[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

henny_w

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 10:42

Hier ook nog steeds alles dekenloos *\o/*
Maar het stikt al wel van de mugjes. Zowel dat kleine rotspul als de gewone muggen.

Het gras in de wei ziet er al wel heel aanlokkelijk uit maar daar wacht ik nog even mee. Zoals Ellepel ook al schreef, het zit nu bomvol suikers.

Jannuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 12:30

lynneke23 schreef:
Kan iemand me vertellen of de eczeemdekens: 'horsegear' en 'shires' sweet itch beiden vooraan aan de borst gevoerd zijn met gladde stof zodat het niet gaat schuren? Ik twijfel tussen beide. Heb nu een gewoon vliegendeken maar hij schuurt zijn voorpluk, vandaar dat ik iets zoek dat tot over de oren gaat.

Horsegear heeft gladde stof aan de voorkant

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 12:46

Hier staat ze nog zonder deken. Sinds december bezig met de immuuntherapie en ik hoop echt ontzettend dat het gaat werken. Mone schuurde vorige 2 jaren pas vanaf juni, dus het is voor ons nog even afwachten. Gister wel veel vliegjes en andere vliegende ellende op stal, maar geen schuren. Ze ging wel in de schuilstal staan ipv het hooi te gaan eten, maar ze had op stal ook net een halve plak hooi en een voerbakje gehad, dus wellicht was het alleen uitbuiken. Maar het stalpersoneel en ik zelf houden dit de komende dagen even goed in de gaten.
Mone graast wel wat kantjes onder het hek door, sinds een week of 2-3, maar tot op heden dus geen eczeem-jeuk. Wel veel schilfers op de buik, maar niet zien buikschuren.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 21:34

Hoi allemaal,

Hopelijk mag ik tussendoor een vraag stellen? Heb de zoekfunctie geprobeerd en her en der wat gelezen maar ben er nog niet uit.

Mijn paard heeft luizen en ga morgen een middeltje bij de DA ophalen. Heb even niet begrepen welke maar dat zie ik morgen (ik woon in engeland en die medische namen onthoud ik niet altijd :+ )

Kan ik zijn deken en halster gewoon in de wasmachine wassen met iets? Ik heb voor het gemak even nieuwe poetsspullen gekocht.
En mijn paardenjas en broeken, hoe moet ik die wassen? Met een mensen luizenshampoo/wasmiddel?

Thanks!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 21:48

Ik gooi de deken op na het wassen zodat de deken ook doorweekt is met het middel. Tijdens het wassen heeft ze haar halster aan, dus dan is die ook meteen schoon. De borstels gooi ik in dezelfde emmer.
Mijn eigen kleren was ik niet bijzonder. Gaan gewoon met de rest mee in de wasmachine. Paardenspul gaat altijd al in een hete was.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 08:21

woepsie90 schreef:
Hoi allemaal,

..

Mijn paard heeft luizen en ga morgen een middeltje bij de DA ophalen. Heb even niet begrepen welke maar dat zie ik morgen (ik woon in engeland en die medische namen onthoud ik niet altijd :+ )

Kan ik zijn deken en halster gewoon in de wasmachine wassen met iets? Ik heb voor het gemak even nieuwe poetsspullen gekocht.
En mijn paardenjas en broeken, hoe moet ik die wassen? Met een mensen luizenshampoo/wasmiddel?

Thanks!

Een vriendin van mij heeft onlangs haar luizenfjord goed schoon gekregen met Veerust. Die spuitbussen die gewoon bij de Welkoop te koop zijn. Geen idee of je daar in Engeland ook aan kunt komen?

Ze heeft de behandeling na 2 weken herhaald en het resultaat is super.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:43

Maar ze krijgt een middel van de dierenarts he.
Je kunt daar ook de borstels etc mee schoon maken.
Of als ze in engeland halamid verkopen,zoiets gebruiken :j

Hier had ik dus spotinor grhaald, op 2 paarden gedaan,allebei nog steeds luisvrij.
Alleen mij merrie reageerde wat allergisch en kreeg kale plekken op de plaats waar de spotinor was aangebracht.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 14:45

Zijn er hier mensen die de horsegear sweet itch hebben. Ik heb nu de bucas en die werkt prima, behalve achter de oren, dat stuk is gewoon niet bedekt en dit schuurt ze dan ook helemaal kapot.
Blijft de horsegear wel goed zitten achter de oren.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:29

Meh. Zondag pony maar de deken opgedaan omdat het niet waaide en ze onrustig was. Had gehoopt het nog even te kunnen rekken. Daarna heeft het 's nachts aardig wat geregend en nu is het gras hard aan het groeien. Pony stond vandaag ineens met harde manenkam. Ik hou van de lente, maar de start van het eczeemseizoen vind ik toch altijd weer erg jammer. -O-

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:31

Erg is dat he :(:)
Ik ben gek op de zomer,maar niet op alle eczeemzorgen die daar bij horen.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:39

Ja, wel weer even omschakelen. Ik had haar de afgelopen twee jaar op bye bye itch staan, maar laat haar volgende maand dekken en de fabrikant heeft voor de zekerheid afgeraden het te voeren. Ik kan niets schadelijks over de ingrediënten vinden, van de week maar eens met de dierenarts bellen wat die zegt. Zou jammer zijn om er nu mee te moeten stoppen. Maar ik wil ook geen risico's nemen met de dracht. Wellicht toch maar over op fibra.

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:33

Ik vermoed dat bij mijn paard zijn jeukreactie voornamelijk voortkomt uit het eten van gras (suikers).
Nu ben ik van plan dit aan te pakken met een supplement. Ik heb veel positieve verhalen gehoord over Gluco Balance en Drainage. Maar welke van de twee zouden jullie kiezen? Of gebruiken jullie nog iets anders? :)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:15

Iemand interesse om ongeveer 2 kilo bye bye itch kruiden over te nemen nog goed tot 2-2020?
paardlief wenst het niet meer te eten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:17

Ik ben er liever voorstander dan om dan de trigger weg te halen,dus het gras.
Dan liever op een track zonder gras laten lopen
Wel ruimte en beweging, geen zaken waar ze ziek van worden :o :j

Genja wat voor kruiden zijn dat precies?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 22:00

ellepel schreef:
Ik ben er liever voorstander dan om dan de trigger weg te halen,dus het gras.
Dan liever op een track zonder gras laten lopen
Wel ruimte en beweging, geen zaken waar ze ziek van worden :o :j

Genja wat voor kruiden zijn dat precies?

Hier een omschrijving
https://www.medpets.nl/hilton-herbs-bye-bye-itch/

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 22:37

Die van mij heeft vanavond voor het eerst de deken op gekregen.
Ik weet niet of hij eczeem heeft kocht hem vorig jaar bij een handelaar eind van de zomer.
Maar had toen een kort geschuurde staart en een dun bosje manen.
Hij schuurde toen ook vooral zijn buik.
Vanavond zag ik allemaal bultjes op de naad onder de buik en ook rond een oog.
Herkennen jullie bultjes.
Mijn exzeem haflinger had nooit bultjes die schuurde zich gewoon een ongeluk en dat werd kaal en ging kapot.
Hij had ook totaal geen rust, veel mugjes in de lucht en steeds bleef hij wandelen en stampen en zich krabben. Met deken op was het beter maar hij bleef met zijn voeten onder zijn buik maaien

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 07:30

Dat buikschuren zie ik vaak als reactie op suikers, of vet gras/ruwvoer

Maak eens een foto van die bultjes?

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 07:45

Het is weer zover... ze staat ingepakt maar... rond de uier lukt dat niet zo goed. En net als vorig jaar in april-mei krioelt het van de kleine vliegjes onder haar buik. Ik herinner me van vorig jaar dat ze toen ook weer ineens verdwenen waren. Wie herkent dit? (ze bijten vlgs mij wel want ze krijgen er jeuk van).

dimma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 07:50

Anniick schreef:
Ik vermoed dat bij mijn paard zijn jeukreactie voornamelijk voortkomt uit het eten van gras (suikers).
Nu ben ik van plan dit aan te pakken met een supplement. Ik heb veel positieve verhalen gehoord over Gluco Balance en Drainage. Maar welke van de twee zouden jullie kiezen? Of gebruiken jullie nog iets anders? :)

Drainage is altijd goed om te geven, ik doe dat een paar keer per jaar. Daarnaast geef ik de Gluco balance. Bij mijn paard werkt het goed. Staat nu ook op het gras maar nog geen last. Wel uit voorzorg gister de deken opgedaan.

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 07:55

sunny43 schreef:
Het is weer zover... ze staat ingepakt maar... rond de uier lukt dat niet zo goed. En net als vorig jaar in april-mei krioelt het van de kleine vliegjes onder haar buik. Ik herinner me van vorig jaar dat ze toen ook weer ineens verdwenen waren. Wie herkent dit? (ze bijten vlgs mij wel want ze krijgen er jeuk van).

Ja ik. Die van mij heeft er sinds gister ook weer heel erg last van. Ze staat ook ingepakt maar dat is inderdaad niet beschermd zo zielig. Gisteravond had ze er echt last van.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 07:57

sunny43 schreef:

Er zijn speciale uierbeschermers die je aan de buikflap vast kan maken. Heb ik ook voor mijn merrie. Werkt denk ik niet bij dekens als de RSIH, wel bij de 'gewone' eczeemdekens.

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 08:17

Ik heb een uierbeschermer eraan zitten maar moet ff kijken hoe die ook alweer goed vast werd gezet... is niet helemaal afdoende. Heb het item ook weer gevonden en zie... dat ik er twee jaar geleden ook op had gereageerd...dus derde jaar op rij dat ik het opmerk in... april. [SV] OPGELET versch. merries in dorp nu al wondes door vliegen!

natasja1475

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 09:20

Echt heeeeel erg balen, hier de jeuk ook weer in volle hevigheid aanwezig. Had zo gehoopt doordat ik m vorig jaar heb verhuisd naar een plek zonder gras dat t over zou zijn maar helaas. Schuren, trappen naar zn buik, zichzelf kapot bijten, de eerste wondjes op zn oren zijn er al dus dikke ellende T begon wel later dit jaar maar als ik terug lees is dat bij meerdere eczeempaarden t geval. Ik weet t nu echt niet meer. Heb Tectonik besteld en ga dat nog proberen na het lezen van een aantal positieve ervaringen. Als dat niks uithaald dan weet ik t niet meer..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 09:25

natasja1475

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 09:28

Heb m anderhalf jaar lang iedere 6 weken laten behandelen met zon sensor, ondersteuning met diverse bachdruppels, afgezien van dat hij tjdens de behandelingen heel duidelijk reageerde en er best wat aan gehad heeft heeft t voor de jeuk niks gedaan. Daar kwam trouwens wel steeds uit dat de jeuk geen lichamelijke oorzaak heeft