[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 00:58

Persoonlijk ben ik geen fan van een halster op de wei gezien de risico's die ik heb vernomen en dat ik zelf mijn paard een keer aantrof achter een hekwerk met het hoofd, geen idee hoe die hem daar heeft gekregen.. Kan je geen goede kap op doen waar de hals aan vast kan? Al ben ik zelf ook nog op zoek naar de ideale kap :D

Tinkermuts

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 06:08

patriciah, gister de spullen binnen gekregen, komende week weekje op vakantie dus daarna ga ik ermee gbeginnen, ik houd je op de hoogte

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 08:19

Mijn halster heeft ook fleece aan neus en oren, maar helaas, schuurplekjes :(

Ben inderdaad aan het overwegen om de boett hoofdkap aan te kopen, maar geen idee hoe ik die vast moet maken aan de deken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 08:22

Mi_Amore schreef:
Iemand een tip voor schuurplekken van een halster? :\ Mijn paard haar boett deken (hals) durf naar beneden zakken tijdens het rollen, dus nu staat ze continu met halster op.

Dit geeft wel schuurplekjes tot gevolg, ondanks dat het halster toch ruim past. (ik vermoed schuring zweet/nat).

Zou wol hierbij kunnen helpen?

Hoofdkap kopen hoeft niet perse van boet maar een ander kan ook. Kan je daar eventueel het halster over doen en daar deken aan vast maken.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:34

Maar hoe maak je die er aan vast? :') Ik ben niet zo creatief denkend :')

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 12:16

Ik heb de hoofdkap van qhp eigenlijk heel makkelijk aan de deken vast kunnen maken.
Vanavond even kijken oftie goed blijft zitten.

Er zit 1 lang elastiek aan. Die gaat over de hals naar het linker (of rechter) haakje bij de RSIH die eigenlijk voor de onderdeken is.
Daar maakte ik 1 vd klipjes aan vast die onderaan de hoofdkap zit. Het elastiekje om het haakje bij de rsih doen en dan klipje er doorheen halen. Dan kun je het lange elastiek eraan klikken.
Want er zitten 2 onderaan bij de kaak/onderhals.

Gut gut.. klink dit duidelijk? Zal wel even proberen foto's te maken vanavond als dat lukt.

En dan heb ik het recht klipje met elastiek aan het haakje van de bovenste klittenbandsluiting van de hals gedaan.
Dan kun je daar de andere vastklikken.

Oh en er zit een lusje voor aan een halster! Maar dat draagt die van mij niet..
hopelijk blijft hij zo zitten!

pony33

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 18:28

Duct tape werkt ook erg goed tegen schuurplekjes. :j
mijn 2 ponies hebben een graasmasker om, heb ik helemaal bekleed met ducttape en geen schuurplekjes meer.
minikatje schreef:
heb deze erbij besteld
http://www.agradi.nl/premiere-eczeem-ho ... ijs-xs.htm

gaas voor de ogen vind ik persoonlijk geen fijn idee met mijn wispelturige dame. :)
Maar dankjewel voor je uitgebreide antwoord, daar ben ik erg blij mee.

Ik heb deze ook en het gaas eraf geknipt, deze kap blijft goed zitten :j

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 18:47

Duct tape? :') Toch die zwarte he? Heb je daar meer uitleg bij? :D

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 19:08

pony33 schreef:
Duct tape werkt ook erg goed tegen schuurplekjes. :j
mijn 2 ponies hebben een graasmasker om, heb ik helemaal bekleed met ducttape en geen schuurplekjes meer.
minikatje schreef:
heb deze erbij besteld
http://www.agradi.nl/premiere-eczeem-ho ... ijs-xs.htm

gaas voor de ogen vind ik persoonlijk geen fijn idee met mijn wispelturige dame. :)
Maar dankjewel voor je uitgebreide antwoord, daar ben ik erg blij mee.

Ik heb deze ook en het gaas eraf geknipt, deze kap blijft goed zitten :j

bedoel je grijze ductape of isolatietape?

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 20:37

Hallo,

Ik zoek voor een vriendin van mij een een Rambo Sweet Itch Hoody maat 175 wat is daar de Rambo maat van?

En heeft 1 van jullie een deken in die maat :D ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 20:38

5,9 :)

pony33

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 07:21

Mi_Amore schreef:
Duct tape? :') Toch die zwarte he? Heb je daar meer uitleg bij? :D

Idd ducttape, ik heb geloof ik de goedkope grijze van de Action. :j
Achter de oren kregen ze wat kale plekjes van het 'halster' van de graaskorf dus daar in de lengte ducttape overheen geplakt, 2 stroken zeg maar, bovenkant en onderkant, overlapt het en blijft het zitten en daarna geen schuurplekken meer. :D
Kijk maar eens in het graasmasker topic, daar is ducttape het product tegen schuurplekken :+

DvdE_Nel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 08:09

Net verkocht 5,9"./ 175... Sorry

elizahbep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 09:16

Sorry dat ik kom binnenvallen, maar ik zit met een aantal vraagjes waarmee jullie mij misschien kunnen helpen.

Ik heb al 8 jaar een Haflinger merrie die voorheen nooit geschuurd heeft. Maar sinds een jaar of 3 tref ik haar af en toe aan met een geschuurd Nekkie een bips. Die plekjes behandeld met anti jeuk shampoo en een zalfje en weg waren de kriebels! Maar dit jaar kan ik wassen en smeren wat ik wil, maar ze blijft schuren. Da zegt is lichte ZE en heeft mij een spraytje gegeven die de kriebel weg zou halen. Dit was zo'n 1,5 maand geleden en de spray werkte super. Maar nu we wat verder zijn lijkt het niet meer te werken en schuurt ze stevig door. Het gekke is dat de staart waar ik nu niets op spray goed gaat en kriebel vrij blijft. Maar der manen tref ik zo goed als elke dag als plee borstel aan, het gaat om een stuk van ongeveer 15 cm en het is niet zo erg dat ik er hele dotten haar uit trek. Maar de manen zijn wel ernstig verdunt en gister trof ik haar voor het eers aan met een heel klein open wondje!!

Ik ben nu aan het kijken voor een rambo sweet itch hoody, maar het liefst zou ik haar zonder deken houden. Ze staat 24/7 buiten in een hit actief stal en heeft in de winter ook al een deken op. Maar als ik dan zie dat ze zichzelf open aan het schuren is, had ik nog liever gister als vandaag een deken op gedaan.
Of zijn er nog andere opties die jullie adviseren? Ik ben namelijk helemaal niet bekend met ZE paarden.

Alvast bedankt

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 11:21

DvdE_Nel schreef:
Net verkocht 5,9"./ 175... Sorry

Aan mij ja :))
Nog niet binnen, omdat ik steeds de postbode mis, maar het briefje zat al wel in de bus dat hij geprobeerd was te bezorgen :j

@ elizahbep
Ik heb ongeveer hetzelfde met de ene van ons. Ook een bepaald stukje nog steeds en smeren alleen dat hielp gewoon niet. Nu staat hij toch onder een RSIH en hij is weer ook veel relaxter nu weer.

DvdE_Nel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 11:52

Hahaha grappig faniek

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 12:59

Ik heb nog een RSIH maat 6.0, mocht iemand interesse hebben :p

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:03

Ja, ik moest er in totaal 3 kopen, van 1.60, 1.68 en 1.75.
Degene met 1.60 die krijgt straks de 1.68 en de 1.68 kan dan door naar de 1.75.
Ze zijn allebei twee jaar namelijk en de eerste twee maten moest ik al nieuw kopen, omdat ik echt direct wat nodig had, toen dacht ik derde probeer ik zo te krijgen :D

galopsprong

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:07

Faniek schreef:
Persoonlijk ben ik geen fan van een halster op de wei gezien de risico's die ik heb vernomen en dat ik zelf mijn paard een keer aantrof achter een hekwerk met het hoofd, geen idee hoe die hem daar heeft gekregen.. Kan je geen goede kap op doen waar de hals aan vast kan? Al ben ik zelf ook nog op zoek naar de ideale kap :D

Je hebt ook speciale veiligheidshalsters, super handig voor op de wei!
Bij hoge druk laten ze los.

http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... 4046/51821

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 14:02

Thanks! Voor nu ga ik eventjes voor een kap die gewoon blijft zitten, dat vind ik zelf toch het fijnste. De kappen van de RSIH zijn bij beide nu 1 keer af gegaan, maar zitten nu nog steeds op, zo niet ga ik eerste Rambo Vamoose proberen en anders kan ik dit nog overwegen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 14:49

Zucht, net telefoon gehad van mijn dierenarts, mijn paard is getest op de ziekte van Lyme en scoort 23 :(
Donderdag gaan we opnieuw bloed prikken en dan is het 2 weken zenuwslopend afwachten op de nieuwe uitslag :(

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:38

Sterkte....mijn paard heeft Lyme met Herpes en waarschijnlijk een boterzuurbacterie :(

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 05:35

klein updeetje

gister peerd gewassen met de skincalmin, fijne shampoo, daarna de lotion op de staart gesmeerd, lastig op de brengen omdat het soort zalf is en je veel nodig hebt om het op de staartwortel te krijgen, daarna de neutralizer opgesprayd, fijn spul wat de beestjes even op afstand houd.

xsjoukjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 18:13

Hallo allmaal ik kom zo binnenvallen maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik hen sinds een paar weken een nieuw paardje. Ik ben er achter gekomen dat hij ZE heeft. Ik heb een RSIH voor hem gekocht. De maat is perfect maar hij krijgt schuurplekken op zijn borst. Hij heeft een extreem gevoelig huidje. Het halster is al af ivm schuurplekken. Hij staat 24/7
buiten met mijn hafje. Ik zat er over na te denken om een borstbeschermer te kopen maar hoor daar ook weer slechte dingen over. Ik vind het een beetje een dure grap om een andere deken aan te schaffen.. :n

stvieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:52

Ik heb gisteren ook voor t eerst de skincalmin set gebruikt. Paardlief lekker gewassen en vond idd, wat tinkermuts hierboven al zegt, de shampoo heel fijn. De spray ruikt best lekker en stinkt niet zoals de meeste vliegensprays. De lotion vind ik aan de ene kant heel fijn, omdat je die gewoon met blote hand kunt opsmeren (bij de tkc kreeg ik hele vieze vette vingers). Maar je hebt idd veel nodig om echt alles te raken. Heb t idee dat er veel in zn manen blijft hangen en niet echt de huid raakt, maar we zullen zien :)