Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ellepel schreef:ik denk dat je gewoon nog even moet afwachten,je paard staat net 2 weken op het land.en het duurt wel even voordat een lichaam zich herstellen kan.
mijn pony heeft ook de prednisonkuur gehad en toen was het ook niet meteen over..die hoestte daarna ook nog wel.
eet jouw paard nu volledig gras dan of word het bijgevoerd met hooi op het land..daar zit ook nog veel stof in
wacht nog even af,en overleg met je veearts,die heeft je paard in behandeling en weet ook hoe snel je paard op moet knappen.
het is erg droog en dat werkt ook niet mee,zou best kunnen dat je paard nadat het geregent heeft wel opknapt
Jibbel schreef:Ja is een mooi product! Of het echt heeft geholpen bij de luchtweg problemen van mijn paard kan ik niet zeggen, maar baadt het niet, dan schaadt t ook niet.
Jibbel schreef:Verwacht ook geen wonderen in zo'n relatief korte tijd. Wat jij ziet, deed die van mij ook. 1 dag fantastisch, dagen daarna toch een soort ingekakt. Bij mij hielp het gewoon echt goed om toch door te blijven bewegen, dan maar wat trager in tempo, maar toch even alles los maken. Conditie moet ook terug opgebouwd worden en ineens zo gek doen is niet alleen aanslag op luchtwegen, maar ook op de rest van het lijf.
Het hoesten doet die van mij ook nog en vooral als ik een paar dagen weinig tot niets met haar heb gedaan. Beweging is dus echt het sleutelwoord. En af en toe een kuch, daar maak ik me minder deuk om dan het knijpen en benauwde.
Heb je de prednison wel rustig moeten afbouwen? Langere tijd een lage dosering kan minder kwaad dan langdurig de volle dosis.
2005 schreef:Jibbel schreef:Ja is een mooi product! Of het echt heeft geholpen bij de luchtweg problemen van mijn paard kan ik niet zeggen, maar baadt het niet, dan schaadt t ook niet.
Het klinkt als een goed product inderdaad. Ik voer nu Easy Breathing van Naf, maar heb het idee dat het daar eerder erger van wordt?
flappie2 schreef:@2005 het kan ook zijn dat de boel los komt door de Naf easy breathing, en dat het hoesten daardoor tijdelijk erger wordt. Als slijm in de luchtwegen los komt wordt dat door middel van hoesten naar buiten gewerkt. Het hoesten zal dan langzaam minder worden omdat de hoeveelheid slijm in de longen minder wordt.
2005 schreef:@flappie2: het is een meestal een droge kuch, lijkt vooral op irritatie voorste luchtwegen. Soms wat diepere hoest, die is dan wel vrij krachtig meteen, maar komt heel weinig voor. Het is nogal vaag, DA heeft vorig jaar gekeken (precies hetzelfde hoestje) en toen was het irritatie van de voorste luchtwegen en niks verder te vinden. Longen waren schoon. Is ook vrij snel overgegaan met sputolysin.
Heb later een andere DA nog eens de longen laten luisteren en die hoorde toen niks vreemds.
Vandaag gereden, ging hele tijd heel goed en opeens begon ze te kuchen. Waren nu ook iets hardere kuchen dan normaal. Naf Easy breathing heeft ze de hele emmer van op, onderhand zou het dan toch wel iets minder moeten worden? Van de week komt de DA langs.
Het is zo jammer, ze ging net met rijden onwijs vooruit en had al zo'n tijd niet gehoest.