Graasmasker -> paard echt dunner?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nordsvensk

Re: Graasmasker -> paard echt dunner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 16:16

Mijn graasmasker is ook besteld, ben benieuwd als het hier ook werkt :)

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 17:07

Dobel schreef:
ik heb nu van harry horse maar gister merkte ik dat haar onderlippie t vel eraf is dus staat ze ff zonder.. kan ik hier iets aan doen?

Is de korf wel groot genoeg?
Anders even een stukje fleece in maken. Had mijn uk in het begin ook. Nu heeft hij eelt op zijn kin :D

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 20:05

Sonja89 schreef:
nadita schreef:
Ik wil graag foto's zien van je creaties.

Natuurlijk, dit is hem geworden:

[ Afbeelding ]

Helaas kon ik hem vandaag na 2 uurtjes alweer afdoen, hij werkt nog niet naar behoren. De tie-wraps aan de voorkant waren losgewrikt door het weidegenootje en de lusjes van de korf zelf (die om het halster en om het witte bontje zitten) veroorzaken blijkbaar de schuurplekjes. Op die lusjes ga ik dus nog stukjes fleece naaien en voor de tie-wraps aan de voorkant moet ik ook nog iets verzinnen...

Aan de voorkant van de korf heb ik trouwens geen rand fleece zitten, want daar schuurt hij dan weer niet mee. Maar het zou wel heel makkelijk kunnen!

Oh vreselijk benauwd, alles volgebouwd en er is al nauwelijks neusvrijheid.

Dat worden benauwde tijden in de zomer.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 20:08

Dat zal wel meevallen Ragdollcat, op de foto is het niet te zien, maar er zit genoeg ruimte tussen de bontjes en het fleece. Het is namelijk een los masker ;) Aan de voorkant knip ik de banden nog open voor de neusgaten, dus hij is zeker niet zielig.

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 20:39

Een pony bij mij op stal heeft zijn tanden helemaal versleten door de greenguard. Hou dat dus goed in de gaten....

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 22:46

Sonja89 schreef:
Dat zal wel meevallen Ragdollcat, op de foto is het niet te zien, maar er zit genoeg ruimte tussen de bontjes en het fleece. Het is namelijk een los masker ;) Aan de voorkant knip ik de banden nog open voor de neusgaten, dus hij is zeker niet zielig.

Het zag er vreselijk benauwd uit. Toen ik nog graaskorf gebruikte van IM, knipte ik altijd rondom de neusgaten alles weg en dan was het ook nog eens de fullmaat en dat voor een Arabier van 1,55 m.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 22:56

Ragdollcat; Overdrijven is ook een vak... Maar wees gerust, ik sta niet bekend om het laten oververhitten van mijn beesten. Het wordt goed in de gaten gehouden.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 12:58

Ik overdrijf niet, want mijn paard had nergens last van en zelfs geen schaafwonden of wat dan ook, en dat dan zonder doekjes en of bontjes eraan, want het heeft vrij brede kaken en dan zit de randen van de korf niet tegen zijn kaken aan te schuren bij het grazen.

Terwijl andere paarden dat ik ken wel wondjes hadden van precies op de maat of iets groter dan de precieze maat.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:17

Ik heb overal bontjes aan. Rondom de korf, achter de oren... Ik kijk eerst waar ze plekjes krijgen en maak er dan bont in.
Mijn miniatures hebben dunne velletjes. Met de bontjes heb ik nergens last van.
En zie voor elk paard maar eens een korf te vonden die 100% goed past.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:46

Mijne is binnen gekomen, heb een maat L besteld.. Maar vind hem zo los wel erg groot ogen..

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 15:12

Nou ik heb mijn 2e hands graasmasker ook binnen. Hij is van Harry's Horse.

Afbeelding

Het gras op de weide is alleen nu al zodanig kort dat ik me afvraag of het handig is om er nu al mee te beginnen. Ik ga, zoals hier al eerder is gedaan, zelf 'bontjes' maken van microvezeldoekjes en klittenband.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:30

Mag ik hier ook een vraag stellen? ik moet een graasmasker gaan bestellen voor mijn fjord. Al is het maar 2 dagen in de week, maar hij moet minder binnenkrijgen. ''helaas'' staat hij bij een pony van 31.. Die moet meer eten om er fatsoenlijk uit te zien :)

Pony heeft cob halsters, maar die zijn dan lang in de bakstukken. Maar zijn neusomtrek heeft dat wel ''nodig'' (dan valt de maat goed). Ik wil het masker graag bij Agradi bestellen (daar keuze uit kerbl, HH, Imperial riding en Pfiff http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... egorie/206 ) maar wil graag de goede maat natuurlijk..
Is er hier iemand die een maat-advies zou kunnen geven? :)

pony33

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:02

Nordsvensk schreef:
Mijne is binnen gekomen, heb een maat L besteld.. Maar vind hem zo los wel erg groot ogen..

Heb ik nou ook, de neus van het smalste koppie past er haast 2 x in. Maar cob maat van de welkoop merk, iets duits, was best krap, 2 vingers ruimte ongeveer tussen kaak en korf, nu bijna 2 vuisten :') Maar goed , hij blijft zitten, ze schuurt hem niet af (nog niet iig) en ze lijkt het wel best te vinden :j

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:47

Ik ben aan het brainstormen wat betreft de GG, Karlijn heeft niet echt een hekel aan het ding en graast er goed doorheen.
De meeste bloempotten vind ik erg benauwd en ook een erg klein gaatje, ze mag best wel wat gras binnen krijgen alleen wat minder dus wat dat betreft is de GG ideaal.
Alleen die tanden hè, het materiaal is gewoon echt te hard, ik hou Karlijn haar gebit goed in de gate en merk dat haar tanden nu al wat beginnen te slijten.

Het moet toch te doen zijn zo'n GG aan de binnenkant te bekleden met een zachtere rubber zodat dat kan slijten i.p.v. haar gebit...
Bijvoorbeeld bekleden met plaatrubber.. De oplossing kan niet moeilijk zijn, snap niet dat vanuit GG er nog geen oplossing is gekomen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 22:49

nadita schreef:
Ik heb overal bontjes aan. Rondom de korf, achter de oren... Ik kijk eerst waar ze plekjes krijgen en maak er dan bont in.
Mijn miniatures hebben dunne velletjes. Met de bontjes heb ik nergens last van.
En zie voor elk paard maar eens een korf te vonden die 100% goed past.

Ja, dat is en blijft erg lastig om echt goed passend iets te vinden.

Ik heb het op deze manier opgelost, door een grote maat te nemen waardoor het niet te krap wordt bij de kaken bij het grazen, voor mijn paard is het de goede maat.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 09:43

Pfiff moet je in elk geval niet doen, die was hier na 4 dagen al helemaal stuk!! Heb nu de imperial, die zit goed, maat komt overeen met zijn normale maat. Hij krijgt wel lichte schuurplekjes, maar ik hoop dat dat gewoon overgaat. Wel vind ik het weinig ademruimte. Hoe doen jullie dat? Hij is nog wel boos als hij hem omkrijgt en na een paar uur doet hij hem zelf af, maar dan is het meeste verse gras al op. Ik zie wel al verbetering!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 10:38

Hier slijten de tanden niet door de greenguard..Ze wordt gewoon elk kaar even nagekeken door de tandarts maar totaal geen problemen door dat ding...

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:38

Ragdollcat schreef:
Ik heb het op deze manier opgelost, door een grote maat te nemen waardoor het niet te krap wordt bij de kaken bij het grazen, voor mijn paard is het de goede maat.

Die van mij heeft aan beide kanten bijna zeker 4 cm ruimte en toch schuurplekjes. Een grote maat geeft dus geen garantie!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:50

Ik heb het enkel over mijn eigen paard, voor hem is het de goede maat/ oplossing.

Ik heb nooit gezegd dat het gegarandeerd is dat de paarden dan schuurplekvrij is.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 20:48

Die van mij had vorig jaar de eerste weken ook enkele schuur plekjes daarna was het over.

Caira, ik heb het zelf zo opgelost, de schaar erin gezet.
Afbeelding

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:10

Is dat die van Imperial riding? Zo ziet die er niet zo benauwd uit inderdaad.
Ik zit te twijfelen welke maat ik dan moet nemen, L of XL. Betreft een appaloosa merrie van 1.70m dus denk eerder een XL toch?
Vind alleen dat gaatje waar ze doorheen kunnen eten zo klein.. Dan krijgt ze echt maar weinig binnen.. Zou liever een Plusje ofzo in het midden zien..

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:51

Ja deze is van imperial riding. Het gaatje vind ik zelf niet klein, in het begin wel maar mijn merrie is er echt handig mee geworden :)) Mijn merrie heeft maat M en heeft normaal net maat cob, geen idee hoe ze vallen bij grote paarden eerlijk gezegd.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 22:02

En met deze slijt dus het masker zelf en niet de tanden?

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 22:47

@Kasmir
Inderdaad. Uiteindelijk eindigd hij zo
Mocht je het idee hebben dat ze te weinig eet met het gat, dan kan je deze altijd zelf groter maken.
Ik zou het gewoon even afwachten, want ze worden er vanzelf handig mee. De mijne krijgt er zelf hooi doorheen! :')

Mijn pony heeft maat cob van halster en een L van de IR korf.

Op de foto van Pluklief is de onderste baan eruit geknipt. Zelf doe ik altijd de middelste. Het is maar net waar de neusgaten uitkomen, maar voor mijn gevoel blijft hij steviger als de onderste rand blijft zitten.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 23:05

Op zich heeft die denk ik niet heul veel stevigheid nodig, het viel me op dat ze zich verrassend snel overgaf aan de GG en het toen wel best vond. Ze stond helemaal niet mee te schuren alleen op stal voordat ze naar de wei ging (paarden krijgen allemaal het halster om en dan worden de deuren open gegooid dus dan staat ze even met korf in de box). Maar aan het hek bij de wei heeft ze niet een keer staan schuren met de korf, ze staat er gewoon mee te vreten xD En ze loopt wat meer omdat ze telkens haar hoofd opnieuw in het gras moet duwen zodat er weer nieuwe sprieten doorheen steken xD

Ik denk dat ik dan toch ook een kort van IR ga proberen, die GG is geen succes voor haar gebit :n En dan sowieso de XL, als jouw haffie al een L heeft dan is een XL zeker niet te klein.
Dan ga ik denk ik net als pluklief ook de 2 verticale banen bij de neusgaten wegknippen, dat ziet er opzich wel goed uit. Heeft deze aan de binnenkant nog bontjes nodig?