Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sushilla88 schreef:Twee weken geleden trof ik mijn paard (met ZE) aan met een opgezwollen borst. Allemaal kleine bultjes en korstjes, waar pus uitkwam. Het deed haar echt pijn als ik eraan zat. Normaal draagt ze haar RSIH, maar het was te pijnlijk voor haar om mee te lopen. Ik dacht gelijk aan een allergische reactie. Na twee dagen werd het niet minder, dus de VA gebeld. Resultaat antibiotica kuur en niet meer naar buiten tot het over was. Gelukkig sloeg de antibiotica aan en is het nu over.
Maar nu is mijn vraag, zou dit ook een gevolg van ZE kunnen zijn? Ik heb het echt nog nooit eerder gezien, het zou natuurlijk ook een allergische reactie kunnen zijn op een ander soortig vliegbeest (er zitten er hier nogal veel) maar misschien hebben jullie ook een dergelijke ervaring.
Ceeltje schreef:Ik wil het volgende graag met jullie delen omdat ik denk dat veel paarden met zomereczeem er baat bij kunnen hebben..
Ondanks dat ik op de juiste manier voer etc heeft mijn barokke Pinto merrie heel erg veel last haar zomereczeem. De manen waren er bijna helemaal af en de staart bovenop is ook kaal. Vorige week heb ik n.a.v. diverse positieve berichten een kennismakingsset Skincalmin besteld op http://www.bluehorsecare.nl . Ik gebruik de producten nu een week en ben er heel erg enthousiast over! Vanaf de eerste dag van gebruik is het schuren direct gestopt. Ze heeft de rest van de week ook niet meer geschuurd en toont ook helemaal geen tekenen van jeuk meer. Mijn merrie heeft op dit moment een veulen en ik vind het heel fijn dat Skincalmin zo mild is dat ik het gewoon veilig kan gebruiken.
Marjo89 schreef:Ik denk zomaar dat ze gestoken is door een daas. Ik ken veel paarden met heftige allergische reacties als ze gestoken worden.
En dit heeft niet veel met de ZE te maken.
papagroom schreef:Kan heel goed.....een goede spray gebruiken....bv paardendeodorant.
jessie84 schreef:Ik heb de exceemdeken van EJ de soort van horseware nu gaan de manen helemaal stuk precies waar het halsstuk er is aan gezet.
Nu zie ik dat bij SWEET ITCH COMBO SHIRES het uit 1 stuk bestaat,heeft iemand ervaring met deze deken.
http://www.ej.nl/products/10000424/3310 ... MBO+SHIRES .
MelissaV schreef:Iemand hier misschien een tip, ik heb eindelijk een goed passend vliegenmasker kunnen kopen voor mijn Welsh. Echter krijgt hij hem nog steeds uit (ik vermoed dat de jaarling die er bij loopt het tijdens het stoeien af trekt). Op dit moment draagt hij de RSIH, met daaroverheen het masker omdat de 'oren' van de RSIH anders niet blijven zitten. En daaroverheen zit nog een halster om de RSIH op zijn plek te houden. Echter krijgt hij van eenderwelk halster een kale plek op zijn neusbot. Nu wil ik hem dus zonder halster zetten maar is er een veilige manier om zijn vliegenmasker vast te maken aan de RSIH? Het is een dicht masker dus zonder klittenband e.d. Hoe kan ik dit het beste doen?
Nivada schreef:MelissaV schreef:Iemand hier misschien een tip, ik heb eindelijk een goed passend vliegenmasker kunnen kopen voor mijn Welsh. Echter krijgt hij hem nog steeds uit (ik vermoed dat de jaarling die er bij loopt het tijdens het stoeien af trekt). Op dit moment draagt hij de RSIH, met daaroverheen het masker omdat de 'oren' van de RSIH anders niet blijven zitten. En daaroverheen zit nog een halster om de RSIH op zijn plek te houden. Echter krijgt hij van eenderwelk halster een kale plek op zijn neusbot. Nu wil ik hem dus zonder halster zetten maar is er een veilige manier om zijn vliegenmasker vast te maken aan de RSIH? Het is een dicht masker dus zonder klittenband e.d. Hoe kan ik dit het beste doen?
Kan me hier even geen voorstelling van maken.
Heb je een foto of hoe het masker eruit ziet van internet?