Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Anasha schreef:Ik geef de pil in een uitgehold snoepje, werkt super! Zie dat ik het net niet in mijn post had gezet maar de verminderde eetlust is om en nabij de verhoging op komen spelen, en is erger geworden afgelopen 2 weken. DA denkt dat het idd een bijwerking is, maar het gekke vind ik is dat ze voor de diagnose ook een verminderde eetlust had.
Celebi schreef:Als hij zo staat te zweten is het inderdaad wel zo comfortabel om er zo snel mogelijk wat af te halen. Het wisselt per paard wat voldoende is. Soms alleen de borst en een streepje hals, andere paarden koelen pas af als de voorkant en buik er helemaal af zijn en anderen hebben er pas baat bij als alles eraf is. Maar hoe meer eraf gaat hoe belangrijker het weer is dat je aan dekens begint. Mocht je het zelf kunnen doen dan zou je met alleen de borst/hals kunnen beginnen om te zien of dat voldoende verkoeling biedt?
Celebi schreef:Mijn paard heeft geen enkele bijwerking gehad! Ben wel opgestart met een kwartje om die reden maar echt niks gemerkt. Dus hou die hoop vast en mocht je wel bijwerkingen zien dan kun je, volgens mijn dierenarts, het beste 3 dagen stoppen en dan met een nog lagere dosis opbouwen.
@Cinnepin ik gaf ook jaren Pavo Vital en vond dat helemaal oke, maar uit een voedingsanalyse van Equi-Xcel kwam dat daar gewoon duidelijk bepaalde dingen veel te weinig in zit. Die Bokker waar het bedrijf van is vertelde me dat veel balancers niet goed in verhouding zijn en daarom heeft ze haar eigen balancers ontwikkeld. Heb nu dus al een hele tijd de Senior balancer van Equi-Exel en mijn paard doet het er heel goed op. Vind hem er toch net beter uitzien nu, minder vieze ogen, rugspieren komen weer iets gemakkelijker bij.
Celebi schreef:Ja ik kreeg in het advies ook aangegeven om iets meer te geven omdat ik dagelijks nog wat probeer te doen variërend van een korte wandeling tot lopen aan de longeerlijn of een rustig tot semi intensieve buitenrit. Ze had het helemaal voor me uitgerekend wat dan handig was en wat ik het beste erbij kon voeren om de supplementen die ik geef voor artrose te mengen. Daarin was het advies Fibrebeet van Pavo en om droog te voeren kreeg ik iets van Hartog of later Pavo aangeraden, maar mijn paard wil gewoon echt geen duivelsklauw door iets anders dan Fibrebeet.![]()
Die analyse was trouwens gratis en super uitgebreid. Vond het super interessant om te zien wat ik voerde. Ik gaf al jaren magnesium en vit E bij en dat was maar goed ook want de in de Vital miste dat blijkbaar. Nu kon ik die supplementen volledig schrappen met de nieuwe balancer. Ondanks dat de balancer dan een stukje duurder is, scheelt het blijkbaar weer in tekorten of dure supplementen erbij kopen.
%)lina1998 schreef:Hi,
Ik kom even binnenvallen met een vraag, zijn er mensen die ervaringen hebben met medicatie geven bij een grens geval?
Recent heb ik mijn beide oudjes getest op Cushing, de oudste had duidelijk een negatieve waarde (geen Cushing) de 20 jarige zat precies op het randje. Volgens de dierenarts kan dat dan ook goed van aanspanning komen bij het prikken en dus besloten er voor nu niets op te doen.
Hij heeft echter van het weekend voor de tweede keer in 6 weken tijd einschuss gehad. Hij heeft daarnaast een dikke vacht maar niet perse afwijkend (en dat ik hem nog trainde moest hij ook altijd al 2x per winter geschoren), een beetje een dikkige hals, verder wel goed op gewicht.
Vorig jaar is hij ook getest toen was de waarden lager maar ook al twijfelachtig.
Het idee is nu om toch met een lage dosering te beginnen om te kijken of het verschil maakt qua hals en einschuss. zijn er mensen die zoiets ook gehad hebben?
Lienboon schreef:lina1998 schreef:Hi,
Ik kom even binnenvallen met een vraag, zijn er mensen die ervaringen hebben met medicatie geven bij een grens geval?
Recent heb ik mijn beide oudjes getest op Cushing, de oudste had duidelijk een negatieve waarde (geen Cushing) de 20 jarige zat precies op het randje. Volgens de dierenarts kan dat dan ook goed van aanspanning komen bij het prikken en dus besloten er voor nu niets op te doen.
Hij heeft echter van het weekend voor de tweede keer in 6 weken tijd einschuss gehad. Hij heeft daarnaast een dikke vacht maar niet perse afwijkend (en dat ik hem nog trainde moest hij ook altijd al 2x per winter geschoren), een beetje een dikkige hals, verder wel goed op gewicht.
Vorig jaar is hij ook getest toen was de waarden lager maar ook al twijfelachtig.
Het idee is nu om toch met een lage dosering te beginnen om te kijken of het verschil maakt qua hals en einschuss. zijn er mensen die zoiets ook gehad hebben?
Hoi Lina, ik zit in precies dezelfde situatie, 2 jaar twijfelachtig getest en recent 2x einschuss gehad en 4 jaar chronische mok, ze is verder goed te pas. Mijn dierenarts zegt niet behandelen want het zou niet met elkaar te maken hebben....
Mag ik vragen hoe hoog de waarde van jouw paard was?
Lienboon schreef:lina1998 schreef:Hi,
Hoi Lina, ik zit in precies dezelfde situatie, 2 jaar twijfelachtig getest en recent 2x einschuss gehad en 4 jaar chronische mok, ze is verder goed te pas. Mijn dierenarts zegt niet behandelen want het zou niet met elkaar te maken hebben....
Mag ik vragen hoe hoog de waarde van jouw paard was?
lina1998 schreef:Hi,