Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lletam schreef:Eerst onderzoek en daarna passende medicatie.
Als we waren gestart met Ulcer Gold dan heb ik het geld zo in de prullenbak kunnen gooien omdat deze medicijnen niet werken voor de maagzweren onder in de maag.
Nu ben ik 1/4 kwijt aan kosten.
Maaik schreef:Ik voer Agrobs balancer plus muslie en een lucernebrok. En een geweekte grasbrok als slobber. Indien nodig aangevuld met slueslimix van Vitalstyle indien er iets door de grasbrok gaat wat hij echt niet lekker vindt. Ik probeer inderdaad graanvrij en laag in suiker/zetmeel te blijven. Gastro van havens heb ik ook tijdelijk als volledig voer gevoerd maar toch vanaf gestapt. Gevoelsmatig moest je daar nog steeds wel veel van voeren en had niet perse het idee dat het hem voldoende energie gaf. Dat gebruik ik nu nog wel als beloningsbrokje.
Rizette schreef:Maaik schreef:Ik voer Agrobs balancer plus muslie en een lucernebrok. En een geweekte grasbrok als slobber. Indien nodig aangevuld met slueslimix van Vitalstyle indien er iets door de grasbrok gaat wat hij echt niet lekker vindt. Ik probeer inderdaad graanvrij en laag in suiker/zetmeel te blijven. Gastro van havens heb ik ook tijdelijk als volledig voer gevoerd maar toch vanaf gestapt. Gevoelsmatig moest je daar nog steeds wel veel van voeren en had niet perse het idee dat het hem voldoende energie gaf. Dat gebruik ik nu nog wel als beloningsbrokje.
Lucerne wordt vaak afgeraden bij problemen met de ingewanden toch?
Polar schreef:Ik heb afgelopen maandag een afspraak gemaakt voor een maagscopie (3 oktober).
Op die dag heb ik ook het supplement dat ik haar voerde (Omeprazol) verhoogd, in overleg met de dierenarts.
Nu heb ik nu al een compleet ander paard. Ze doet haar oren veel minder vaak plat, ook veel minder boos met dekens op en af doen.
Opzadelen heb ik uiteraard nog niet geprobeerd, is nog niet aan de orde.
Maar ik twijfel nu of ik de afspraak door moet laten gaan of eerst af moet wachten hoe dit verder gaat?
De reden dat ik twijfel is voornamelijk omdat het om een paard met extreme verlatingsangst gaat en ik weet dat de reis naar de kliniek en de scopie ook erg belastend voor haar zullen zijn.