[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 12:24

dor1987 schreef:
Hier staat meneer ook nog kaal en hoop dit zo lang mogelijk vol te houden allen wil ik tijdens het rijden wel een deken op doen aangezien we dan door de bossen gaan maar weet niet welke dekens daar goed voor zijn. Mag ik vragen welke jullie hebben of aanbevelen. Foto's wil ik graag zien als jullie die hebben

Silvana heb ik, kan de foto even niet vinden, heb ik wel eens hier geplaatst, in 2016 geloof ik :+ ,erg fijne uitrijdeken, ze hebben ook tussenmaten,190 enz

vigo_is_lief

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 13:29

Hoi hoi ik zoek naar eczeem rijdekens of iets in die richting want ik rijd meestal rond de avond schemering vanwege werk overdag... maar ik kom alleen maar vliegendekens tegen maar daar gaan de mugjes gewokn doorheen toch? Iemand tips? *\o/*

dor1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 15:36

assebassie schreef:
dor1987 schreef:
Hier staat meneer ook nog kaal en hoop dit zo lang mogelijk vol te houden allen wil ik tijdens het rijden wel een deken op doen aangezien we dan door de bossen gaan maar weet niet welke dekens daar goed voor zijn. Mag ik vragen welke jullie hebben of aanbevelen. Foto's wil ik graag zien als jullie die hebben

Silvana heb ik, kan de foto even niet vinden, heb ik wel eens hier geplaatst, in 2016 geloof ik :+ ,erg fijne uitrijdeken, ze hebben ook tussenmaten,190 enz

Silvanavind ik alleen maar kussens van kan dat kloppen

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 15:54

Ik heb al drie jaar een Horka zebra vliegen uitrijdeken :D

Amber2106

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 16:05

Myrthe_bz Ik zou goed naar de oorzaak proberen te kijken waarom je pony ineens schuurt. Is er iets veranderd in de omgeving, voeding, vaccinatie, soort hooi, etc.. Ik kwam erachter dat bij mijn fjord de vaccinaties extra aanwakkering geven voor de SME. Nooit zomaar middelen gaan smeren of gebruiken zonder dat je de kern van het probleem hebt gevonden. Zeker als je pony nooit geschuurd heeft en het nu ineens wel doet. Goed laten onderzoeken hoor, succes! :)

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 16:22

@dor1987, is silvano, sorry, hebben ze bij de paardenboulevard

dor1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 16:43

assebassie schreef:

Welke van de vele heb je dan. Ik zie er meerdere in de zelfde lijn hahaha

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 16:45

Jets schreef:
Ik heb al drie jaar een Horka zebra vliegen uitrijdeken :D

Heeft die van jou dan geen last ervan met zweten of iets? Vanwege dat nekstuk?

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 17:07

Zonder nekstuk heeft ie vrij weinig zin haha. Als het echt warm is zweet ze er wel onder ja, maar beter zweten dan jeuk :) deze kan je als het echt heel warm is ook het nek gedeelte oprollen en vastzetten :j

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 17:27

dor1987 schreef:
assebassie schreef:

Welke van de vele heb je dan. Ik zie er meerdere in de zelfde lijn hahaha

De fly excersice ( of zoiets) , driedelig, ideaal vind ik, is lekker ruim en stevig maar wel soepel, wit, ook belangrijk als de zon schijnt, en je kan hem op verschillende manieren gebruiken, ik heb hier een soort tank van een paard maar hij is nog helemaal heel na 4 seizoenen en gebruik hem toch best vaak bij 't buitenrijden, en soms in de rijbak ook.

Zie pagina 174 :+

lynneke23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 18:04

Kan iemand me vertellen of de eczeemdekens: 'horsegear' en 'shires' sweet itch beiden vooraan aan de borst gevoerd zijn met gladde stof zodat het niet gaat schuren? Ik twijfel tussen beide. Heb nu een gewoon vliegendeken maar hij schuurt zijn voorpluk, vandaar dat ik iets zoek dat tot over de oren gaat.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 18:15

lynneke23 schreef:
Kan iemand me vertellen of de eczeemdekens: 'horsegear' en 'shires' sweet itch beiden vooraan aan de borst gevoerd zijn met gladde stof zodat het niet gaat schuren? Ik twijfel tussen beide. Heb nu een gewoon vliegendeken maar hij schuurt zijn voorpluk, vandaar dat ik iets zoek dat tot over de oren gaat.

Als ik me niet vergis shires wel, hij ligt nog in de kast hier maar vorig seizoen erg tevreden over de deken. Geen schuurplekken van gehad en bleef mooi recht liggen.

dimma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 18:53

Hier nog steeds geen deken op. Meer paarden die nog zonder deken staan?

Afbeelding

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:00

Hier tot vandaag geen deken op gehad.
Vanmorgen ontdekte ik met vlechten de eerste kriebel in de manen en vlak daarna begon ze met haar buik te schuren.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:09

Heeft iemand hier nog een buikflap liggen voor een A / B pony die ik kan overnemen? Verder een prima deken die alles afsluit alleen de buik blijft open, dus heb een pony die half zittend met zn buik over de grond gaat.. := Heb al online gekeken maar nergens verkopen ze een losse flap helaas, dus hier misschien iemand?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:12

Appie staat nog zonder deken,maar vond wel wat afgebroken haren in de manen.
dus vrees dat die er binnenkort wel aan moet geloven.
arme schat,zit nog in het winterhaar en had het vandaag al warm :j

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:32

Hier heeft mevrouw deken nummer 1 al gesloopt. Ik ben er nog steeds niet over uit wat ze heeft.

joosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:49

Die van mij schuurde vandaag ook behoorlijk over heel zijn lichaam, staat net weer een paar dagen op het gras dus dat is de boosdoener. Voor de rest staat hij namelijk al langere tijd ingepakt inclusief hoofdmasker omdat hij allergisch is voor pollen sinds vorig jaar.

Nu maar weer gluco balance besteld kijken of dat gaat helpen.

keavyseancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:05

Ik meld mij hier, mijn ruin schuurt z'n complete voorpluk gewoon weg en z'n staart en manen schuurt ie ook stuk

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:14

Eczeem deken er op gooien en een goede kap.

Daarna goed gaan kijken naar voeding, gewicht, beweging enz.

Middeltjes te over om de jeuk te verlichten. Alleen helaas niet 1 product wat voor elk paard werkt. Ook dat is een kwestie van proberen.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:16

Hier alles nat, warm en af en toe zon, ideaal voor die stomme knutjes.

Winnie begint toch al wat schuurplekjes op de borst te krijgen door de rambo deken. Verder vind ik het wel echt een ideale deken want bij die andere modellen komt het halsgedeelte net niet ver genoeg waardoor tussen de kap en de deken dan jeuk ontstaat. Nu zat ik te denken of ik niet iets van fleece aan de binnenkant kon maken zodat ze geen schuurplekken krijgt, heeft iemand daar ervaring mee?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:49

Hier wordt ook geschuurd bij het stukje tussen de muts en de deken en bij de staartwortel (die toch echt onder de deken zit.. ). Maar nog steeds niks aan te zien gelukkig. Deken en muts blijven allebei netjes zitten ondanks het schuren. Het liefst zou ik iets maken voor de overgang tussen de deken en de muts, maar ik weet niet zo goed wat

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:49

Ik zou echt nu nog geen eczemer op het gras zetten :(
Volgens mij zit dat nu stikvol suikers, en is het veel te kort.
Bij ons gaan ze er echt pas op als het tegen de bloei aan zit of al bloeit

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 21:35

Mijn meisje loopt sinds donderdag terug met haar pyjama aan.. Zitten ook echt weer al vliegjes en muggetjes hier nu dus het werd hoog tijd en ze mag sinds vandaag ook terug op het gras, dan neem ik liever geen risico :)

Afbeelding

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 08:27

Hier ook nog steeds geen deken erop *\o/*
Van de week schuurde ze een keer eventjes langs de stal, kreeg de indruk dat dat was vanwege d'r lading haar dat loskomt door de rui. Ik zie ook geen vliegjes en muggetjes in haar omgeving, wel in de tuin bij ons voor het huis maar daar staat ze redelijk uit de buurt.

Ik had gister een trotsmomentje;
Het hek naar de wei stond open normaal gesproken hoor en zie je haar vervolgens niet zolang ze de wei op kan maar gisteren kwam ze na een uurtje grazen uit zichzelf naar stal en heeft daar een heerlijk half uurtje hooi staan knabbelen <3