Francis schreef:Balance, ik bedoel ook eigenlijk niet zozeer 'pasturebreeding' af raden, maar wel zo één op één een hengst en merrie bij elkaar gooien. Pasturebreeding gaat goed als dat in een normale kudde kan maar één op één moet je (maar da's dan mijn mening) altijd onder toezicht doen. Los of aan de hand boeit me dan niet (hoewel ik dat aan de hand zou doen, als het mis gaat pak je zo'n hengst als'ie eenmaal opgewonden en fanatiek is niet meer even uit de wei als'ie los loopt).
Mee eens. Ik zou altijd een vreemde merrie eerst aan de hand laten dekken, vooral als de hengst nog niet veel gedekt heeft dat jaar. Wat ik hier trouwens aangeboden kreeg bleek dan wel een blijk van vertrouwen maar ik had het nog nooit gehoord. Een hengstenhouder wilde zijn hengst wel bij mij brengen en laten voor een tijdje als ik een veilige ruimte voor hem had. Ik ga dat toch eens overwegen voor volgend jaar, da's voor die man ook een mogelijkheid om andere klanten een kans op een dekking te geven die ze anders misschien niet hadden. Een vriendin komt hier trouwens schouwen over een tijdje bij mijn hengst om de lange trip niet te hoeven doen. Zo helpen we elkaar nietwaar? Wel wat off topic, sorry.