Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Focussed schreef:Ik krijg hem ook niet gedownload... Wilde hier ook weer met de inentingen (half oktober) haar laten testen.
Ik ben trouwens wel onwijs benieuwd naar het ACTH verloop van Pauli, nu ze op de monnikspeper staat JP.
Ash_ schreef:Focussed schreef:BI is lekker bezig met de marketing, "Cushing Scene Investigation"![]()
?!
Sterkte Nammie!
Ash: Is je paard te dik of juist eerder te dun?
Hij is nu precies goedRibben zijn te zien maar is zeker niet te dun
Hij was altijd dik.
Caballos schreef:Hoi,
ik heb het gehele topic doorgelezen, ooit ook gepost dat mijn 2 beide paarden werden getest, beide geen cushing, maar ik wil graag altijd de uitslag op papier thuis hebben, zo gezegd zo gedaan, ik bekeek hem uitvoerig en (misschien kunnen jullie dat uitleggen) de referentiewaarde is 29 (buiten het "hoogseizoen") en ze heeft 33?
Heb het hier niet bij de hand, maar de waarde zit tussen ?? en de 40 met die referentiewaarde van 29? (zeg ik het goed?).
Zou mijn paard een 'grensgeval' kunnen zijn?
Nammie schreef:Owww , mooi om te weten dat de actie ook dit jaar weer geld.
Zag trouwens dat ze hier en daar wel wat aangepast hebben , oa het vit e verhaal!
Hier de tekst;
Zijn er specifieke voedingsadviezen voor paarden met PPID?
Voedingsmanagement is belangrijk bij paarden met PPID. Dit om het gewicht op een goed niveau te houden en insulineresistentie te voorkomen. Sappig gras is een bron van bepaalde koolhydraten die insulineresistitentie kunnen verergeren. De weidegang bij PPID-paarden met ernstige insulineresistentie of met recidiverende, oncontroleerbare hoefbevangenheid moet volledig worden ontzegd. Zij mogen de weide pas weer in als de insulineresitentie is afgenomen. Paarden met een milde insulinresistentie kunnen beperkt worden geweid en moeten een laag koolhydraathoudend dieet worden aangeboden. Vitamine E aanbieden kan mogelijk een voordelig effect hebben, omdat we aannemen dat PPID ontstaat door bepaalde reacties in het lichaam die voor schade aan de zenuwen in de hypothalamus zorgen. Vitamine E kan helpen bij het ondersteunen van de zenuwfuncties en de schadelijke processen vertragen.