Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Polar schreef:Ja, ik blijf ook nog steeds twijfelen.
Vooral omdat ik denk dat wat ze op 3 oktober in de maag zullen zien, sowieso een stuk minder zal zijn dan toen ik de afspraak maakte.
Daarnaast lijkt de behandeling zo goed aan te slaan dat ik er nog meer van overtuigd ben dat het maagzweren zijn.
Wat je zegt, is precies waar ik bang voor ben.
We zijn er al zo lang mee aan het rommelen, en het blijft lastig.
Het is een paard dat extreem snel in paniek raakt als ze alleen al het idee heeft dat ze alleen achterblijft.
We hebben alles hier zo optimaal mogelijk voor haar gemaakt, maar ik heb het gevoel dat ik niets meer kan doen om het nog beter voor haar te maken.
Dat zou dus betekenen dat ik moet accepteren dat ze bij elke kleine trigger weer een maagzweer kan ontwikkelen.
Polar schreef:Ja, ik blijf ook nog steeds twijfelen.
Vooral omdat ik denk dat wat ze op 3 oktober in de maag zullen zien, sowieso een stuk minder zal zijn dan toen ik de afspraak maakte.
Daarnaast lijkt de behandeling zo goed aan te slaan dat ik er nog meer van overtuigd ben dat het maagzweren zijn.
Wat je zegt, is precies waar ik bang voor ben.
We zijn er al zo lang mee aan het rommelen, en het blijft lastig.
Het is een paard dat extreem snel in paniek raakt als ze alleen al het idee heeft dat ze alleen achterblijft.
We hebben alles hier zo optimaal mogelijk voor haar gemaakt, maar ik heb het gevoel dat ik niets meer kan doen om het nog beter voor haar te maken.
Dat zou dus betekenen dat ik moet accepteren dat ze bij elke kleine trigger weer een maagzweer kan ontwikkelen.
Tancreda4 schreef:Ik zou even overleggen met de kliniek polar. Als je zo veel verschil merkt zou ik ook terughoudend zijn om te scopen. Ik snap dat ze het willen maar ik vind het echt wel een.belasting voor een paard zeker als het een streskip is.
Pony staat ook weer met buikpijn. Precies een jaar geleden had ze zo heftige koliek en moest ze naar de kliniek. Hebben we een scope laten doen en had ze kleine maagzweren. De behandeling had toen wel aangeslagen gelukkig. Maarr nu ze weer met buikpijn staat ben ik bang voor herhaling. En kijk ik ook op tegen een scope. Aan de ene kant zou ik willen kijken of ze nu weer zweren heeft en dat het is. And3re kant vind ik het echt een horror haar daar te moeten laten, het vasten etc. Ik zou dan idd overwegen of ik het vasten en de scopie hier zou kunnen doen...
Lastige dilemma's.
Ik geef mijn pony celtix buff als supplement. Ze krijgt zachte slobber. Geen voerveranderignen. En tocj weer de koliek. Zo lastig dit.
Toch denk ik wel dat het de maag is. Want ze laat haar grovere graszaadhooi staan. Maar wilt wel zacht weidehooi... (dat is sowieso veel.lekkerder maar normaliter staat ze op onbeperkt graszaadhooi en dat eet ze dan wel gewoon. Nu wilt ze dat echt niet graag eten.
Chantal_1978 schreef:Thanks voor de tip, ik ga er eens naar kijken. Ik stond op het punt om Celtix Buf te bestellen
Ik wilde onze pony ook een zandkuur geven. Geven jullie dat gewoon samen met eventuele maagsupplementen?
callass schreef:Chantal_1978 schreef:Thanks voor de tip, ik ga er eens naar kijken. Ik stond op het punt om Celtix Buf te bestellen
Ik wilde onze pony ook een zandkuur geven. Geven jullie dat gewoon samen met eventuele maagsupplementen?
Even zoeken op acid buf je krijgt zelfs een site van de groothandel met exact dezelfde foto's. Maar die verkopen alleen vanaf 500kg. Ik heb een zak via mijn werk besteld die zijn klant bij heemskerk. Anders even een veeboer uit de buurt vragen. Scheelt toch 150 euro op een zak van 22kg