit nummer 1.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 19:55

Met mijn vader gaat het goed gelukkig.Dank je!
Zelf even in een emotionele rollercost,nadenken over een eventuele noodgedwongen beslissing over de verkoop/'weg doen' van enkele paarden van mij.
Erg persoonlijk verder en ik zal hier weer reageren als ik meer nieuws heb van kyana.
Momenteel doet ze het 'goed'. Ze is lief en aanhankelijk en ik geniet van haar.Haar gewrichten smeer ik in met een milk.Ze staat verder op de regumate (bijt nu niet) en op druppels voor haar gewrichten.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 07:14

ik vind het top wat je allemaal voor je paarden over hebt. :j

ik denk dat er niet veel mensen zijn die alles tot op de bodem gaan uitzoeken..en heel eerlijk gezegd had ik dat zelf ook niet gedaan.
mooi dat het met kyana nu best goed gaat,hopelijk is de regumate net de oplossing voor haar
en rugproblemen kunnen ook weer voortkomen uit problemen met de eileiders,dus kan ook zijn dat dat straks ook wel opknapt :j

Citaat:
nadenken over een eventuele noodgedwongen beslissing over de verkoop/'weg doen'van enkele paarden van mij.

hoeveel paarden heb je dan?
wel jammer als er wat weg moet :(:)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 07:19

Teveel :+ en alles zit een beetje tegen,meestal komt het allemaal tegelijk. (nu al hele nacht op met zieke hond bv)
Ach...*schuift glas roosvice , komt wel goed schatje *....