Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
petitparis schreef:@zwerte: de mijne is altijd lelijk blijven bokken en springen, maar spierstijfheid, vasthouden in rug en lenden zijn mij allemaal bekend. Ik moet wel zeggen dat mijn paard bokt en haar kont uitslaat alsof ze iets los of van zich af wil gooien/stampen.
oh hormonale veranderingen zijn ook niet zo bevorderlijk. Weet de juiste volgorde ni meer. Maar dacht dat het zo zat:
pijnlijke eisprong => lenden vastzetten hierdoor stresspunt voro de maag thv plek onder het zadel "afgeklemd" => maagpijn
@Ikaw: zelfs voor 1 zakje bute, zorg ik dat mijn paard voldoende ruwvoer in z'n maag heeft en onmiddellijk iets ondersteunends bijkrijgt. (in ons geval kruidenmix van de DA)
lkaw schreef:Stom.... ik typ muesli. Maar hij krijgt slobber (mash)![]()
Ik heb de slobber nodig om al die bende in kwijt te kunnen.... Ik zou anders niet weten hoe ik al die supplementen erin zou moeten krijgen. Hij is namelijk niet de gemakkelijkste eter en vooral de pijnstillers zijn moeilijk weg te krijgen.
Hoe geven jullie anders de granules?
lkaw schreef:volgens mij mag je het niet met iets waterigs mengen dan lossen ze te vroeg op.
Met olie mag wel.Ik deed het door de muesli en zag inderdaad ook wel wat liggen daarna maar liet het liggen zodat er toch steeds wat van mee op werd gegeten.
petitparis schreef:je mag dat dagelijks geven. Dosering hangt er wat vanaf. Ik geef meestal 2x 2 eetlepels. Maar weet er ook die 5 eetlepels geven, maar da's dan meer tegen verzuring vd spieren dacht ik.
First_Unique schreef:Dankjullie voor het advies! Mag ik weten waar jullie gastrogard vandaan halen en waar jullie precies abler bestellen? Heb al wel 2 sites gezien maar ben benieuwd of dat dezelfde sites zijn als waar jullie het vandaan halen. Hoelang duurde het trouwens voor abler bij jullie binnen was?