Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Kitty_ schreef:cynthiar schreef:En krijgt jouw pony medicatie, Kitty?
nog niet. Ik ga nog even overleggen met de dierenarts wat verstandig is... zijn er hier eigenaren die bij lichte verhoging van de waarde begonnen zijn met prascend?
fransje23 schreef:Kitty_ schreef:"cynthiar"]
En krijgt jouw pony medicatie, Kitty?
nog niet. Ik ga nog even overleggen met de dierenarts wat verstandig is... zijn er hier eigenaren die bij lichte verhoging van de waarde begonnen zijn met prascend?
Ik zou in jou geval misschien er voor kiezen geen Prascend te geven maar wel extra goed op de voeding te letten. Geen symptomen, een lichte verhoging en al 29 jaar lijkt mij daar reden genoeg voor.
tiwi1969 schreef:Dat het progressief en uiteindelijk dodelijk is dat is mij bekend.
Als we hem met medicatie nog een paar fijne jaren kunnen geven dan doen we dat graag.
Het is de pony van mijn dochter, waar ze al een aantal jaren te groot voor is. Ze heeft hem bijna 6 jaar en ging liever niet meer rijden dan dat we een paar jaar geleden hem al hadden ingeruild voor een grotere pony. Geeft wel aan hoe gek ze met hem is.
Als ook met (verhogen van) medicatie het leven niet leuk meer voor hem is, dan laten we hem gaan.
Er zijn een paar grenzen die voor ons heel duidelijk zijn, terugkerende hoefbevangenheid, terugkerende moeilijk te behandelen koliek, of als het leven van 24/7 buiten met hulp van een deken en extra voeding (bovenop onbeperkt voordroog) voor hem niet meer mogelijk is. Met een stal maak je hem niet gelukkig.
De grens ligt niet op een heel of een half pilletje meer of minder per dag zolang hij het daar goed op doet.